Technologia Just Walk Out firmy Amazon jest niezwykle fajna — po prostu chwyć, co chcesz i wyjdź za drzwi, bez konieczności sprawdzania i płacenia — i niezwykle skomplikowana. System Amazona wykorzystuje wizję komputerową, która wymaga złożonego systemu kamer i czujników, aby całość działała.
System jest dość prosty: każdy przedmiot, w tym przypadku głównie odzież, otrzymuje przywieszkę RFID, która wygląda jak zwykła przywieszka odzieżowa. Klienci wchodzą do sklepu, wybierają to, czego chcą, i przechodzą przez „bramkę wyjściową”, która skanuje metki i rozlicza rachunek. Następnie skanują swoją kartę kredytową lub machają dłonią skaner Amazon One i wyjdź.
Przejrzenie skanera przed wyjściem może nie wydawać się tak fajne, jak samo wyjście z budynku, ale dla Amazon liczy się to, że wdrożenie systemu RFID będzie dla firm znacznie łatwiejsze. Zamiast okablować budynki kosztownym systemem kamer, mogą po prostu zmienić znaczniki, dodać kilka bram i gotowe. Amazon twierdzi, że testy Just Walk Out wykazały ogromny wzrost ruchu klientów dzięki krótszym kolejkom i znacznie większej liczbie transakcji, ponieważ proces jest tak prosty.
Sam Amazon może być wycofuje się z fizycznych sklepów detalicznych, ale najwyraźniej nadal jest inwestowany w rzeczywiste problemy związane z logistyką zakupów. (Amazon twierdzi, że łącznie jest ponad 150 sklepów z włączoną technologią Just Walk Out). To potencjalnie duży biznes i, co może jeszcze bardziej kuszące, ogromne źródło danych o klientach. Jeśli Amazonowi uda się uzyskać dostęp do informacji od wszystkich w każdym sklepie na całym świecie, najbardziej bezlitośnie zoptymalizowany sklep internetowy w Internecie mógłby wiedzieć tyle samo o tym, jak robisz zakupy offline.