Wygląda na to, że branża gier kontynuuje swój trend
brutalny trend zamykania studiów i zwolnień. Tym razem Ubisoft ogłosił podwójną falę zwolnień w dwóch studiach w ramach próby cięcia kosztów. Są to dwa studia, których to dotyczy
Czerwony Ryś i Massive, przy czym potwierdzone zwolnienia w Massive i proponowana restrukturyzacja w RedLynx rozpoczną się 30 października w negocjacjach zbiorowych. Zwolnienia w Massive wydają się ostateczne, a ogłoszenie nie precyzuje, ile stanowisk zostanie zwolnionych, ale podanym uzasadnieniem jest skupienie się na franczyzie The Division, silniku Snowdrop i Ubisoft Connect. Jednakże w ogłoszeniu RedLynx przytacza się ponowne skupienie się na „małych ekranach”, redukcję kosztów i silniejsze ustalenie priorytetów jako uzasadnienie proponowanych zwolnień, co skutkowałoby „redukcją maksymalnie 60 stanowisk”. Ta zmiana oznaczałaby całkowite przejście RedLynx z wieloplatformowego studia do tworzenia wyłącznie na małe ekrany – prawdopodobnie w odniesieniu do smartfonów i tabletów.
Kwalifikujący się pracownicy Massive będą mieli możliwość wzięcia udziału w „programie dobrowolnej zmiany kariery”, który da im „możliwość podjęcia kolejnego kroku w karierze na własnych warunkach”. Program przejściowy obejmuje również bliżej nieokreślony pakiet odpraw, chociaż reakcja w internecie na to ogłoszenie była nadal ostra, a wielu internautów kwestionowało dwuznaczność planu przejściowego. oświadczenie w sprawie X oraz wyraźna niechęć studia do nazywania zmian zwolnieniami. Ta wiadomość pojawiła się po tym, jak na początku tego miesiąca Ubisoft ogłosił konsolidację wielu swoich adresów IP w ramach nowej spółki zależnej o nazwie Vantage Studios, w wyniku której chiński gigant gier, Tencent, zdobądź 25% udziałów w niektórych z najbardziej rozpoznawalnych gier AAA firmy Ubisoft.