Na konkretne pytanie, czy AMD będzie nadal zajmować się rynkiem entuzjastów GPU, biorąc pod uwagę, że środki na najnowocześniejsze wafle lepiej wydać na GPU do centrów danych, Huynh odpowiedział: „Patrzę na skalę, a AMD jest teraz w innym miejscu. W AMD sporo debatujemy, prawda? Więc pytanie, które zadaję, brzmi: PlayStation 5, czy uważasz, że to nam szkodzi? Kosztuje 499 USD. Więc pytam, czy fajnie jest zostać Królem Wzgórza? Ponownie, szukam skali. Ponieważ kiedy osiągamy skalę, zabieram ze sobą deweloperów. Więc moim priorytetem numer jeden jest teraz budowanie skali, abyśmy szybciej osiągnęli 40–50 procent rynku. Czy chcę dążyć do 10% TAM [Total Addressable Market] czy 80%? Jestem typem faceta, który uważa, że jest to 80%, ponieważ nie chcę, aby AMD było firmą, którą mogą kupić tylko ludzie, którzy mogą sobie pozwolić na Porsche i Ferrari. Chcemy budować systemy do gier dla milionów użytkowników. Tak, będziemy mieć świetne, świetne, świetne produkty. Ale próbowaliśmy tej strategii [King of the Hill]—nie rozwinęło się. ATI wypróbowało tę strategię King of the Hill, a udział w rynku był…udziałem w rynku. Chcę tworzyć najlepsze produkty w odpowiedniej cenie systemowej. Więc pomyśl o cenie pod kątem punktu; będziemy mieć przywództwo”.
Alcorn naciskał: „Jeśli chodzi o cenę, masz przewagę, ale nie będziesz atakował rynku flagowego?”, na co Huynh odpowiedział: „Pewnego dnia, możemy. Ale moim priorytetem jest teraz budowanie skali dla AMD. Ponieważ bez skali teraz nie mogę zdobyć programistów. Jeśli powiem programistom: „Idę po prostu po 10 procent udziału w rynku”, oni po prostu powiedzą: „Jack, życzę ci wszystkiego dobrego, ale musimy iść z Nvidią”. Więc muszę im pokazać plan, który mówi: „Hej, możemy osiągnąć 40% udziału w rynku dzięki tej strategii”. A oni powiedzą: „Teraz cię popieram, Jack. Teraz zoptymalizuję pod kątem AMD”. Kiedy to osiągniemy, możemy iść po szczyt”.
Wymiana zdaje się potwierdzać, że decyzja AMD o wycofaniu się z segmentu entuzjastów jest spowodowana głównie niskimi wolumenami, jakie widzi w przypadku tego rodzaju wysiłku inżynieryjnego i dużymi kosztami płytek wydawanych na budowę procesorów graficznych dla entuzjastów. Firma odniosła wielki sukces dzięki serii Radeon RX 6800 i serii RX 6900, głównie dlatego, że generacja RDNA 2 skorzystała na szaleństwie kryptokopania wspomaganego przez GPU, gdzie popyt na procesory graficzne wysokiej klasy był duży. Popyt ten zniknął, gdy AMD wprowadziło na rynek serię Radeon RX 7900 nowej generacji zasilaną przez RDNA 3, a brak przywództwa wydajnościowego w porównaniu z GeForce RTX 4090 i RTX 4080 z włączonym śledzeniem promieni zaszkodził perspektywom firmy. Wiadomości o skupieniu się AMD na segmencie wydajności (i poniżej) są zgodne z plotkami, że dzięki RDNA 4 AMD podejmuje skoordynowane wysiłki w celu poprawy wydajności śledzenia promieni, aby zmniejszyć wpływ na wydajność włączania śledzenia promieni. Wydajność rastra i efektywność mogą być sposobem firmy na zdobycie udziałów w rynku.
Główne założenie, jakie stawia sobie AMD, jest takie, że firma ma problem z produktem, a nie z dystrybucją, i że dzięki produktowi, który będzie miał odpowiedni stosunek wydajności do poboru mocy i wydajności do ceny, zyska ona udziały w rynku.
Pełny wywiad można obejrzeć pod podanym poniżej linkiem.