Algorytm TikTok chce, żebyś został i wrócił, ujawnia się wyciek


Bardzo chwalony algorytm wideo TikTok został zaprojektowany wokół dwóch rzeczy: zachęcenia użytkowników do pozostania w pobliżu i zachęcenia użytkowników do powrotu. To według raport w New York Times, który przejrzał ujawnioną kopię wewnętrznego dokumentu TikTok podsumowującego działanie systemu. Raport oferuje rzadkie spojrzenie na jeden z najczęściej dyskutowanych obecnie algorytmów w technologii i ujawnia pewne kwestie – takie jak zatrzymanie twórców i zapewnienie im zarabiania pieniędzy – które mogą nie być oczywistym wyborem przy tworzeniu kanału wideo, który ma na celu utrzymanie widzów na bieżąco .

Aby użytkownicy mogli oglądać i wracać, TikTok rozważa cztery główne cele, zgodnie z Czasy: wartość użytkownika, długoterminowa wartość użytkownika, wartość twórcy i wartość platformy. Jednym ze sposobów, w jaki się to sprawdza, jest algorytm nadający priorytet różnorodności treści, a nie przytłaczający użytkowników jednym tematem, który mogą pokochać.

„Jeśli użytkownik lubi określony rodzaj wideo, ale aplikacja nadal będzie mu go dostarczać, szybko się znudzi i zamknie aplikację” – czytamy w dokumencie. Czasy. Aby tego uniknąć, aplikacja może wyświetlać „przymusowe zalecenie”, aby zaprezentować coś nowego.

Dokument przedstawia, co ma być uproszczoną wersją formuły TikTok na to, co ludzie lubią i w co powinni grać. Według raportu, z grubsza dzieli się na kombinację polubień, komentarzy, czasu oglądania filmu i tego, czy film został odtworzony. W równaniu jest kilka zmiennych, które nie są opisane, ale czytam, że TikTok prawdopodobnie waży różne interakcje, tak że niektóre są cenione bardziej niż inne.

TikTok kładzie również duży nacisk na twórców, oceniając wartość swojego kanału dla Ciebie, zgodnie ze schematem blokowym z dokumentu, który został odtworzony przez Czasy. Pokazuje, że TikTok bierze pod uwagę „jakość tworzenia”, która jest oceniana na podstawie szybkości publikowania, utrzymania twórców i zarabiania twórców. Nie ma dalszych szczegółów na temat tego, jak TikTok ocenia utrzymanie twórców i zarabianie, ale wydaje się, że to, czy twórcy odnoszą sukces, jest naprawdę brane pod uwagę przy określaniu „jakości filmów” w kanale Dla Ciebie. To powiedziawszy, to, czy twórcy zarabiają pieniądze, nie jest wkładem do algorytmu, mówi rzecznik TikTok Jamie Favazza Pogranicze. Zamiast tego jest wynikiem optymalizacji TikTok pod kątem zadowolenia użytkowników.

Ze swojej strony TikTok nie był w przeszłości całkowicie nieprzejrzysty w tym wszystkim. W postach na blogu firma ma szczegółowo opisał podstawy o tym, jak działa jego kanał — komentarze i to, jakie konta, które obserwujesz, mogą wpływać na rekomendacje — i to dał Pogranicze zajrzeć do środka jej „Centrum Przejrzystości i Odpowiedzialności” z zeszłego roku, które wyrażało obawy firmy związane z takimi kwestiami, jak bańki filtracyjne.

Reklama

Dzisiejszy raport nie powinien rozwiać obaw związanych z bąbelkami filtrującymi lub aplikacją kierującą użytkowników w stronę problematycznych treści. W rzeczywistości Czasy mówi, że dokument wyciekł przez pracownika TikTok, który obawiał się, że aplikacja prowadzi do samookaleczenia. W przeszłości reporterzy zauważyli aplikację prezentującą treści generowane przez użytkowników promowanie zaburzeń odżywiania oraz dyskutować lub okazywanie samookaleczenia. Ponieważ aplikacja jest tak precyzyjnie dostrojona, aby utrzymać użytkowników w kontakcie z treściami podobnymi do filmów, które już obejrzeli, łatwo jest zobaczyć, jak szybko sieć może stać się problematyczna, jeśli nie będzie odpowiednio moderowana.

Favazza mówi, że TikTok bierze pod uwagę „szereg sygnałów zaangażowania” przy określaniu, co pokazać ludziom. „Nadal inwestujemy w nowe sposoby dostosowywania preferencji treści, automatycznego pomijania filmów, które są nieodpowiednie lub odpowiednie dla wieku oraz usuwania naruszeń naszych Wytycznych dla społeczności” – powiedziała.

Przeciek zapewnia jednak przede wszystkim fascynujący wgląd w jedną z najczęściej omawianych czarnych skrzynek w Internecie — jak TikTok decyduje, co pokazać wideo po filmie. Przedstawione tutaj szczegóły, podobnie jak formuła rekomendacji, są „bardzo uproszczone”, mówi dokument. Wskazuje jednak, że skomplikowane sposoby, w jakie główne platformy społecznościowe tworzą swoje algorytmy, można podzielić na jasne cele i udostępnić opinii publicznej, aby zapewnić przynajmniej pewne wyobrażenie, dlaczego widzimy to, co widzimy.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Krzyk kończy dominację kasową Spider-Man: No Way Home w odrodzeniu serialu

Spider-Man: Bez drogi do domu wbił się w serca kinomanów, nie raz, nie dwa, ale trzy razy. Zmieniło wyobraźnię branży...

Walmart poważnie podchodzi do metawersu

Wygląda na to, że Walmart przygotowuje się do skoku w metawersum. Ostatnie zgłoszenia znaków towarowych wskazują, że firma chce ustanowić...

Błąd Safari 15 może ujawnić Twoją ostatnią aktywność przeglądania i osobiste identyfikatory

Błąd w Safari 15 może ujawnić Twoją aktywność przeglądania, a także ujawnić niektóre dane osobowe powiązane z Twoim kontem Google, według...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!