Mozilla przebudowała swój branding, aby oddać hołd swoim korzeniom Netscape i lepiej odróżnić szerszą organizację od przeglądarki internetowej Firefox. Najbardziej zauważalną zmianą jest logo firmy: to, co wcześniej było bezszeryfowym znakiem słownym stylizowanym jako „Moz://a”, zostało zaktualizowane, aby poprawnie zapisać nazwę Mozilla, z nowym dostosowanym krojem pisma i flagą w kształcie litery M.
Według Mozilli flaga symbolizuje „aktywistycznego ducha” marki. Pasuje to do wizerunku, jaki próbuje zbudować Mozilla Foundation, która przewodzi firmie: opisując siebie jako „organizację non-profit, która promuje otwartość, innowacyjność i uczestnictwo w Internecie” i regularnie wypuszczane raporty o prywatności, które zbadać firmy technologiczne polityka i praktyki bezpieczeństwa.
„Celowo zaprojektowaliśmy system, trafnie nazwany „Grassroots to Government”, który zapewnia, że marka rezonuje z szeroką gamą naszych odbiorców, od budowniczych po orędowników, od twórców zmian po aktywistów” — powiedziała szefowa marki Mozilla, Amy Bebbington. „Przemawia do oddolnych programistów opracowujących narzędzia, które mają wzmocnić pozycję użytkowników, urzędników rządowych opowiadających się za lepszymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa w Internecie oraz zwykłych konsumentów, którzy chcą odzyskać kontrolę nad swoim cyfrowym życiem”.
I nasz poprzednie podejrzenia były słuszne: dziwnie umieszczona kropka na logo flagi stanowi nawiązanie do oryginalnego plakatu „Hack” Tyrannosaurus Rex, który Shepard Fairey zaprojektował w 1998 roku. „Flaga może przekształcić się w bardziej dosłowną interpretację jako nasza nowa maskotka w stylu graficznym ASCII i służyć jako okrzyk bojowy dla naszej społeczności” — powiedział prezes Mozilla Foundation Mark Surman Skraj.
Jednak czerwony wóz strażacki używany w starym logo T-Rex nie powraca. Zamiast tego Mozilla używa mieszanki nasyconej zieleni, różu i pomarańczy (ta ostatnia jest subtelnym ukłonem w stronę popularnej przeglądarki Firefox), aby dodać odrobinę koloru na białej lub czarnej podstawie. To, obok niestandardowych krojów Mozilla Semi-Slab, Mozilla Sans i Mozilla Sans Text, zastąpi branding Mozilla wprowadziła w 2017 r.obok kilku technicznych elementów projektowych, takich jak dwuwymiarowe mapy bitowe i trójwymiarowe modele szkieletowe.
Większość witryny Mozilla nadal nosi starszą markę, ale będzie stopniowo aktualizowana z czasem. „Patrząc w przyszłość: planujemy wprowadzić markę w różnych ustawieniach i na różnych powierzchniach, mając na celu przywrócenie Mozilli na szczyt myśli” – powiedział Bebbington Skraj.