Electronic Arts prowadzi dochodzenie w sprawie skandalu związanego z rzadkimi przedmiotami w FIFA Ultimate Team


Electronic Arts w weekend przyznał, że prowadzi dochodzenie za skandal związany z wartą miliard dolarów serią FIFA Ultimate Teami że może obejmować pracowników EA. „Też jesteśmy wściekli”, powiedziała firma, wyjaśniając, w jaki sposób i dlaczego przyznaje rzadkie przedmioty, i obiecując surowe działania przeciwko tym, którzy nadużyli tego procesu.

Ze skutkiem natychmiastowym programiści EA FIFA „zawiesili wszelkie uznaniowe przyznawanie treści na czas nieokreślony”. Wynika to z niepotwierdzonych doniesień z mediów społecznościowych, odebrane przez Eurogamer w zeszłym tygodniu, że pracownik firmy sprzedawał „Icon” i „Prime Icon Moments” FUT – niezwykle rzadkie, niezwykle cenne przedmioty w grze – za nawet 2500 $.

„Nasze wstępne dochodzenie wykazało wątpliwą działalność obejmującą bardzo małą liczbę kont i elementów” – mówi oświadczenie Electronic Arts. „Po zakończeniu dochodzenia podejmiemy działania przeciwko każdemu pracownikowi, który był zaangażowany w tę działalność. Wszelkie przedmioty przyznane w ramach tej nielegalnej działalności zostaną usunięte z ekosystemu FUT, a EA na stałe zablokuje każdemu graczowi, o którym wiadomo, że uzyskał zawartość w ten sposób ”.

Niemal od momentu powstania w 2009 roku, FIFA Ultimate Team ma czarny rynek na sprzedaż i transfer waluty w grze, mimo że Electronic Arts wyraźnie zabrania takiej działalności zgodnie z warunkami użytkowania FUT. Eurogamer zauważył w zeszłym tygodniu, że jest to pierwszy zarzut dotyczący sprzedaży kart w grze za gotówkę, transakcja, która wydaje się wymagać osoby pracującej w środku, ponieważ przedmioty FUT zwykle zmieniają ręce graczy za pośrednictwem domu aukcyjnego w grze. , gdzie każdy może licytować wszystkie tam przedmioty.

EA wyjaśniła swój proces „przyznawania zawartości”, w ramach którego gracze są legalnie nagradzani przedmiotami FUT w grze. Najczęstsze zastosowania tego procesu przyznawania to produkty do rozwiązywania problemów technicznych w grze lub przypadkowe usunięcie treści przez użytkowników. Firma wykorzystuje ten proces również w swoich operacjach testowania i weryfikacji jakości, ale zwykle odbywa się to na serwerach testowych, które nie są publicznie ujawniane.

Trzeci scenariusz obejmuje jednak udostępnianie treści „sportowcom, partnerom i pracownikom”. „Często chcemy docenić wkład wniesiony przez niektórych profesjonalnych piłkarzy, celebrytów, a nawet naszych pracowników” – napisała EA. Jednak przedmioty przyznane w ten sposób „są zawsze niezbywalne i mogą być używane tylko przez konto, na które zostały pierwotnie przyznane”.

Reklama

„Nie korzystamy z tego uznaniowego procesu, aby udostępniać treści profesjonalnym wpływowym graczom gier wideo” – powiedział EA. EA powiedział, że takie uznaniowe przyznawanie pozycji stanowi „mniej niż 0,0006% wszystkich pozycji graczy w FIFA 21 ekosystem ”i nie wpływają na szanse, które inny gracz mógłby znaleźć lub zdobyć w normalny sposób.

Mimo to program jest wstrzymany, podczas gdy firma bada, co dokładnie się tutaj wydarzyło i jak. “Bez względu [of the investigation], doceniamy, jak niepokojące jest to dla wszystkich naszych graczy i przepraszamy za wpływ tych niewłaściwych dotacji w społeczności ”- powiedział EA. „Doceniamy również, jak niezwykle irytujące i frustrujące jest to, że ta praktyka mogła pochodzić z EA. My też jesteśmy źli. Wiemy, że zaufanie naszych społeczności jest ciężko wypracowane i opiera się na zasadach Fair Play. … To również jest pogwałcenie tej zasady i nie pozwolimy temu ostać ”.

Przychody netto Electronic Arts z FIFA Ultimate Team, za rok obrotowy kończący się wiosną 2020 rwyniosła 1,49 miliarda dolarów. W zeszłym roku, gdy warunki pandemii COVID-19 pchnęły większość świata do wewnątrz i w izolację, przychody FIFA Ultimate Team wypadł z listy przebojów – wzrost o 70% w okresie od kwietnia do czerwca 2020 r. W porównaniu z tym samym kwartałem 2019 r.

Siła zarabiania pieniędzy przez franczyzę spowodowała powstanie czarnych rynków i inne nielegalne zachowanie, sformułowana krytyka praktyk biznesowych EA i zagrożenia regulacji od prawodawców europejskich i amerykańskich. W 2018 roku rozpoczęło się EA Sports ujawniając szanse jakiego rodzaju przedmioty gracze mogą się spodziewać w różnych typach wirtualnych pakietów kart w grze. A w zeszłym roku programiści FIFA uruchomiła narzędzie o nazwie FIFA Playtime, które pozwoliło graczom (lub ich rodzicom) monitorować i kontrolować ilość czasu i pieniędzy, które spędzają w grze.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Rozdzierająca serce historia Tales of Kenzera okazała się trudniejsza niż gra platformowa

Opowieści Kenzery: Zau to prawdopodobnie najtrudniejsza platformówka, w jaką kiedykolwiek grałem — nie dlatego, że sama gra jest trudna mechanicznie, ale dlatego,...

Wydawca GTA, Take-Two, zamknie studia Kerbal Space Program i OlliOlli

Raport Bloomberga że wydawca Grand Theft Auto, Take-Two Interactive, zamknie dwa studia gier w ramach niedawno ogłoszonego planu zwolnienia 5% siły...

Nvidia ułatwia uruchomienie GeForce Now na platformie Steam

Nvidia udostępnia skrypt, który upraszcza uruchomienie usługi gier w chmurze GeForce Now na urządzeniu Steam Deck firmy Valve. Skrypt automatycznie instaluje Google...
Advertisment