Activision Blizzard powiedział we wtorek, że w ramach restrukturyzacji zwalnia około 50 osób z różnych działów zajmujących się głównie wydarzeniami na żywo i e-sportem. Firma powołuje się na wpływ pandemii COVID-19 zarówno na rentowność produkcji na żywo w swoich ligach e-sportowych, jak i na zmieniające się nawyki oglądalności swojej głównej publiczności w ciągu ostatniego roku.
„Gracze coraz częściej decydują się na cyfrowe łączenie się z naszymi grami, a zespół e-sportowy, podobnie jak tradycyjne branże sportowe, rozrywkowe i nadawcze, musiał dostosować swoją działalność ze względu na wpływ pandemii na wydarzenia na żywo” – powiedział Activision Rzecznik prasowy Blizzarda powiedział Bloomberg w oświadczeniu. Według Bloombergzwolnieni pracownicy otrzymają trzymiesięczne odprawy i świadczenia zdrowotne przez kolejne 12 miesięcy. Zwolnieniom objęci są również niektórzy pracownicy firmy mobilnej King należącej do Activision, producenta Candy Crush.
Activision Blizzard obsługuje dwie ogromne ligi e-sportowe dla dwóch swoich najpopularniejszych franczyz, strzelanki zespołowej Blizzarda Overwatch i Activision’s Call of Duty seria. Obie ligi to zrobiły globalne produkcje podróżnicze planowane na 2020 rok przed pandemią i obaj musieli przesunąć prawie każdą część operacji do produkcja wyłącznie online i zdalna konkurencja.
„W zeszłym roku wiele się nauczyliśmy, jeśli chodzi o strukturę lig do gry online i będziemy chcieli wykorzystać najlepsze praktyki z tego” – powiedział Tony Petitti, prezes Activision Blizzard ds. Sportu i rozrywki, powiedział Sports Business Journal w wywiadzie. „Jeśli chodzi o czas, jest to reakcja na realia tego, jak grają ligi i jakie zasoby musimy przeznaczyć, aby jak najlepiej służyć lidze, właścicielom, drużynom i fanom.” Petitti mówi, że firma jest jednak „naprawdę optymistyczna”, że jej biznes e-sportowy może się rozwinąć dzięki nowej koncentracji na produkcji online.
Podczas gdy biznes e-sportowy firmy mógł ucierpieć podczas pandemii, podstawowa działalność Activision Blizzard ma się wyjątkowo dobrze. Najnowszy kwartalny raport zysków firmy, wydany w zeszłym miesiącu, wskazał na rekordowe przychody w 2020 r., które rozwiały oczekiwania Wall Street, w dużej mierze dzięki ciągłemu sukcesowi programu Call of Duty i jej Strefa wojny gra Battle Royale.
„W roku pełnym przeciwności losu nasi niezwykli pracownicy byli zdeterminowani, aby zapewnić kontakt i radość naszym 400 milionom graczy na całym świecie” – powiedział wówczas dyrektor generalny Activision Blizzard, Bobby Kotick. „Osiągnęli to, a także wygenerowali rekordowe wyniki finansowe dla naszych akcjonariuszy. W trudnych okolicznościach, ale z tym samym przekonaniem i skupieniem, będą to robić w 2021 r. ”