W zeszły czwartek Amazon otworzył swój jedenasty sklep spożywczy Amazon Fresh, Bloomberg raporty. To niezwykle szybkie rozszerzenie inicjatywy, biorąc pod uwagę, że Amazon otworzył swój pierwszy sklep tego typu tylko na zaproszenie w sierpniu. W Los Angeles. Wydaje się, że firma nie zwalnia tempa w najbliższym czasie Bloomberg zgłasza, że ma plany dotyczące co najmniej 28 kolejnych lokalizacji (chociaż Amazon był skłonny potwierdzić tylko pięć z nich).
Sklepy Amazon Fresh to tylko część rosnącej kolekcji sklepów detalicznych firmy. Mają być mniej ekskluzywne niż sklepy Whole Foods firmy Amazon i większe niż sklepy spożywcze firmy Go and Go. W Stanach Zjednoczonych również nie używają bezgotówkowej technologii „Just Walk Out” firmy Amazon, chociaż firma twierdzi, że testuje ją w sklepie Fresh w Illinois. Jednak sklepy Fresh nadal zawierają zaawansowane technologicznie elementy, takie jak wózki sklepowe Dash wyposażone w ekran dotykowy.
Pomimo gwałtownej ekspansji, plany Amazona nadal są zgodne z tradycyjnymi sprzedawcami. Bloomberg zauważa, że Aldi planuje otworzyć w tym roku 100 kolejnych sklepów w USA, oprócz ponad 2000 sklepów ma już w USA. Walmart ma ponad 5000 sklepów i klubów, a nawet własna firma Whole Foods firmy Amazon ma około 500 lokalizacji.