Nadal nie ma konkretnej daty wydania opóźnionego Analogue Pocket (poza szerszym oknem „grudzień 2021”, które firma ostatnio dostarczony we wrześniu), ale Analogue chce zaostrzyć apetyty graczy kolejną najlepszą rzeczą: dogłębnym spojrzeniem na AnalogueOS, nowe niestandardowe oprogramowanie, które będzie zasilać Pocket, gdy tylko się pojawi.
Jak można się spodziewać po urządzeniu do gier w stylu retro, AnalogueOS charakteryzuje się minimalistyczną, pikselową stylistyką, która ma na celu jak najłatwiejsze wprowadzenie do gier.
Jednak firma Analog poważnie podchodzi do celu, jakim jest stworzenie najlepszego urządzenia do gier w stylu retro. Pojawiła się nowa funkcja „Biblioteki” z ogromną bazą danych, którą firma zbudowała od podstaw, aby służyć jako kompleksowe archiwum historyczne gier retro. Gracze będą mogli przeglądać i odkrywać historię klasycznych gier i deweloperów, posortowaną według regionu, systemu, wydawcy i nie tylko. Biblioteka pozwoli również graczom pobierać grafikę pudełkową lub ekrany tytułowe gier, w które grają, a nawet odczytywać fizyczne kartridże, aby zidentyfikować dokładną wersję i wersję gry. Dostępna jest również obsługa list odtwarzania do tworzenia niestandardowych list ulubionych.
Ale jedną z najciekawszych funkcji jest to, co Pocket nazywa „Wspomnieniami”, które powinny umożliwiać graczom przechwytywanie i ładowanie stanów zapisu bezpośrednio do i z kartridża, a nawet udostępnianie ich innym graczom w celu ich załadowania. ich wkłady — coś, co według firmy nigdy wcześniej nie zostało zrobione. Wspomnienia pozwolą również graczom zapisywać i udostępniać zrzuty ekranu – podstawa nowoczesnych konsol, które zamierza wprowadzić do starszych gier.
Wreszcie, AnalogueOS zaoferuje różnorodne narzędzia do śledzenia rozgrywki, w tym rejestrowanie czasu i czasu grania w określone gry. AnalogueOS ma być również odskocznią dla firmy — takim, który (ostatecznie) będzie dostępny również dla innych produktów analogowych.
I choć wszystko to brzmi bardzo ładnie, w ogłoszeniu Analogue jest wiele zastrzeżeń. Na przykład, chociaż wszystkie funkcje biblioteki, pamięci i śledzenia brzmią świetnie, nie będą dostępne w początkowym AnalogueOS 1.0 — raczej pojawią się później „w AnalogueOS 1.1 i nowszych”.
Ponadto, gdy pojawi się funkcja biblioteki, będzie ona obsługiwała tylko gry Game Boy Advance, Game Boy Color, Game Boy i Game Gear. Obsługa Neo Geo Pocket Color, Neo Geo Pocket, TurboGrafx-16 i Atari Lynx będzie w przyszłości towarzyszyć adapterom kartridży.
Oczekuje się, że pierwsze konsole Pocket Analogue zostaną dostarczone „najpóźniej w grudniu”.