Ford wypuszcza nową wersję oprogramowania do obsługi pojazdów bez użycia rąk BlueCruisewersja 1.4, która, jak twierdzi, pozwoli Ci dwa razy dłużej trzymać ręce z dala od kierownicy. Firma twierdzi, że może teraz działać średnio pięć razy dłużej w porównaniu z zeszłoroczną wersją 1.2 i dwukrotnie dłużej niż wersja 1.3, której wdrażanie zaczęto wprowadzać niedawno. Firma nie określa dokładnie, jak długo średnio można jeździć pojazdem korzystając z BlueCruise.
Ulepszenia wynikają z nowego oprogramowania „kontrolera ruchu”, które według Forda utrzymuje pojazd wyposażony w BlueCruise lepiej wyśrodkowany na pasie ruchu, a także ulepszeniom w radzeniu sobie z różnymi warunkami pogodowymi, ostrymi zakrętami, wąskimi pasami i odbiciami słońca.
Niedawno testowałem BlueCruise 1.2 w Lincolnie Nautilusie z 2024 r. i czułem, że działa już płynnie podczas pokonywania ostrych zakrętów. Jednak po nagłych opadach deszczu system ostrzegł mnie, abym ponownie położył ręce na kierownicy, więc być może wersja 1.4 mogłaby poprawić tę sytuację.
BlueCruise 1.4 będzie początkowo dostarczany z nowym Fordem F-150 2025 i Lincoln Navigatorem 2025, a także będzie dostępna jako aktualizacja oprogramowania bezprzewodowa (OTA) „w celu wybierania linii pojazdów w przyszłości”. Ford nie potwierdził, które pojazdy otrzymają aktualizację OTA, mówi przedstawicielka PR Whitney Pineda Krawędź.
Consumer Reports plasuje BlueCruise jako najbardziej zaawansowany system wspomagania kierowcy na rynku, pokonując Super Cruise firmy GM i autopilota Tesli. Ford twierdzi, że 492 000 pojazdów na drogach na całym świecie jest wyposażonych w BlueCruise.