Agenci AI spędzili lata jako koncepcja, a następnie jako eksperyment. Obecnie firmy zajmujące się sztuczną inteligencją poświęcają jeszcze więcej czasu i zasobów niż wcześniej na tworzenie swoich agentów faktycznie przydatne dla użytkowników końcowych, niezależnie od tego, czy są to konsumenci, czy profesjonaliści.
W czwartek firma Anthropic ogłosiła kolejny krok w kierunku tego celu: umiejętności dla Claude’a. Narzędzie składa się z „folderów zawierających instrukcje, skrypty i zasoby, które Claude może załadować w razie potrzeby, aby uczynić je mądrzejszym przy określonych zadaniach zawodowych – począwszy od pracy z programem Excel [to] zgodnie z wytycznymi dotyczącymi marki Twojej organizacji” w zależności od wersji. Ludzie mogą również tworzyć własne umiejętności dla Claude’a w odniesieniu do ich konkretnych stanowisk i używać ich w Claude.ai, Claude Code, interfejsie API Anthropic i pakiecie SDK Claude Agent. Box, Rakuten i Canva korzystały już z tego narzędzia, zgodnie z wersją.
Zasadniczo ta funkcja ma na celu ulepszenie możliwości agenta AI Claude’a specjalnie pod kątem Twojej pracy, dzięki czemu nie musisz spędzać tyle czasu na pisaniu idealnego monitu lub odwoływaniu się do przeszłego kontekstu za każdym razem, gdy próbujesz wykonać zadanie. Jest dostępny dla użytkowników Pro, Max, Team i Enterprise.
– powiedział Brad Abrams, główny produkt w Anthropic Krawędź że „to, co mnie interesuje w umiejętnościach, dotyczy głównie agentów”. Powiedział, że Umiejętności jako funkcja zasadniczo zapewniają agentom tworzącym organizacje sposób na nauczenie Claude’a, jak dobrze wykonywać swoją pracę „w ich specyficznym kontekście”. Podkreślił, że nie chodzi o spełnienie arbitralnych standardów, ale o to, aby móc we własnej firmie wykonać zadanie, którego potrzebujesz.
Wykorzystując warstwę Anthropic na umiejętności Claude’a w programie PowerPoint, „Poprosiłem Claude’a o stworzenie prezentacji na temat tego, jak Haiku 4.5 radzi sobie na rynku” – powiedział Abrams, dodając, że Claude stworzył „dobrze sformatowane slajdy, które są łatwe do przyswojenia”.
OpenAI, Anthropic, Google, Microsoft i inne firmy od lat pracują nad stworzeniem naprawdę przydatnych agentów AI, a kadra kierownicza regularnie porusza kwestię agentycznej sztucznej inteligencji podczas rozmów telefonicznych o zarobkach i przekierowuje zasoby wewnętrzne na tworzenie narzędzi. Jednak do chwili obecnej nastąpił postęp w dużej mierze przyrostowez firmami walczącymi o wydanie nowych aktualizacji funkcji lub iteracji agentów. (Pomyśl: Anthropic Computer Use — lub Operator OpenAI, następnie Deep Research, a następnie ChatGPT Agent, co zasadniczo łączy te dwa elementy.)
Wiadomości Anthropic są również następstwem ogłoszenia OpenAI w tej samej dziedzinie na początku tego miesiąca podczas corocznego wydarzenia DevDay organizowanego przez firmę.
Podczas wydarzenia OpenAI zaprezentowało AgentKit – grupę narzędzi, które według dyrektorów „zaprojektowano, aby pomóc w przeprowadzeniu agentów od prototypu do produkcji” i skierowano je zarówno do dużych firm, jak i indywidualnych programistów. Przykładowym przypadkiem użycia zademonstrowanym przez OpenAI był Albertsons, który prowadzi ponad 2000 sklepów spożywczych w USA, korzystając z niestandardowego agenta z niestandardowymi danymi w celu stworzenia planu poprawy sprzedaży lodów w przypadku spadku sprzedaży o ponad 30%. Wspomniano również, że Box, Canva, Evernote i Ramp wypróbowały to narzędzie. OpenAI ogłosiło także: narzędzie skierowane do konsumenta która pozwala ludziom pracować z aplikacjami wewnątrz ChatGPT, takimi jak Zillow i Uber Eats.