GM twierdzi, że jazda bez użycia rąk i wzroku pojawi się w Escalade IQ w 2028 roku


General Motors może być zmniejsza produkcję pojazdów elektrycznychale producent samochodów chce, aby inwestorzy wiedzieli, że nadal angażuje się w technologie przyszłości, takie jak zautomatyzowana jazda, pojazdy definiowane programowo i asystenci głosowi AI. Dzisiaj dyrektor generalna GM, Mary Barra, ogłosiła wprowadzenie szeregu nowych funkcji dla marek firmy, takich jak Cadillac i Chevy, które jej zdaniem pomogą „zdefiniować kolejny rozdział” w historii największego amerykańskiego producenta samochodów.

Wiadomość nadeszła po tym, jak GM powiedział, że tak się stanie ponieść stratę w wysokości 1,6 miliarda dolarów w związku z planowanym wprowadzeniem pojazdów elektrycznych. Producent samochodów przypisał stratę wygaśnięciem federalnej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne w wysokości 7500 dolarówktóry został wyeliminowany w ramach projektu ustawy budżetowej prezydenta Donalda Trumpa. Eksperci przewidują, że sprzedaż pojazdów elektrycznych spadnie w następstwie utraty kredytu, co może zagrozić pozycji Ameryki jako światowego lidera branży motoryzacyjnej.

GM stara się jednak skupić uwagę na jeździe autonomicznej, sztucznej inteligencji i zaawansowanym oprogramowaniu, ponieważ są to niektóre z potencjalnych sposobów, w jakie Stany Zjednoczone mogą utrzymać swoją przewagę w globalnym wyścigu, zwłaszcza w sytuacji, gdy w dalszym ciągu konkurują z szybki postęp z Chin.

Zautomatyzowana jazda, pojazdy definiowane programowo i asystenci głosowi AI

Na początek GM twierdzi, że zadebiutuje funkcja jazdy autostradowej bez użycia rąk i wzroku na poziomie 3 w Cadillac Escalade IQ w 2028 r. Firma stała się pionierem w zakresie prowadzenia bez użycia rąk, wypuszczając na rynek w 2017 r. swój Super Cruise poziomu 2. Teraz GM jest gotowy przenieść sprawy na wyższy poziom.

GM twierdzi, że nowy system poziomu 3 będzie działał na sieci autostrad o długości 600 000 mil, czyli nieco mniej niż 750 000 mil przebytych przez Super Cruise — i wspierane przez zaawansowaną technologię percepcji i podejmowania decyzji.

Reklama

Zgodnie z definicją Stowarzyszenia Inżynierów Motoryzacji (SAE)Poziom 3 opisuje jazdę w wysokim stopniu zautomatyzowaną, w przypadku której kierowca nadal musi mieć możliwość przejęcia kontroli nad pojazdem na żądanie, ale w pewnych sytuacjach może też oderwać wzrok od drogi. Nie jest to system w pełni autonomiczny jak Waymo i często działa jedynie przy zmniejszonych prędkościach na wyznaczonych drogach. Niektórzy eksperci argumentowali, że systemy L3 mogą być niebezpieczne, biorąc pod uwagę konieczność zachowania uwagi przez kierowcę, mimo że większość zadań związanych z prowadzeniem pojazdu wykonuje pojazd.

W wywiadzie na Krawędź‘S Dekoder podcast, Nowy dyrektor ds. produktu GM, Sterling Andersonstwierdził, że wprowadzenie systemu jazdy na poziomie 3 będzie uwarunkowane bezpieczeństwem, o czym świadczą osiągnięcia firmy we współpracy z Super Cruise. Anderson, który wcześniej pracował w Tesli, gdzie kierował zarówno programem Modelu X, jak i zespołem, który opracował autopilota, powiedział, że system głośnomówiący firmy GM jest liderem w branży, jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

„Nasi klienci przejechali dzięki Super Cruise ponad 700 milionów mil bez użycia rąk i ani jednego wypadku przypisywanego tej technologii” – powiedział. “Prowadziłem Autopilota. Nie można tego powiedzieć o Autopilocie.”

“Prowadziłem Autopilota. Nie można tego powiedzieć o Autopilocie.”

