Dodanie FSR 3 nastąpiło prawie rok po tym, jak gra zyskała wsparcie dla konkurencyjnego DLSS 3.5 firmy NVIDIA, a AMD twierdzi, że Frame Generation i FSR 3 mogą zwiększyć liczbę klatek na sekundę o ponad 300% przy wyższych rozdzielczościach, przy mniejszej karze za jakość niż w poprzednich wersjach. Wzrost wydajności w Cyberpunk jest prawdopodobnie mniej drastyczny, ponieważ nawet AMD twierdzi, że Fluid Motion Frames 2 osiąga tylko 78% wzrost wydajności. Pomijając twierdzenia dotyczące wydajności, FSR 3 i generowanie klatek powinny sprawić, że granie w Cyberpunk 2077 na urządzeniach takich jak Steam Deck będzie bardziej opłacalne, ponieważ Steam Deck nie ma zalet AMD Fluid Motion Frames wbudowanych w sterowniki AMD, tak jak urządzenia z systemem Windows.
Gracze PC będą musieli ręcznie włączyć FSR 3 i generowanie klatek w ustawieniach graficznych Cyberpunk 2077 po aktualizacji, a CD Projekt Red pozostawił FSR 2.1 dostępnym jako opcja zgodności. FSR 3 i generowanie klatek FSR wymagają co najmniej procesora graficznego AMD Radeon RX serii 5000 lub NVIDIA GeForce RTX serii 20. Tymczasem FSR 3 bez generowania klatek jest również dostępny dla kart AMD Radeon RX serii 500 i NVIDIA GeForce RTX serii 10, gdzie prawdopodobnie będzie najbardziej potrzebny, biorąc pod uwagę rosnącą różnicę w wydajności między nowoczesnym a starzejącym się sprzętem graficznym.
Istnieje również kilka zastrzeżeń dotyczących korzystania z FSR 3 Frame Generation, ponieważ CD Projekt Red i AMD zalecają korzystanie z Frame Generation tylko wtedy, gdy bazowa liczba klatek na sekundę jest wysoka — 60 FPS według CDPR i 50 FPS według AMD. Aby włączyć FSR Frame Generation, wymagane jest również sprzętowo przyspieszone planowanie GPU, więc należy je włączyć w ustawieniach grafiki systemu Windows. CDPR zaleca również aktualizację sterownika graficznego do wersji AMD 32.0.11037.4004, NVIDIA 556.12 lub Intel 32.0.101.5972, w zależności od dostawcy GPU.
Ten Aktualizacja 2.13 do Cyberpunk 2077 zawiera również inne aktualizacje, w tym poprawki stabilności, obsługę Intel Xe Super Sampling 1.3 i możliwość jednoczesnego korzystania z DLAA i DLSS Ray Reconstruction. Opcje HDD Mode, Hybrid CPU Utilization i AMD Simultaneous Multithreading zostały również przeniesione do nowej zakładki „Utilities” w menu ustawień w grze.
Oficjalne informacje o łatce:
- Dodano obsługę AMD FidelityFX Super Resolution 3 z generowaniem klatek.
- Dodano obsługę Intel Xe Super Sampling 1.3.
- Teraz możliwe będzie jednoczesne włączenie rekonstrukcji promieni DLAA i DLSS.
- Dodano nową zakładkę „Narzędzia” w Ustawieniach i przeniesiono tam opcje Tryb HDD, Hybrydowe wykorzystanie procesora i Jednoczesne wielowątkowość AMD (SMT).
- Inne poprawki stabilności i wyglądu.