ACLU kwestionuje inwigilację na mocy sekcji 702 w domniemanej sprawie dotyczącej terroryzmu przeciwko neonazistom


Amerykańska Unia Swobód Obywatelskich (ACLU) dołączyła do zespołu broniącego neonazistę oskarżonego o planowanie sabotażu sieci elektroenergetycznej Baltimore, Sztandar Baltimore raporty.

Prawnicy z National Security Project organizacji ACLU będą współpracować z obroną Brandona Clinta Russella „w ograniczonym celu zakwestionowania tajnego nadzoru prowadzonego przez rząd bez nakazu na mocy sekcji 702 ustawy o nadzorze nad wywiadem zagranicznym” – powiedział w oświadczeniu dla Ashley Gorski, starszy prawnik w National Security Project. Skraj.

„Na podstawie ujawnień samego rządu mamy powody sądzić, że pan Russell został poddany nadzorowi na podstawie sekcji 702, a jego sprawa jest rzadką i ważną okazją do zakwestionowania praktyki rządu polegającej na przeprowadzaniu bez nakazu „przeszukań tylnymi drzwiami” w bazach danych na podstawie sekcji 702 w celu zlokalizowania komunikacji Amerykanów” – powiedział Gorski.

Sekcja 702 ustawy Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA) pozwala agencjom wywiadowczym na prowadzenie bez nakazu nadzoru nad zagranicznymi „celami”. Jednak jeśli osoby ze Stanów Zjednoczonych — tj. obywatele Stanów Zjednoczonych, stali rezydenci i inne osoby zamieszkujące w kraju — komunikują się z zagranicznymi celami, ich komunikacja również może zostać objęta nadzorem na podstawie sekcji 702. W kwietniu Kongres ponownie upoważnił kontrowersyjny organ nadzoruktóra miała wygasnąć w tym roku.

Russell — założyciel Atomwaffen Division, grupy neonazistowskiej — był oskarżony o spisek mający na celu zniszczenie obiektu energetycznego w lutym 2023 r. Prokuratorzy zarzucają, że Russell i jego wspólniczka Sarah Beth Clendaniel planowali atak na wiele podstacji elektrycznych w całym stanie Maryland. W trakcie komunikacji z poufnym informatorem federalnym para rzekomo planowała „skoordynować działania, aby uzyskać wiele informacji”. [substations] w tym samym czasie.” Clendaniela przyznał się do winy do spiskowania mającego na celu uszkodzenie lub zniszczenie urządzeń elektrycznych w maju tego roku.

Oświadczenie FBI złożone w sprawie karnej nie wspomina o rzekomych kontaktach Russella z zagranicznymi celami inwigilacji FBI, chociaż wspomina, że ​​Wydział Atomwaffen – który opisuje jako „grupa ekstremistów stosujących przemoc na tle rasowym lub etnicznym z siedzibą w USA” – „podobno ma powiązania międzynarodowe.”

Reklama

Jednak w dokumentach sądowych prawnicy ACLU twierdzą, że Russell ma „powód, by sądzić”, że rząd „przechwycił jego komunikację” i poddał go „przeszukaniu tylnymi drzwiami” bez nakazu, przeszukując bazy danych sekcji 702. Prawnicy cytują komentarze wysokiego rangą urzędnika FBI złożone Polityka reporter i przemówienie dyrektora FBI Christophera Wraya na temat wykorzystania przez agencję sekcji 702 do udaremnienia „potencjalnie nieuchronnego ataku terrorystycznego” na infrastrukturę krytyczną USA w 2023 r.

W lutym, przed głosowaniem Kongresu w sprawie ponownej autoryzacji sekcji 702, Polityczny zgłoszono w trzech niedawno odtajnionych przypadkach, w których dane zebrane na mocy sekcji 702 zostały wykorzystane do ochrony bezpieczeństwa narodowego. Jeden z przypadków, który według prawników Russella był jego rzekomym spiskiem mającym na celu zaatakowanie infrastruktury elektrycznej Maryland, dotyczył osoby w USA, która „była w regularnym kontakcie z nieokreśloną zagraniczną grupą terrorystyczną, zdobyła środki do przeprowadzenia ataku i już zidentyfikowała konkretne cele w USA”, Polityka poinformował wówczas, dodając, że FBI zaprzestało ataku około 30 dni po pierwszym wykryciu go.

