AMD ujednolici gamingową „RNDA” i centrum danych „CDNA” w „UDNA”: pojedyncza architektura GPU podobna do CUDA firmy NVIDIA


Według nowych informacji z Sprzęt TomaAMD ogłosiło plany zjednoczenia zorientowanych na konsumentów architektur graficznych RDNA do gier i CDNA do centrów danych w jeden, zunifikowany projekt o nazwie „UDNA”. Ogłoszenie to złożył Jack Huynh z AMD, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Computing and Graphics Business Group, na targach IFA 2024 w Berlinie. Celem nowej architektury UDNA jest zapewnienie deweloperom jednego punktu skupienia, tak aby każda zoptymalizowana aplikacja mogła działać na konsumenckich procesorach graficznych, takich jak Radeon RX 7900XTX, a także na wysokiej klasy procesorach graficznych do centrów danych, takich jak Instinct MI300. Spowoduje to zjednoczenie podobne do CUDA firmy NVIDIA, które umożliwia deweloperom skupionym na CUDA uruchamianie aplikacji na wszystkim, od laptopów po centra danych.

Jack HuynhTak więc częścią dużej zmiany w AMD jest to, że dziś mamy architekturę CDNA dla naszych procesorów graficznych Instinct Data Center i RDNA dla urządzeń konsumenckich. Jest rozwidlona. W przyszłości będziemy ją nazywać UDNA. Będzie jedna zunifikowana architektura, zarówno Instinct, jak i kliencka. [consumer]. Zunifikujemy to tak, że będzie to o wiele łatwiejsze dla deweloperów w porównaniu z dniem dzisiejszym, kiedy musieli wybierać, a wartość nie ulegała poprawie.

Według Jacka Huynha AMD „popełniło kilka błędów po stronie RDNA; za każdym razem, gdy zmieniamy hierarchię pamięci, podsystem, musi resetować macierz optymalizacji. Nie chcę tego robić. Tak więc, idąc naprzód, myślimy nie tylko o RDNA 5, RDNA 6, RDNA 7, ale także o UDNA 6 i UDNA 7. Planujemy kolejne trzy generacje, ponieważ gdy już otrzymamy optymalizacje, nie chcę zmieniać hierarchii pamięci, a wtedy tracimy wiele optymalizacji. Tak więc, w pewnym sensie wymuszamy tę kwestię pełnej kompatybilności w przód i w tył. Robimy to dzisiaj na Xboksie; jest to bardzo wykonalne, ale wymaga zaawansowanego planowania. To o wiele więcej pracy, ale to jest kierunek, w którym zmierzamy”.

Kiedy AMD pierwotnie oddzieliło CDNA od RDNA, firma chciała stworzyć dwa oddzielne podmioty i myślała, że ​​będzie łatwiej nimi zarządzać. Jednak nic bardziej mylnego. Posiadanie dwóch oddzielnych zespołów do optymalizacji to koszmar zarówno logistyczny, jak i inżynieryjny. Stąd przejście na monolityczną strukturę architektur GPU jest korzystne dla firmy w dłuższej perspektywie i ułatwi rozwój nowszych produktów z zespołami skupionymi zarówno na grach, jak i na obliczeniach. Ta strategia jest podobna do CUDA firmy NVIDIA, która utrzymała swoją linię architektoniczną na jednym pasie, z dodanymi specjalnymi akceleratorami do AI lub/i ray tracingu, co również planuje zrobić AMD.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Samsung uruchomi linię produkcyjną w procesie 2 nm o miesięcznej produkcji 7000 płytek do pierwszego kwartału 2025 r.

Źródła branżowe podają, że Samsung Electronics przyspiesza prace nad zakładami produkcyjnymi w procesie technologicznym 2 nm. Firma rozpoczęła instalację zaawansowanego sprzętu na linii...

Jak przesyłać strumieniowo gry Xbox na swój Steam Deck za pomocą XBPlay

Posiadałem Xbox Series S, który pieszczotliwie nazywam Baby Xboxod dnia premiery. A jednak prawie nigdy nie gram na nim w żadne gry, w...

Archiwum internetowe zostało zaatakowane, a wyskakujące okienko z informacją o „katastrofalnym” naruszeniu

Odwiedzając dziś Internet Archive (www.archive.org), Krawędź został powitany wyskakującym okienkiem z informacją, że witryna została zhakowana. Po zamknięciu wiadomości strona ładowała się normalnie,...
Advertisment