Aktualizacja Cyberpunk 2077 dodaje AMD FSR 3 i generowanie klatek dla graczy PC


Cyberpunk 2077 historycznie był trudną grą do uruchomienia, chociaż szereg optymalizacji i aktualizacji w całym cyklu życia gry znacznie poprawiło jakość życia i efekty wizualne. Najnowszy patch Cyberpunk PC 2.13, wydany 12 września, ma na celu ulepszenie zarówno podstawowej gry, jak i rozszerzenia Phantom Liberty dzięki wprowadzeniu technologii AMD Fidelity FX Super Resolution z generowaniem klatek.

Dodanie FSR 3 nastąpiło prawie rok po tym, jak gra zyskała wsparcie dla konkurencyjnego DLSS 3.5 firmy NVIDIA, a AMD twierdzi, że Frame Generation i FSR 3 mogą zwiększyć liczbę klatek na sekundę o ponad 300% przy wyższych rozdzielczościach, przy mniejszej karze za jakość niż w poprzednich wersjach. Wzrost wydajności w Cyberpunk jest prawdopodobnie mniej drastyczny, ponieważ nawet AMD twierdzi, że Fluid Motion Frames 2 osiąga tylko 78% wzrost wydajności. Pomijając twierdzenia dotyczące wydajności, FSR 3 i generowanie klatek powinny sprawić, że granie w Cyberpunk 2077 na urządzeniach takich jak Steam Deck będzie bardziej opłacalne, ponieważ Steam Deck nie ma zalet AMD Fluid Motion Frames wbudowanych w sterowniki AMD, tak jak urządzenia z systemem Windows.

Gracze PC będą musieli ręcznie włączyć FSR 3 i generowanie klatek w ustawieniach graficznych Cyberpunk 2077 po aktualizacji, a CD Projekt Red pozostawił FSR 2.1 dostępnym jako opcja zgodności. FSR 3 i generowanie klatek FSR wymagają co najmniej procesora graficznego AMD Radeon RX serii 5000 lub NVIDIA GeForce RTX serii 20. Tymczasem FSR 3 bez generowania klatek jest również dostępny dla kart AMD Radeon RX serii 500 i NVIDIA GeForce RTX serii 10, gdzie prawdopodobnie będzie najbardziej potrzebny, biorąc pod uwagę rosnącą różnicę w wydajności między nowoczesnym a starzejącym się sprzętem graficznym.

Istnieje również kilka zastrzeżeń dotyczących korzystania z FSR 3 Frame Generation, ponieważ CD Projekt Red i AMD zalecają korzystanie z Frame Generation tylko wtedy, gdy bazowa liczba klatek na sekundę jest wysoka — 60 FPS według CDPR i 50 FPS według AMD. Aby włączyć FSR Frame Generation, wymagane jest również sprzętowo przyspieszone planowanie GPU, więc należy je włączyć w ustawieniach grafiki systemu Windows. CDPR zaleca również aktualizację sterownika graficznego do wersji AMD 32.0.11037.4004, NVIDIA 556.12 lub Intel 32.0.101.5972, w zależności od dostawcy GPU.

Ten Aktualizacja 2.13 do Cyberpunk 2077 zawiera również inne aktualizacje, w tym poprawki stabilności, obsługę Intel Xe Super Sampling 1.3 i możliwość jednoczesnego korzystania z DLAA i DLSS Ray Reconstruction. Opcje HDD Mode, Hybrid CPU Utilization i AMD Simultaneous Multithreading zostały również przeniesione do nowej zakładki „Utilities” w menu ustawień w grze.

Oficjalne informacje o łatce:

  • Dodano obsługę AMD FidelityFX Super Resolution 3 z generowaniem klatek.
  • Dodano obsługę Intel Xe Super Sampling 1.3.
  • Teraz możliwe będzie jednoczesne włączenie rekonstrukcji promieni DLAA i DLSS.
  • Dodano nową zakładkę „Narzędzia” w Ustawieniach i przeniesiono tam opcje Tryb HDD, Hybrydowe wykorzystanie procesora i Jednoczesne wielowątkowość AMD (SMT).
  • Inne poprawki stabilności i wyglądu.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

M4 MacBook Pro: cztery rzeczy, których można się spodziewać po kolejnym laptopie Apple Pro

Oczekuje się, że Apple zorganizuje kolejny Wydarzenie Apple pod koniec tego miesiącaz potencjalnymi aktualizacjami dla różnych modeli komputerów Mac i iPadów. Jedną z...

Zwiastuny tygodnia: Nosferatu, Franczyza i Squid Game 2

Czy to czujesz? W powietrzu czuć lekki chłód, słońce chowa się wcześniej i liście zaczynają się zmieniać (przynajmniej w moim mieście na Środkowym...

Najlepsze horrory dla mięczaków grozy

Październik to straszny sezon, a chęć zadomowienia się przy świecach pachnących dynią i sezonowo pasującej grze jest najwyższa w historii. Ale chociaż istnieje...
Advertisment