Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, przewidział, że firma będzie w stanie to zrobić zdjąć monitory bezpieczeństwa z osi robota „do końca roku”. Powiedział również, że Tesla uruchomi usługę robotaxi na 8–10 nowych rynkach jeszcze przed końcem 2025 roku.
„Spodziewamy się, że do końca tego roku nie będzie już kierowców zapewniających bezpieczeństwo przynajmniej w dużej części Austin” – powiedział Musk podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami dotyczącej wyników. “Tak więc w ciągu kilku miesięcy spodziewamy się, że nie będzie już w ogóle kierowców zapewniających bezpieczeństwo, przynajmniej w niektórych częściach Austin. Oczywiście jesteśmy bardzo ostrożni, jeśli chodzi o rozmieszczenie.”
Robotaksy Tesli w Austin i San Francisco obejmują monitory bezpieczeństwa z dostępem do wyłącznika awaryjnego — rozwiązanie awaryjne, którego Waymo obecnie nie potrzebuje do swojej komercyjnej usługi robotaxi. Monitor bezpieczeństwa znajduje się na siedzeniu pasażera w Austin i na siedzeniu kierowcy w San Francisco. Musk powiedział, że ludzkie monitory są tam tylko dlatego, że Tesla „ma paranoję na punkcie bezpieczeństwa”, a nie z powodu pewnych braków w technologii firmy.
„Oczywiście nawet jeden wypadek trafi na pierwsze strony gazet na całym świecie” – dodał Musk. „Więc lepiej będzie, abyśmy zastosowali tutaj ostrożne podejście”.
Musk powiedział również, że spodziewa się, że Tesla będzie obsługiwał roboty taksowe w 8–10 nowych stanach przed końcem roku, chyba że żadnych problemów regulacyjnych. Jako przyszłe rynki wymienił Nevadę, Florydę i Arizonę. Nie jest jasne, ile robotoks Tesla działa w Austin; Ostatnia liczba, jaką firma podała urzędnikom stanowym, wynosiła około 20. Robotaksja Tesli w Austin przejechała „ponad ćwierć miliona mil”, podczas gdy jej pojazdy w San Francisco przejechały „ponad milion” – powiedział Ashok Elluswamy, wiceprezes ds. oprogramowania AI.
Musk wyjaśnił, że Tesla będzie wyposażona w monitory bezpieczeństwa w pojazdach, które wprowadza na nowe rynki. „Nawet gdyby organy regulacyjne nie zmuszały nas do tego, nadal byśmy to robili jako właściwe i ostrożne podejście do nowego rynku”.
Wcześniej Musk przewidywał, że do końca roku Tesla będzie mieć dostęp do robotyki „50 procent” populacji USA, a klienci Tesli będą mogli do końca 2025 r. zaktualizować swoje pojazdy, aby mogły jeździć autonomicznie bez nadzoru.