Analiza techniczna Spider-Mana 2 na PS5: objaśnienie trybów wierności i wydajności


Marvel’s Spider-Man 2 wreszcie tu jest i u progu trzecich urodzin PlayStation 5 obejmuje tron ​​jako najbardziej imponująca technicznie gra na tę konsolę w dotychczasowej historii.

powiedziałem właściwie to samo, co ostatnio Bóg wojny Ragnarök, ale w tej pracy zawsze pojawia się coś na horyzoncie, co może sprawić, że z perspektywy czasu będziesz wyglądać głupio. (I hej, naprawdę to powiedziałem Ragnarök może być najbardziej imponującą technicznie grą na PS5 już – wtedy. Przez 11 miesięcy wiele może się zmienić!)

Insomniac Games wykorzystało całe swoje doświadczenie w tworzeniu gry na PS5 — jest to czwarty projekt studia na tę platformę, po projekcie z 2021 roku Ratchet & Clank: Rift Apart — w dostarczaniu przygody superbohatera w otwartym świecie, która maksymalnie wykorzystuje sprzęt konsoli. Jest to pierwsza odsłona serii zbudowanej specjalnie dla tego systemu. Dwie poprzednie gry były z 2018 roku Marvel’s Spider-Manktóra zadebiutowała na PlayStation 4 i była tytułem premierowym PS5 w 2020 roku Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesktóra była grą międzypokoleniową, więc musiała zostać zaprojektowana w sposób umożliwiający jej działanie zarówno na PS4, jak i PS5.

W Rift Apart, która zadebiutowała wyłącznie na PS5, firma Insomniac pokazała, co może zrobić, gdy nie musi się martwić o obsługę starszego sprzętu: akcję przeskakiwania wymiarów, która opiera się na szybkim dysku SSD PS5. Studio bazowało na tej współpracy Spider-Man 2, jeszcze lepiej wykorzystując dysk SSD, aby umożliwić natychmiastową szybką podróż i inne niezwykłe przejścia. A rodzinne miasto Spider-Manów, Nowy Jork — z których trzy dzielnice są już dostępne, z Queens i Brooklynem leżącymi po drugiej stronie East River od Manhattanu — wygląda równie niesamowicie jak nasi dwaj bohaterowie, renderowani za pomocą ray tracingu w czasie rzeczywistym w każdej grafice tryb.

Być może zastanawiasz się nad tymi trybami i tym, który z nich jest najlepszą opcją. Jest działka w ofercie, ale najważniejsze jest to, że przez cały czas będziesz mieć wspaniałe wrażenia.

Wyjaśnienie trybów graficznych Spider-Mana 2

Reklama

Wspaniały system pasm włosów Insomniac jest renderowany w nieco niewyraźny sposób Spider-Man 2w trybie wydajności, jak widać na zrzucie ekranu przedstawiającym Black Cat. W trybie Fidelity pasma byłyby wyraźniejsze i bardziej szczegółowe.
Zdjęcie: Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment za pośrednictwem Polygon

Grać można na dwa sposoby Spider-Man 2: Tryb wierności i tryb wydajności. Znajdziesz je w obszarze „Grafika” w sekcji Wizualizacja menu ustawień i, w przeciwieństwie do wielu innych gier, znajdziesz także szczegółowe opisy każdego trybu i powiązanych opcji.

Jak można się spodziewać, jakość i rozdzielczość obrazu są najwyższe w trybie Fidelity, w którym docelowa liczba klatek na sekundę wynosi 30 klatek na sekundę (i jest to ustawienie domyślne). Tryb wydajności wymaga kompromisów w zakresie rozdzielczości i innych obszarów, aby osiągnąć 60 klatek na sekundę. Obie opcje korzystają z dynamicznego skalowania rozdzielczości, dostosowując liczbę renderowanych pikseli, aby osiągnąć żądaną liczbę klatek na sekundę.

Żaden z trybów nie jest w stanie utrzymać bezbłędnej zablokowanej liczby klatek na sekundę. Na przykład, odtwarzając sekwencję wprowadzającą do gry w trybie Performance, zauważyłem drobne zakłócenia podczas ataku Sandmana na Dolnym Manhattanie, gdy ekran wypełnił się kłębiącymi się chmurami kurzu. Jednak w ciągu około 15 godzin spędzonych w grze napotkałem tylko kilka przypadków tego problemu, trwających maksymalnie kilka sekund.

