Firma AMD udostępniła dziś sterowniki Adrenalin 23.1.2 wyłącznie dla serii Radeon RX 7900, co czyni je trzecim z rzędu sterownikiem tego rodzaju. Od 8 grudnia 2022 r. (48 dni) nie pojawił się żaden nowy sterownik dla starszych kart graficznych, w tym dla serii RX 6000, w tym RX 6950 XT sprzed 7 miesięcy, co oznacza, że przytłaczająca większość użytkowników AMD Radeon jeszcze tego nie zrobiła mieć optymalizację dla gier takich jak Forspoken i Valhiem. Najnowsze sterowniki 23.1.2 działają tylko z RX 7900 XT i RX 7900 XTX. Wprowadzają one optymalizację dnia zerowego dla „Forspoken” oraz garść ulepszeń w tle interfejsu API Vulkan. AMD naprawiło błąd „Opóźniony zapis nie powiódł się” zauważony w systemie Windows 11 22H2; mniejsza niż oczekiwana wydajność w „SpaceEngine” i problemy z migotaniem zauważone w „Emergency 4”.
POBIERANIE: AMD Software Adrenalin 23.1.2 dla serii RX 7900
Przegląd najważniejszych wydarzeń
Wsparcie dla:
- Zapomniane
- Kompilator IREE wykorzystujący interfejs MLIR na Vulkan.
- Dodatkowe rozszerzenia Vulkan. Kliknij tutaj po więcej informacji.
Naprawione problemy
- Oprogramowanie AMD: Adrenalin Edition może się nie uruchomić z komunikatem o błędzie „Opóźniony zapis nie powiódł się” w systemie Microsoft Windows 11 w wersji 22H2.
- Podczas grania w SpaceEngine można zaobserwować słabą wydajność i czas ładowania.
- Podczas gry w Emergency 4 można zaobserwować brakujące lub migoczące tekstury.
Znane problemy
- Sytuacyjnie zaobserwowano wysoki pobór mocy w stanie bezczynności podczas korzystania z wybranych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości i wysokiej częstotliwości odświeżania.
- Zacinanie się wideo lub spadki wydajności mogą być obserwowane podczas gry oraz odtwarzania wideo przy niektórych rozszerzonych konfiguracjach wyświetlania.
- W grze UNCHARTED 4: Kres Złodzieja podczas początkowej sekwencji gry można zaobserwować jąkanie.
- W Forspoken można zaobserwować zacinanie się, gdy włączona jest rozdzielczość dynamiczna.
- Podczas otwierania Złotych Paczek Premium w grze EA SPORTS FIFA 23 może wystąpić awaria aplikacji.
- Podczas gry w Sea of Thieves można zaobserwować jąkanie.
- Podczas grania w Battlefield 4 z ustawieniami jakości postprocessingu ustawionymi na wysoką lub ultra można zaobserwować uszkodzenie
- Niektóre gry lub aplikacje rzeczywistości wirtualnej mogą mieć niższą niż oczekiwano wydajność.
- Maksymalna przepływność kodowania jest ograniczona do 100 Mb/s dla niektórych aplikacji.