Formuła E prawie przyniosła zysk podczas pandemii


Całkowicie elektryczna seria wyścigów Formuła E prawie osiągnęła swój pierwszy zysk w szóstym sezonie 2019–2020, pomimo odwołania dziewięciu z 14 wyścigów pierwotnie zaplanowanych w odpowiedzi na pandemię koronawirusa. Sześć z tych wyścigów zostało ostatecznie sporządzonych na jednym torze w Berlinie w Niemczech, co – wraz z innymi wewnętrznymi zmianami – ostatecznie pomogło obniżyć całkowite koszty serii.

Podsumowując, Formuła E straciła w szóstym sezonie zaledwie 38 514 euro przed opodatkowaniem, w porównaniu z 10,6 mln euro przegrana w sezonie piątym (odpowiednio około 45 700 USD i 11,6 mln USD), zgodnie z a nowe zgłoszenie z Rejestr brytyjskich rejestrów spółek. Dzieje się tak pomimo tego, że seria przyniosła mniej pieniędzy — przychody spadły do ​​143 milionów euro z 161,5 miliona euro w sezonie piątym (odpowiednio 169,6 miliona i 177,6 miliona dolarów), dzięki utraconej sprzedaży biletów i innym umowom sponsorskim przynoszącym zyski, związanym z odwołanymi wyścigami.

Po raz pierwszy w historii Formuła E generowała mniejsze przychody niż w poprzednim sezonie — w rzeczywistości w czwartym sezonie seria prawie podwoiła kwotę przychodów generowanych każdego roku, ponieważ zablokowała większe umowy ze sponsorami wyścigów i kraje goszczące, takie jak Arabia Saudyjska. Ale podczas gdy pandemia spowodowała utratę pracy przez miliony ludzi na całym świecie, Formuła E faktycznie zwiększyła liczbę osób zatrudnionych w sezonie szóstym do 97, z 89 w sezonie piątym.

To niezwykłe świadectwo sukcesu młodej serii, która była szeroko komentowana po jej premierze w 2014 roku, ale teraz ma więcej producentów niż w jakimkolwiek innym sporcie motorowym na świecie. Producenci samochodów, tacy jak Mercedes-Benz, Porsche, Nissan i Jaguar, przybyli do serii ze względu na stosunkowo niski koszt (zwłaszcza w porównaniu z czymś takim jak Formuła 1) i dlatego, że jest to atrakcyjny sposób na promowanie ich wysiłków na rzecz elektryfikacji. W rzeczywistości, mimo że BMW i Audi ogłosiły, że opuszczą Formułę E pod koniec siódmego sezonu, Formuła E nadal będzie zawierać więcej producentów samochodów niż w innych seriach wyścigowych.

Formuła E stwierdziła w zgłoszeniu, że spodziewa się, że będzie w stanie generować coraz większe przychody, teraz, gdy ma protokoły do ​​radzenia sobie z pandemią i powraca do organizowania wyścigów przed fanami. (Seria właśnie rozegrała dwa wyścigi w Nowym Jorku w zeszły weekend i ma zakończyć siódmy sezon w sierpniu.) Chociaż, jeśli stara się to zrobić, seria zbudowała nieco więcej siatki bezpieczeństwa. Według zgłoszenia, Formuła E dramatycznie zwiększyła swój bufor gotówkowy w szóstym sezonie, kończąc rok fiskalny 2020 z prawie 83 milionami euro w banku, w porównaniu z zaledwie 8,3 miliona euro w sezonie piątym (odpowiednio 98,4 miliona i 9,8 miliona dolarów).



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Cena przepustki sezonowej MLS spada do 49 USD na pozostałą część sezonu

Ten Subskrypcja karnetu sezonowego MLS obniżył cenę do 49 USD, aby uzyskać dostęp do oglądania pozostałej części sezonu 2024. Obniżka o 50% w...

Wyciek mapy platformy stacjonarnej Intel Core Ultra „Arrow Lake”: dwa gniazda M.2 podłączone do procesora

Nadchodzący procesor Intel Core Ultra „Arrow Lake-S” do komputerów stacjonarnych wprowadza nowe gniazdo LGA1851 wraz z nowym chipsetem Intel z serii 800 do...

SK Hynix zainwestuje 75 miliardów dolarów do 2028 roku w rozwiązania pamięciowe dla sztucznej inteligencji

Południowokoreański gigant SK Group ujawnił plany znacznych inwestycji w sztuczną inteligencję i technologie półprzewodnikowe o wartości prawie 75 miliardów dolarów. Spółka zależna...
Advertisment