Według studia tryb Fidelity działa w zakresie rozdzielczości od 2160p, czyli natywnego 4K, do 1440p i skaluje sygnał wyjściowy do 4K przy użyciu techniki wtrysku czasowego firmy Insomniac w celu wygładzania krawędzi. W tym dolnym zakresie, 1440p, znajduje się szczyt trybu wydajności; średnia rozdzielczość waha się tam między 1080p a 1440p.

scena złotej godziny ze Spider-Mana 2 Spider-Mana Petera Parkera, umieszczona na szczycie budynku z widokiem na East River na Manhattanie, ze słońcem nad wersją Freedom Tower z gry

Spider-Man 2Odbicia oparte na ray tracingu doskonale oddają dokładne odwzorowanie wzburzonej powierzchni rzeki East River. (Zrobione w trybie wierności.)
Zdjęcie: Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment za pośrednictwem Polygon

Tak czy inaczej, oświetlenie wykorzystujące technologię śledzenia promieni — w postaci odbić (w tym na powierzchni wody) i wnętrza okien — jest zawsze włączone w Spider-Man 2. Tyle, że w trybie wydajności efekty śledzenia promieni są „uproszczone w niektórych przypadkach użycia” – twierdzi gra. Jest to istotne osiągnięcie, zapewniające spójny wygląd niezależnie od tego, w jaki sposób zdecydujesz się grać; w połączeniu ze zwiększonym poziomem szczegółowości świata gry, następuje wyraźna poprawa oprawy wizualnej w porównaniu z poprzednimi tytułami Spider-Mana.

Spider-Man 2 obsługuje również sygnał wyjściowy o częstotliwości 120 Hz — funkcję dodaną przez firmę Insomniac Rift Apart w łatka popremierowa — dzięki czemu będziesz mieć więcej opcji wizualnych, jeśli Twoje PS5 jest podłączone do Panel 120 Hz. Włączenie tego ustawienia umożliwia działanie trybu Fidelity z docelową szybkością 40 klatek na sekundę zamiast 30 klatek na sekundę, a poprawa płynności i opóźnienia wejściowego jest wyraźna. To doskonały środek pomiędzy trybem Performance a standardowym trybem Fidelity, zapewniający jakość i klarowność obrazu przy tym drugim ustawieniu przy szybkości klatek, która sprawia wrażenie bardziej responsywnej. Jeśli masz szczęście i grasz na wyświetlaczu 120 Hz, takim jak mój telewizor LG C1, to jest to właściwy sposób. Jedyną wadą jest to, że przy 40 fps rozdzielczość (co zrozumiałe) może spaść nieco dalej, a według Insomniac średnia waha się pomiędzy 1296p a 4K.

Trzecie ustawienie wizualizacji w Spider-Man 2 dotyczy zmiennej częstotliwości odświeżania (VRR), której można używać w obu trybach graficznych. To jeszcze bardziej komplikuje obraz dzięki dwóm opcjom: „wygładzonym” i „nieograniczonym”. To pierwsze ustawienie utrzymuje ograniczenie liczby klatek na sekundę (30 kl./s lub 60 kl./s, w zależności od wybranego trybu) i pomaga je utrzymać, wygładzając wszelkie spadki poniżej wartości docelowej. To drugie ustawienie jest przeznaczone dla osób, które chcą możliwie najbardziej responsywnej rozgrywki: odblokowuje liczbę klatek na sekundę, umożliwiając grę w zakresie 40-60 fps w trybie Fidelity i 60-90 fps w trybie Performance. (Przy większej liczbie klatek na sekundę niż rozdzielczości, liczba pikseli może spaść nawet do 1152p w trybie Fidelity i 1008p w trybie Performance, ale żaden przypadek spadku rozdzielczości nie był dla mnie obraźliwy.)

Który tryb graficzny Spider-Mana 2 jest lepszy, wierność czy wydajność?

