Amazon Go – czy teraz jest właściwy czas?


Wcześniej w marcu Amazon w końcu uruchomił swój pierwszy sklep Amazon Go w Wielkiej Brytanii – na wysokości 2500 stóp2 sklep wielobranżowy na Ealing w zachodnim Londynie, markowy Amazon Fresh zbiegać się z ofertą spożywczą online, którą obecnie posiada w ramach istniejącej współpracy z Morrisons.

Amazon jako pierwszy otworzył drzwi Sklep Amazon Go w Seattle w styczniu 2018 r., po roku spędzonym na testowaniu technologii Just Walk Out na swoich pracownikach w siedzibie głównej. Gigant technologiczny ma obecnie 27 sklepów w USA, a sklep Ealing jest jego pierwszą zagraniczną wyprawą.

Koncepcja sklepu pozwala klientowi wejść do sklepu Amazon Go poprzez zeskanowanie kodu QR z aplikacji Amazon przy bramce, aby umożliwić wejście, odebrać produkt i wyjść ponownie bez czekania w kolejce, aby zapłacić w kasie. Sklep twierdzi, że korzysta z technologii widzenia komputerowego – w przeciwieństwie do identyfikacja częstotliwości radiowej (RFID) lub czujniki wagi na półkach – aby wykryć, co klient zabiera ze sobą. Amazon wysyła następnie e-mail z potwierdzeniem zakupu.

„Tiffany Carpenter, szef wywiadu klienta w SAS UK & Ireland, ma swoje osiągnięcia w zakresie bezproblemowych doświadczeń online w sklepach w czasach, gdy pozytywne doświadczenia klientów są ważniejsze od wszystkiego” – mówi Tiffany Carpenter, szef działu informacji o klientach w SAS UK & Ireland, wskazując, że siła Amazon disrupt zostało udowodnione wielokrotnie.

Ale jak sprytna jest ta technologia, naprawdę? Miya Knights, ekspert i autorka handlu detalicznego, mówi „bardzo”, dodając: „Ludzie próbowali to oszukać i po prostu nie mogą. Jaki model sklepu i infrastruktura umożliwiają sprzedawcy detalicznemu wybieranie, kogo wpuszczają, i są praktycznie zabezpieczone przed oszustwami, jeśli chodzi o produkty, które sprzedaje? ”

Knights zwraca uwagę, że Amazon zawsze wybiera Wielką Brytanię jako pierwszy kraj poza Stanami Zjednoczonymi, aby przetestować swoją technologię, ponieważ Wielka Brytania jest najbardziej dojrzała rynek omnichannel na świecie.

Reklama

„Mamy najwyższy odsetek sprzedaży w internecie niż gdziekolwiek indziej na świecie – około 40% całkowitej sprzedaży detalicznej trafia do handlu elektronicznego, w porównaniu z około 22% w Stanach Zjednoczonych” – mówi. „Wielka Brytania to najbardziej obeznany z cyfrowym rynkiem, ponieważ uwielbiamy„ kliknij i odbierz ”i dużo robimy w Internecie. Myślę, że brytyjscy klienci są spragnieni tej technologii”.

Knights wskazuje na mnożenie się kas samoobsługowych w sklepach spożywczych w Wielkiej Brytanii. „Czy to nie jest tak pokręcone, że sklepy spożywcze każą nam wykonywać całą tę pracę w samoobsłudze? Ostrzeżenie „nieautoryzowany przedmiot w obszarze pakowania” jest uciążliwe w porównaniu z technologią Amazona – jesteśmy na to tak gotowi ”, mówi, przewidując, że w Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych 18 miesięcy może powstać pięć do dziesięciu sklepów Amazon, z Notting Hill spodziewa się, że będzie to jego druga strona.

Czy to właściwy czas, aby wprowadzić zupełnie nowy koncept sklepu?

Konsumenci mogą być gotowi na tę technologię, ale termin wprowadzenia zupełnie nowej koncepcji sklepu w środek blokady Covid-19 – co oznacza, że ​​zbędne sklepy były zmuszane do zamykania przez wiele miesięcy, co doprowadziło do wielu ofiar na głównych ulicach, w tym Oasis i Topshop – zaskoczyło brytyjską prasę.

Sklep Amazon Fresh w Ealing znajduje się na miejscu zajmowanym wcześniej przez Monsoon – co jest słuszne, że gigant technologiczny powinien wkroczyć i zastąpić borykającego się z problemami sprzedawcę mody, który przeszedł do administracji podczas pierwszej blokady.

Ale Andy Halliwell, kierownik ds. Strategii sprzedaży w Publicis Sapient, mówi, że Amazon dobrze zaplanował wejście na rynek Wielkiej Brytanii, mówiąc, że jest to „właściwy pomysł, właściwa koncepcja, właściwa technologia, właściwy czas”.

„Jeśli spojrzysz ogólnie na stan ulicy handlowej, prawdopodobnie pomyślisz, że tak nie było [good] z tyloma głośnymi awariami w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Główna ulica Wielkiej Brytanii już nigdy nie będzie taka sama, co jest dość niepokojące, ale oznacza to, że jest tam cały ładunek sklepów detalicznych, które są obecnie niewykorzystane i stają się bardzo tanie ”.

Halliwell mówi, że Amazon jest atrakcyjną „marką kotwiczną”, którą można mieć w parku handlowym lub na głównej ulicy, która powinna przyciągać inne marki do lokalizacji ze względu na większą liczbę odwiedzających, porównując premierę Amazon do szumu i fanfar za każdym razem, gdy Apple otwiera nowy sklep.

