Oprócz problemów z generowaniem ramek DLSS 3, nowa łatka będzie także sprawdzała po uruchomieniu, czy sterowniki nie są nieaktualne. Naprawia także błąd silnika występujący na niektórych procesorach graficznych NVIDIA RTX z serii 30 i 40, powodujący zawieszanie się gry, a także zawieszanie się po pierwszym filmie podczas kompilacji modułu cieniującego. Nowa łatka wprowadza także inne poprawki dotyczące wydajności, balansu, bossów, PvP, grafiki, dźwięku i inne poprawki.
Oto pełne uwagi do wydania.
Niezaktualizowane sterowniki
Lords of the Fallen działa na UE5, zaawansowanej technologii, która wymaga najnowszych sterowników GPU. Zaobserwowaliśmy, że większość awarii wynika z nieaktualnych sterowników.
Dlatego też, począwszy od teraz, po uruchomieniu gry, sprawdza, czy są zainstalowane sterowniki i prosi o aktualizację, jeśli nie są aktualne, przekierowując do odpowiednich dostawców procesorów graficznych: Nvidia lub AMD
/!\ Pamiętaj o ponownym uruchomieniu komputera po zainstalowaniu najnowszych sterowników /!\
Stabilność generowania ramek
Pomimo naszej chęci zapewnienia graczom najnowszych technologii, Sentry zauważył, że generowanie ramek również prowadzi do awarii w określonych warunkach.
Zdecydowaliśmy się tymczasowo wyłączyć generowanie ramek do czasu, aż nasza współpraca z firmą NVIDIA umożliwi nam dostarczenie bardziej stabilnych sterowników. Działanie to ma na celu zapobieganie awariom, których doświadczają niektórzy gracze podczas korzystania z nowych procesorów graficznych z serii 40.
Niezidentyfikowane awarie procesora graficznego
Częściowo naprawiono błąd silnika, który mógł wystąpić w przypadku niektórych procesorów graficznych z serii 30 i 40, powodując awarię gry nawet przy automatycznie ustawionej grafice.
Firma EPIC niezwłocznie dostarczyła nam łatkę zawierającą dodatkowe zabezpieczenia zapobiegające tym awariom i została zintegrowana w celu rozwiązania większości takich awarii.
Zaobserwowaliśmy również, że sporo graczy włącza ustawienia, z którymi ich sprzęt nie jest w stanie sobie poradzić, zwłaszcza jeśli chodzi o VRAM. Jeśli doświadczysz niestabilności, niskiej liczby klatek na sekundę lub nawet awarii (zwłaszcza awarii DX12), po prostu kliknij „USTAW AUTOMATYCZNIE” w Ustawieniach grafiki, a to najprawdopodobniej rozwiąże Twoje problemy.
Awaria po pierwszym filmie
W Sentry zidentyfikowano problem z kodem silnika związany z obliczaniem obiektów stanu rurociągu (PSO). Ten problem powodował awarie podczas kompilacji shaderów po pierwszym filmie z gry.
EPIC szybko i skutecznie dostarczył rozwiązanie, które zostało teraz zintegrowane z grą i powinno rozwiązać większość przypadków.
Jeśli jednak problem nadal występuje, udostępniliśmy obejście, które umożliwi Ci dostęp do gry. Należy pamiętać, że to obejście może spowodować mikrozawieszenie przy pierwszym wejściu do nowego obszaru gry. Aby dezaktywować obliczanie PSO, wykonaj następujące kroki:
A. Kliknij prawym przyciskiem myszy grę w swojej bibliotece
B. Kliknij Właściwości
C. Na karcie Ogólne wprowadź następujący modyfikator w polu tekstowym Opcje uruchamiania: -nopsos
Jeśli problemy nadal występują, zapoznaj się z naszymi krokami rozwiązywania problemów z wydajnością.
Inne aktualizacje w łatce
Wydajność
- Utrzymujące się efekty wizualne eksplozji gałki ocznej Zapory Echa mogą utrzymywać się przez dłuższy czas, potencjalnie wpływając na wydajność, jeśli zostaną nadużyte.
Balansowy
- Dwa zamykające luki ataki Przynoszących Ciszę i Szkarłatne Cienie zostały nieco osłabione, aby zmniejszyć ich karzący charakter podczas ataku z własnego cienia.
- Zadawane obrażenia przez Zwęglone Duchy w Dolnym Calrath zostały lekko osłabione, zmniejszając je z 80 do 64. Ta zmiana ma na celu zrekompensowanie faktu, że te Zwęglone Duchy są najbardziej agresywne wśród wrogów typu „chodzące zwłoki”.
- Zmniejszono obrażenia od ataku wszystkich „chodzących zwłok” z 1,18 do 0,8. Ta zmiana została wprowadzona, ponieważ ich animacje nie odzwierciedlały dokładnie niebezpieczeństwa trafienia. Dodatkowo ich animacje oczekiwania zostały nieznacznie dostosowane w celu zapewnienia lepszej czytelności.
- Hitbox sił roboczych Bezsłonecznego Motka został lepiej dostosowany, ponieważ wydawało się, że pojawiał się zaledwie kilka klatek za wcześnie.
- Zapora Echa (zaklęcie umbralne gałki ocznej) otrzymało dodatkowe zabezpieczenie przed awarią, dzięki czemu zawsze eksploduje po uderzeniu dowolnego elementu otoczenia.
- Dostosowano kierunek trafienia niektórych pocisków, aby zapobiec reakcji gracza na trafienie w niepożądanym kierunku. Ta zmiana ma charakter czysto kosmetyczny.
- Zadawane przez Ruinera obrażenia z tarczy ogniowej i powalenia z wyskoku zostały nieznacznie zmniejszone. Jednakże jego standardowe obrażenia zostały nieznacznie zwiększone z 81-95. Ta zmiana ma na celu utrzymanie poziomu wyzwania przy jednoczesnym ograniczeniu występowania pojedynczych strzałów w późniejszych regionach gry.
Szefowie
- Odrzucone Potomstwo zostało poddane niewielkim zmianom, aby mieć pewność, że nigdy nie przerwie żadnej ze swoich kombinacji, niezależnie od działań gracza.
- Arena, na której ukrywa się trójka tajnych bossów, została dostosowana, aby ułatwić im nawigację w przestrzeni. Dodatkowo mogą teraz opuścić kolumnę w swojej postaci cienia. W istocie zmiany te czynią z nich groźniejszych przeciwników.
PvP
- Aby zapewnić więcej opcji w walce z wykwalifikowanym „parującym”, wyłączyliśmy możliwość parowania kopnięć innych graczy.
Tryb zdjęć 3D
- W trybie fotograficznym nie ma już małej czarnej linii w prawym dolnym rogu.
Wizualizacje
- Po optymalizacji napierśnik Pieta odzyskał prawidłowe identyfikatory dla naklejek, umożliwiając prawidłowe nakładanie na nie naklejek.
- Naprawiono siatkę nanitów na tle Galerii 3D, która była nieprawidłowo skonfigurowana, eliminując artefakty z białymi kropkami.
Audio
- Stygmaty Umbral wydają teraz przyjemniejszy dźwięk podczas ich aktywacji i dezaktywacji.
Pokład parowy
- Steam Deck posiada teraz wirtualną klawiaturę.