Wydaje się, że dyrektor FBI wspomniał o tym samym spisku terrorystycznym w kwietniowym przemówieniu

Wray, dyrektor FBI, najwyraźniej wspomniał o tym samym spisku terrorystycznym w przemówieniu wygłoszonym w kwietniu przed American Bar Association. „Zaledwie w zeszłym roku odkryliśmy, że zagraniczny terrorysta komunikował się z osobą, którą uważaliśmy za przebywającą w Stanach Zjednoczonych” — powiedział Wray. „Dopiero po sprawdzeniu identyfikatorów tej osoby ze Stanów Zjednoczonych w naszej kolekcji 702 znaleźliśmy ważne informacje wywiadowcze na temat powagi i pilności zagrożenia. A niecały miesiąc po tym pierwszym zapytaniu rozproszyliśmy tę osobę ze Stanów Zjednoczonych, która, jak się okazało, zbadała i zidentyfikowała krytyczne obiekty infrastruktury w Stanach Zjednoczonych i zdobyła środki do przeprowadzenia ataku”. Wniosek obrony o zobowiązanie rządu federalnego do powiadomienia o wykorzystaniu nadzoru nad Russellem na podstawie sekcji 702 obejmuje zarówno Polityczny raport i przemówienie Wraya jako eksponaty.

W odpowiedzi złożonej w zeszłym tygodniu prokuratorzy stwierdzili, że „nadzwyczajny wniosek obrony o nakazanie opiera się na czystej spekulacji”. W piśmie wskazano również, że obowiązek powiadomienia o informacjach uzyskanych za pośrednictwem FISA ma zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy rząd zamierza włączyć te informacje do materiału dowodowego lub w inny sposób wykorzystać je przeciwko osobie pokrzywdzonej w procesie lub innym postępowaniu. Odpowiedź ACLU złożona w ten poniedziałek stwierdza, że ​​rząd „nie kwestionuje, że pan Russell był poddany nadzorowi bez nakazu na mocy sekcji 702”, ale zamiast tego twierdzi, że nie ma prawnego obowiązku przekazania powiadomienia FISA w tym przypadku.

Możliwość szpiegowania Amerykanów bez nakazu przez FBI była przedmiotem spornej debaty w Kongresie przed wygaśnięciem FISA w kwietniu. Po wielu nieudanych próbach i nieudanych głosowaniach Kongres ponownie autoryzował FISA zaledwie kilka minut po wygaśnięciu ustawy. Próby ustawodawców, aby ograniczyć kontrowersyjne uprawnienia do nadzoru, nie powiodły się, a liczne poprawki wymagające od FBI uzyskania nakazów przeszukania lub dostępu do komunikacji Amerykanów na mocy sekcji 702 zostały odrzucone.

W swoim roczne sprawozdanie dotyczące przejrzystościW opublikowanym w maju raporcie Biuro Dyrektora Wywiadu Narodowego stwierdziło, że FBI przeprowadziło 57 094 przeszukań danych „osób ze Stanów Zjednoczonych” na podstawie sekcji 702 — co stanowi spadek o 52 procent w porównaniu z rokiem 2022.

„Od dawna twierdzimy, że nadzór z sekcji 702 jest niezgodny z konstytucją i że nieproporcjonalnie dotyka osoby kolorowe i muzułmanów w kraju i za granicą” – powiedział Gorski, prawnik ACLU. „Zwłaszcza, że ​​niedawno rozszerzono i ponownie autoryzowano przez Kongres, to uprawnienie do szpiegowania może być dalej nadużywane przez przyszłą administrację przeciwko przeciwnikom politycznym, ruchom protestacyjnym i organizacjom społeczeństwa obywatelskiego, a także mniejszościom rasowym i religijnym, dostawcom usług aborcyjnych i osobom LGBTQ”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Największe zwiastuny tygodnia: od 23 czerwca do 29 czerwca

Jeśli chodzi o filmy i telewizję, obecnie utknąłem w dziwnym miejscu. Z jednej strony ciągła wymiana remake'ów, restartów, filmów franczyzowych i sequeli...

Connect Pro: Pierwszy na świecie 100W magnetyczny kabel USB z czytnikiem LED [Video]

Chargeasap właśnie przedstawił swoją nowość Kable ładujące Connect Pro Magnetic. Kable te zostały zaprojektowane, aby rozwiązać kilka różnych problemów, z którymi boryka...

Oto ponad 20 stanów, które rozważają wprowadzenie obsługi cyfrowych identyfikatorów Apple w funkcji Portfela

Jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji ogłoszonych na WWDC w 2021 roku była obsługa przechowywania identyfikatorów w aplikacji Apple Wallet. Ta funkcja, reklamowana...
Advertisment