Główna ulica Wielkiej Brytanii już nigdy nie będzie taka sama … ale to oznacza, że ​​jest tam cały ładunek sklepów detalicznych, które są obecnie niewykorzystane i stają się bardzo tanie

Andy Halliwell, Publicis Sapient

„W Ameryce Północnej wciąż jest atrakcja do zobaczenia sklepu Amazon Go w Seattle lub czterogwiazdkowego sklepu Amazon w Nowym Jorku” – mówi. „A teraz w Wielkiej Brytanii, mając dostęp do naprawdę tanich nieruchomości, Amazon może ciężko negocjować z właścicielami w sprawie czynszu, więc nie będzie ich to dużo kosztować w przypadku bardzo małego sklepu”.

Halliwell wskazuje również na eksplozję sprzedaży w supermarketach w ubiegłym roku – zwycięzcami detalicznymi Covid z pewnością były marki spożywcze, które widziały ogromne w trakcie pandemii dochody rosną w internecie i sklepach stacjonarnych.

Badania zachowań konsumenckich Publicis Sapient również sugerują, że klienci próbowali zakupy spożywcze będą prawdopodobnie kontynuowane zakupy w ten sposób w sklepach z produktami luzem oraz w sklepach z doładowaniami w sklepach ogólnospożywczych i rzemieślniczych lokalnych sklepach spożywczych.

„Zobaczymy, jak ludzie bardziej pochylają się nad tego typu zachowaniami, kiedy wychodzimy z blokady” – mówi. „A wygoda będzie jeszcze silniejszą częścią głównych ulic i stanie się to naprawdę prawdą, jeśli Amazon zwiększy swoją obecność w ciągu najbliższych pięciu lat, zagrażając mniejszym sklepom przy głównych ulicach.

„Tak więc renomowana marka otwierająca mały sklep spożywczy w naprawdę tanim miejscu po prostu ma sens” – dodaje.

Czynnik higieny

Pomijając tanie czynsze od zagrożonych aktywów i sprzyjający rynek, Halliwell twierdzi, że skupienie się konsumentów na higienie spowodowanej pandemią oznacza również, że technologia Just Walk Out jest doskonale dopasowana w czasie.

„Istnieją obawy co do bliskości, rozmów z kasjerami, a także korzystania z pieniędzy i kas samoobsługowych. Wszyscy się skupiają technologia bezdotykowa w tej chwili, aby przeciwdziałać tym problemom – dodaje.

Piękno posiadania zamkniętego sklepu oznacza, że ​​Amazon jest już w stanie kontrolować przepływ ludzi i wstrzymywać wejście, jeśli sklep osiągnie pojemność.

„Dodatkowo, ponieważ musisz wejść za pomocą swojego konta Amazon, aplikacja dokładnie wie, kto tam jest. Pamiętasz, kiedy puby musiały Cię logować i rejestrować Twoje dane na wypadek epidemii Covid? Cóż, Amazon automatyzuje to wszystko za Ciebie ”- mówi Halliwell.

„Wie, co kupiłeś i kiedy się wymeldowałeś. Istnieje tak wiele różnych zastosowań tych danych, że tylko udaje im się to wykorzystać ”.

Ale czy powinniśmy się martwić, że sklep technologiczny z minimalną liczbą ludzi zostaje uruchomiony w czasie, gdy tysiące pracowników detalicznych nie ma pracy w całym kraju?

„Osobiście czuję się bardzo nieswojo” – przyznaje Halliwell. „Jeśli zobaczymy, że sklep spożywczy zmierza w kierunku wysoce zautomatyzowanego i pozbawionego twarzy modelu handlu detalicznego, to znowu zobaczymy, że bezrobocie wzrośnie – ale kto jest właścicielem tego problemu? Amazon tego nie robi, więc czego w ogóle potrzebuje rząd lub branża detaliczna, aby ci ludzie przekwalifikowali się i znaleźli nowe role? ”

Halliwell twierdzi, że będzie to prawdziwe wyzwanie, ponieważ istnieje pilna potrzeba inwestycji w przekwalifikowanie, ponieważ biznes coraz szerzej przesuwa się w kierunku dalszej automatyzacji.

„Już teraz stoimy w obliczu wyzwania w społeczeństwie w postaci luki w bogactwie – coś takiego po prostu jeszcze bardziej powiększy tę lukę”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

ASRock przedstawia karty graficzne z serii Radeon RX 7900 GRE

ASRock, wiodący światowy producent płyt głównych, kart graficznych i mini komputerów PC, wprowadził dziś na rynek nowe karty graficzne z serii Steel Legend...

Cozy Bear i inne APT zmieniają taktykę wraz ze wzrostem wykorzystania chmury

Podmioty zagrażające powiązane z państwem rosyjskim zmieniają swoją taktykę w miarę migracji coraz większej liczby organizacji do infrastruktury opartej na chmurze, ale dobra...

Sharkoon przedstawia nowy podświetlany wentylator PWM 120 mm Rebel F50 o wysokim zakresie obrotów

Sharkoon Technologies to międzynarodowy dostawca wysokiej jakości, wydajnych podzespołów i urządzeń peryferyjnych do komputerów PC, który obecnie poszerza swoją ofertę wentylatorów chłodzących do...
Advertisment