Aktualizacja naruszenia bezpieczeństwa GoTo potwierdza, że ​​hakerzy ukradli kopie zapasowe klientów


GoTo, firma zajmująca się zdalną współpracą i oprogramowaniem IT, która jest właścicielem LastPass, potwierdziła to z magazynami haseł LastPassdane klientów zostały przejęte przez osoby atakujące podczas naruszenia bezpieczeństwa w listopadzie 2022 r. (przez TechCrunch).

Problem dotyczył wielu produktów GoTo dla przedsiębiorstw, w tym Central, Pro, join.me, Hamachi i RemotelyAnywhere. Dyrektor generalny GoTo, Paddy Srinivasan, pisze, że haker „wyeksfiltrował zaszyfrowane kopie zapasowe z usługi przechowywania w chmurze innej firmy” i zdobył klucz szyfrujący dla części z nich — prawie dwa miesiące temu. Pobierane informacje różnią się w zależności od produktu, ale „mogą obejmować nazwy użytkowników kont, hasła solone i zaszyfrowane, część ustawień Multi-Factor Authentication (MFA), a także niektóre ustawienia produktów i informacje licencyjne”.

Zaszyfrowane bazy danych dla bardziej znanego oprogramowania zdalnego komputera GoToMyPC i Rescue nie zostały przejęte przez atakujących; jednak „wpłynęło to na ustawienia MFA niewielkiej części ich klientów”.

GoTo najwyraźniej kontaktuje się bezpośrednio z klientami, których dotyczy problem, w celu dostarczenia dodatkowych informacji, a także wsparcia w zakresie działań, które należy podjąć. Hasła do ich kont zostaną zresetowane „z powodu dużej ostrożności”, a MFA również zostanie ponownie autoryzowany. Srinivasan napisał również, że konta, których dotyczy problem, zostaną przeniesione do innej platformy zarządzania tożsamością w celu dodatkowego zabezpieczenia, z „bardziej niezawodnymi opcjami uwierzytelniania i bezpieczeństwa opartymi na logowaniu”.

Nasz pierwszy powiew naruszenia miał miejsce w sierpniu, kiedy LastPass powiadomił użytkowników, że nieautoryzowana osoba naruszyła konto programisty. Informacje zebrane podczas tego ataku najwyraźniej zostały wykorzystane w listopadzie, kiedy hakerom udało się zdobyć skarbce klientów — fakt, który został ogłoszony publicznie dopiero późno w czwartek, 22 grudnia, kiedy wiele osób przygotowywało się do wakacyjnej przerwy.

Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa rozdzielili się Odpowiedź LastPass na wyciekzarzucając firmie brak przejrzystości co do powagi sytuacji i niepowstrzymania naruszenia.

Reklama

Teraz Srinivasan ma do czynienia z ciężkimi opadami, które tylko się pogarszają. Ale dyrektor generalny zwraca uwagę klientom, że GoTo nie przechowuje ich pełnych danych kart kredytowych i bankowych oraz nie gromadzi danych osobowych, takich jak data urodzenia, adres i numery ubezpieczenia społecznego. LastPass również spadł osobny incydent w 2021 r., kiedy klienci byli atakowani ciągłymi próbami nieautoryzowanego logowania.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Fujifilm planuje „ułatwić taśmę” dzięki urządzeniu Kangaroo dla MŚP

„Ułatw sobie taśmę”. To apel ze strony Fujifilm, która twierdzi, że jest to klucz do nakłonienia większej liczby organizacji do korzystania z...

Jaką część Elden Ring napisał George RR Martin?

Pierścień Eldenahistoria jest często przypisywane dwóm osobom: prezes i dyrektor kreatywny FromSoftware Hidetaka Miyazaki oraz autor Pieśni lodu i ognia George...

Sonos przedstawia nową wersję aplikacji z konfigurowalnym ekranem głównym, wyszukiwaniem we wszystkich usługach i nie tylko

Sonos ujawnił, jak to nazywa, „najbardziej rozbudowaną przebudowę aplikacji w historii”. Nowe środowisko iOS i Android (oraz internet) eliminuje karty i umieszcza...
Advertisment