Amazon ma właśnie ujawnione te okulary „Amelia” na świat — z wbudowanym wyświetlaczem i zawsze włączoną kamerą, które pomagają kierowcom w podróży.
Mogą pomóc kierowcom znaleźć odpowiednie paczki w samochodach dostawczych, udzielić im dokładnych wskazówek dotyczących dotarcia pod właściwy adres i zrobić zdjęcie udanej dostawy bez użycia rąk, zamiast wyciągać telefon. (Czy kiedykolwiek kierowca Amazona powiedział Ci: „Proszę, nie odbieraj jeszcze paczki, muszę najpierw zrobić zdjęcie?”)
„Jeśli występują zagrożenia lub potrzeba poruszania się w skomplikowanym środowisku, takim jak budynki mieszkalne, okulary poprowadzą [drivers] bezpiecznie do celu” – twierdzi Amazon, pokazując wyimaginowane klipy wideo przedstawiające, co kierowcy powinni zobaczyć podczas pracy.
Jak widać na poniższym zdjęciu, okulary nie są samodzielnymi okularami – są połączone z kamizelką zawierającą wymienną baterię i przyciskiem, który kierowca może nacisnąć, aby zrobić zdjęcie każdej udanej dostawy.
Wydaje się, że wokół tego przycisku znajduje się również pokrętło, a Amazon pisze, że kontroler ma również dedykowany przycisk alarmowy, za pomocą którego można wezwać pomoc. Amazon nie powiedział, które czujniki znajdują się w okularach, ale zdjęcia sugerują, że mogą mieć dwa aparaty: jeden umieszczony centralnie nad nosem, a drugi nad skronią.
Amazon twierdzi również, że okulary mają soczewki przejściowe – przyciemniają się mocniej w świetle słonecznym i stają się wyraźniejsze bez nich – a także obsługują soczewki na receptę.
Chociaż firma nie mówi dokładnie, kiedy i gdzie okulary mogą zostać wprowadzone, twierdzi, że setki kierowców przetestowało już wczesne wersje tej technologii i chce umieścić w nich więcej funkcji sztucznej inteligencji.
„Przewidujemy, że przyszłe wersje okularów będą umożliwiać wykrywanie defektów w czasie rzeczywistym, co umożliwi powiadamianie kierowców, jeśli przez pomyłkę upuścili pod drzwi klienta paczkę niezgodną z numerem domu lub mieszkania na opakowaniu, wykrywanie zagrożeń takich jak słabe oświetlenie i dostosowywanie soczewek, powiadamianie o obecności zwierzaka na podwórku i nie tylko” – pisze Amazon.
Na tych zdjęciach opublikowanych przez Amazon ramki nie wydają się szczególnie grube, ale – jak Metawyświetlacz i inne okulary z wbudowanymi ekranami — nie wydają się jeszcze na poziomie okularów konsumenckich.
Informacje zgłoszono we wrześniu że konsumenckie okulary Amazona z ekranem o kryptonimie „Jayhawk” mogą zostać wprowadzone na rynek w 2026 lub 2027 r. Reutersa, o czym pierwotnie informowano na okularach kierowców dostawczych napisano, że nosiły one kryptonim „Amelia” i rzeczywiście niektóre dzisiejsze zdjęcia Amazona mają w nazwie słowo „Amelia”.
Nic dziwnego, że post na blogu Amazona nie omawia żadnego możliwego rozwiązania wątpliwości etyczne, jakie mają pracownicy lub klienci mogą mieć, ponieważ te okulary monitorują „ostatnią milę” procesu dostawy.