W tej scenie Spider-Mana Petera Parkera patrzącego o zmierzchu w stronę ulic Midtown Manhattan, zwróć uwagę na zwiększony poziom szczegółowości Tryb wierności (lewy). Na drogach panuje większy ruch. Z tego wysokiego punktu obserwacyjnego widać latarnie, ale brakuje ich w kadrze Tryb wydajności (po prawej) — podobnie jak drobne elementy, takie jak nawiewy klimatyzacji na dachach. Ale odbicia wykorzystujące śledzenie promieni w oknach budynku, w którym mieszka Piotr? Wyglądają prawie identycznie w obu trybach graficznych.
Zdjęcie: Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment za pośrednictwem Polygon i zdjęcie: Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment za pośrednictwem Polygon

Grałem Spider-Man 2 w obu trybach graficznych przez wiele godzin i nie sądzę, że jest tu oczywisty zwycięzca. To prawda, że ​​zdecydowaną większość czasu spędziłem w trybie Fidelity, grając z włączoną opcją 120 Hz. Nadal daje świetne wrażenia przy 30 kl./s, ale możliwość uzyskania dodatkowych 10 kl./s — lub więcej, jeśli używasz VRR z nieograniczoną liczbą klatek na sekundę — przy zachowaniu wszystkich wizualnych wodotrysków jest znaczącą korzyścią.

Jeśli nie grasz na panelu 120 Hz, skłaniałbym się ku trybowi Performance. Kompromisy wizualne — zarówno pod względem przejrzystości (ze względu na zmniejszoną rozdzielczość), jak i poziomu szczegółowości i gęstości świata gry — są zauważalne, ale nie na tyle poważne, aby powodować gigantyczną różnicę w jakości obrazu.

Jasne, na ulicach Nowego Jorku jest mniej samochodów i pieszych, a pasma włosów na głowach bohaterów są mniej szczegółowe. Ale w tym właśnie miejscu niezachwiana obecność technologii ray tracingu w obu trybach graficznych robi różnicę: nawet przy niższych efektach ray tracingu tryb wydajności utrzymuje ogólną prezentację wizualną gry. A tak w ogóle, jak bardzo zauważysz niedociągnięcia, gdy Miles lub Peter lecą wysoko nad miastem z prędkością około 100 mil na godzinę? Dotarłem już do punktu, w którym starcia bojowe stają się coraz trudniejsze i doceniam zwiększoną responsywność trybu wydajności w tych sekwencjach.

zrzut ekranu Spider-Mana 2 przedstawiający Spider-Mana Milesa Moralesa stojącego na szczycie budynku po drugiej stronie ulicy od Muzeum Guggenheima

Zdjęcie: Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment za pośrednictwem Polygon

Warto zauważyć, że w pewnym sensie musisz dokonać wyboru i trzymać się go podczas sesji. Chociaż często przełączałem się między dwiema opcjami w Horyzont Zakazany Zachódeksplorowanie otoczenia w trybie jakościowym i przełączanie się w tryb wydajnościowy dla sekwencji bojowych, Spider-Man 2 wymusza ponowne uruchomienie od punktu kontrolnego podczas zmiany trybu graficznego. (Wydaje mi się, że twórcy mają ku temu dobry powód, ale jest to dziwne rozwiązanie, ponieważ gra wydaje się płynnie przełączać w tryb Fidelity, gdy tylko wejdziesz w tryb fotograficzny.)

Spider-Man 2Szereg opcji graficznych może być mylący, a nawet przytłaczający. Wspaniałą rzeczą jest to, że jeśli nie chcesz się martwić różnymi trybami, możesz po prostu pozostawić ustawienia domyślne i mieć pewność, że będziesz cieszyć się wspaniale wyglądającą i płynną grą niezależnie od ustawień . Firma Insomniac Games w pełni wykorzystała sprzęt PS5 — to znaczy do jego premiery nadchodząca gra Wolverinekiedy studio z pewnością znajdzie sposób, aby ponownie się przebić.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

W miarę zbliżania się premiery Apple rozpoczyna planowanie szkoleń Vision Pro dla pracowników sprzedaży detalicznej

Apple intensywnie się do tego przygotowuje Premiera detaliczna Vision Pro– wynika z nowego raportu z Bloomberga. Według doniesień Apple zaczęło planować sesje...

Włącz podwójne dotknięcie dowolnego zegarka Apple Watch: instrukcje

Jedną z głównych nowych funkcji Apple Watch Series 9 i Ultra 2 jest tak zwane „podwójne dotknięcie”, które pozwala użytkownikom kontrolować urządzenie do...

Mauga z Overwatch 2 zmieniła sposób, w jaki Blizzard dodaje nowych bohaterów

Overwatch 2nowy bohater, samoański czołg uzbrojony w dwa miniguny Mauga, oficjalnie zaprezentowany na początku tego tygodnia wraz z ósmym sezonem gry....
Advertisment