Analogue Pocket otrzymuje stany zapisu, zrzuty ekranu i nie tylko dzięki AnalogueOS


Analogue, butikowy producent konsol retro, stworzył tradycję przypinania ogłoszeń do dzisiejszej daty, 16 października. Super NT, klon firmy Super Nintendo oparty na FPGA, w 2017 r.; a później Mega SG, jego klon Sega Genesis, w 2018 r.; wciąż niewydany Kieszeń analogowa w 2019 roku; podobnie niewydany klon TurboGrafx 16, Duet, w 2020 roku, co prowadzi nas do tegorocznej zapowiedzi, która po raz pierwszy nie jest sprzętem.

AnalogueOS to podstawowe oprogramowanie, które będzie obsługiwać nadchodzące Pocket i Duo oraz inne „przyszłe” konsole, mówi firma. (I nie, istniejące konsole analogowe „nie planuje się w tej chwili aktualizacji za pomocą AnalogueOS”, powiedziano nam.) Oprócz bardzo pożądanego odświeżenia wizualnego, które powinno lepiej dopasować doskonały projekt sprzętowy firmy do jej oprogramowania, kilka naprawdę znaczących ulepszeń, w szczególności „zapisywanie stanów”.

Stany zapisywania są podstawowymi emulatorami oprogramowania, dzięki czemu gracze mogą zrezygnować z wbudowanej funkcji zapisywania w grze i natychmiast zapisywać swoje postępy w dowolnym momencie, z możliwością natychmiastowego wznowienia. Każdy, kto zna tradycyjne rozwiązanie — pozostawienie konsoli do gier w nieskończoność — docenił tę funkcję emulacji. Była to również funkcja w dużej mierze nieobecna w emulacji sprzętowej opartej na FPGA, poza kilkoma Pan rdzenie.

„Dziękuję Kevtris” — powiedział firmie Polygon Christopher Taber z firmy Analogue, odnosząc się do Kevina Hortona, dyrektora ds. rozwoju układów FPGA. „To coś więcej niż tylko złożoność, ale podwójnie trudne, aby to zrobić niezawodnie, nie mówiąc już o fizycznych wkładach. O ile wiem, jako pierwsi opracowaliśmy technologię umożliwiającą natychmiastowe przechwytywanie i ładowanie stanów zapisu podczas gry na fizycznych nabojach”.

Reklama

Te stany zapisu będą również udostępniane innym użytkownikom Pocket. Można również dzielić się z innymi użytkownikami Pocket: zrzuty ekranu i listy odtwarzania. Zrzuty ekranu są raczej oczywiste, ale listy odtwarzania są nowe. „Kiedy utworzysz listę odtwarzania, wygeneruje ona plik na karcie SD i możesz udostępnić ten plik innym użytkownikom” – mówi Taber. „Po prostu wyciągnij go z karty SD i upuść na karcie SD innego użytkownika Pocket, a natychmiast uzyska dostęp do Twojej listy odtwarzania na swoim Pocket”.

„Biblioteka” AnalogueOS na pełnym ekranie, odczytywanie kasety
Analog

Obsługa funkcji listy odtwarzania to nowa baza danych, którą Analog nazywa Biblioteką. „Opiera się na nowym poziomie standaryzacji, w zakresie standaryzacji tytułów gier, franczyzy, organizacji wydawców i deweloperów, głębokości wersji i nie tylko”, mówi Taber. „Jest starannie nadzorowany przez ekspertów i badaczy we współpracy z kolekcjonerami, którzy mają dostęp do kompletnych zestawów gier. Ostatecznym celem Biblioteki jest bycie kompletną naukową bazą danych dla całej historii gier wideo.

„Biblioteka w pełni wykorzysta opatentowaną technologię opracowaną przez firmę analogową do odczytu fizycznych kartridży do gier i wykrywania wszystkich możliwych informacji o kartridżu do gry aż do jego wersji (na przykład The Legend of Zelda: Przebudzenie Linka ma 18 różnych wersji, regionalnie i zmiany w każdym). Wiele z tych wersji/poprawek różni się od grafiki i grafiki gry, zmian tekstu, poprawek błędów i innych dziwactw. Możesz wejść do sklepu z grami, podłączyć grę do kieszeni, aby przeczytać kartridż i dowiedzieć się dokładnie, jaka to wersja i wszystkie jej szczegóły.”

Oprócz nowych funkcji, które pojawią się w AnalogueOS, Taber podzielił się pewnymi informacjami na temat dodatkowych układów FPGA, skierowanych do deweloperów. „Pocket został specjalnie zaprojektowany z optymalnym sprzętem, aby tworzenie i portowanie było już wcześniej [FPGA] rdzenie są bardzo proste. Gotowe tablice deweloperskie nie są oczywiście budowane dokładnie w tym celu; są drogie, wymagają mnóstwa dodatków, trudnej konfiguracji technicznej dla większości użytkowników i ograniczeń, których nie można idealnie rozwiązać (mianowicie różne rodzaje pamięci RAM) bez zbudowania czegoś dokładnie w tym celu od podstaw”, zauważa Taber, wyraźnie celując w podejście DIY platformy MiSTer i ogromna biblioteka rdzeni. „Możesz spodziewać się, że zobaczysz prawie każdy rdzeń FPGA innej firmy na Pocket.

AnalogueOS umożliwia nie tylko przechwytywanie zrzutów ekranu, ale także ich przeglądanie
Analog

„Dla użytkownika końcowego niebędącego deweloperem jest to tak proste, jak upuszczenie rdzenia FPGA do Pocket i będzie obsługiwane przez naszą bibliotekę i bazę danych, oferując niezrównane wrażenia”. To doświadczenie będzie oczywiście działać na wyświetlaczu kieszonkowego kieszonkowego, ale będzie również działać na wyświetlaczach HDTV za pośrednictwem opcjonalnej stacji dokującej oraz na monitorach kineskopowych wykorzystujących istniejący produkt DAC firmy Analog.

Podczas gdy AnalogueOS brzmi ekscytująco, Pocket został ogłoszony dwa lata temu i już ponownie opóźniony do grudnia. Wciąż jest wielu sfrustrowanych potencjalnych nabywców, którzy przegapili okno przedsprzedażowe na jednostki, które wciąż nie zostały wysłane.

„Więcej kieszeni będzie ponownie dostępnych w magazynie i będzie wysyłanych nieco po wysłaniu zamówienia w przedsprzedaży”, mówi Taber. „Zaufaj mi, robimy wszystko, co w naszej mocy, aby mieć je w magazynie. COVID nie wyświadczył nikomu żadnej przysługi, ale dołożyliśmy wszelkich starań, aby wyprodukować jak najwięcej i nadal to robić”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bellsprout

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bellsprout 20 kwietnia od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w przypadku...

Co oznacza restrukturyzacja Google dla Pixela i Androida?

Kluczowe dania na wynos Wewnętrzne zmiany Google pod rządami Ricka Osterloha mają na celu usprawnienie działania Pixela i Androida oraz usprawnienie...

Recenzja Rebel Moon 2: The Scargiver: płaskie linie franczyzy Netflix

Zeszłego grudnia Rebeliancki Księżyc, część pierwsza: Dziecko ognia była wypełniona malowaną po numerach operą kosmiczną Zacka Snyderamaksymalistyczne kolory. Rozstawiony jako...
Advertisment