Po tym GM przechodzi na warunkową autonomię na poziomie 3 niepowodzenie oddziału Cruise robotaxiktóra została zamknięta na początku tego roku po tym, jak firmie nie udało się zareagować na obrażenia pieszego. Od tego czasu GM ponownie zatrudnił wielu byłych pracowników Cruise’a pracować nad Super Cruisem i ostatecznym planem sprzedawać „osobiste” pojazdy autonomiczne.

Od przyszłego roku GM planuje wprowadzić do swoich samochodów technologię Gemini AI firmy Google jako nowego, bardziej konwersacyjnego asystenta głosowego. Inni producenci samochodów, w tym Volvo, również powiedzieli, że planują zrobić coś podobnego. Ale w przyszłości GM twierdzi, że wprowadzi własnego towarzysza AI, który jest „dostrojony do inteligencji Twojego pojazdu i osobistych preferencji”.

„Chodzi o pytanie o cel podróży” – powiedział Anderson. „Chodzi o zadawanie pytań o wiele innych rzeczy, w przypadku których można uzyskać odpowiedzi kontekstowe”.

Mówiąc o oprogramowaniu, GM twierdzi, że spodziewa się wprowadzenia nowej scentralizowanej platformy obliczeniowej w 2028 r., zaczynając od Escalade IQ. Producent samochodów nazywa to „pełnym ponownym przemyśleniem sposobu projektowania, aktualizowania i udoskonalania pojazdów na przestrzeni czasu”, co, jak twierdzi, obejmie „10 razy większą możliwość bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania, 1000 razy większą przepustowość i do 35 razy większą wydajność sztucznej inteligencji w zakresie autonomii i zaawansowanych funkcji”. Jak podała firma, nowa platforma obliczeniowa zostanie wdrożona zarówno w pojazdach elektrycznych GM, jak i pojazdach z silnikiem spalinowym.

Anderson podał więcej szczegółów w swoim wywiadzie dla Dekoder:

Z perspektywy sieci następuje przejście na sieć opartą na Ethernecie, co pozwala nam przejść do czasów reakcji poniżej milisekundy, na przykład wziąć systemy zawieszenia magnetycznego lub amortyzatory, od akcelerometru, przez sterownik, z powrotem do siłownika. Mówimy o czasie krótszym niż jedna milisekunda. Mówisz o tysiącu herców, to 10-krotna poprawa w porównaniu z poprzednimi architekturami elektrycznymi. To ogromna, ogromna szansa nie tylko ze względu na dynamikę, w której General Motors jest wyjątkowo dobry, ale także ze względu na oprogramowanie, które możemy w tym celu zastosować.

GM udostępnił także aktualne informacje na temat swojego działu robotyki, w którym zatrudnia 100 robotyków, inżynierów AI i specjalistów ds. sprzętu, którzy tworzą zaawansowane systemy robotyki w celu usprawnienia procesów produkcyjnych. Te roboty fabryczne są szkolone w oparciu o dane produkcyjne GM, w tym dane telemetryczne, wskaźniki jakości i dane z czujników, które pomogą stworzyć model, który „poprawia się z każdym cyklem produkcyjnym”.

GM twierdzi, że spodziewa się wdrożyć nową scentralizowaną platformę obliczeniową w 2028 r., zaczynając od Escalade IQ

Prace są obecnie prowadzone w Autonomous Robotics Center (ARC) firmy GM w Warren w stanie Michigan, a także w siostrzanym laboratorium w Mountain View w Kalifornii. Centrum jest obecnie zatrudniaposzukuje stanowisk takich jak architekt systemów elektrycznych i inżynier ds. walidacji, aby opracować oprogramowanie do automatyzacji nowej generacji, które będzie w stanie koordynować różnorodne floty robotów, przypisywać zadania w oparciu o potrzeby zakładu oraz zarządzać sposobem poruszania się ludzi i maszyn w obiektach.

Anderson powiedział, że GM ma obecnie „30 000 robotów współpracujących z 97 000 pracownikami produkcyjnymi w 11 zakładach”. Wiele z nich to gigantyczne ramiona, które „siedzą w klatkach z wyłącznikami elektrycznymi na zewnątrz i nie mogą działać w ludziach ani wokół nich, ponieważ po prostu nie są do tego zaprojektowane” – powiedział.

Przyszłe roboty GM będą wyglądać znacznie inaczej. „Opracowujemy autonomiczne roboty mobilne, które przenoszą materiały w naszych fabrykach” – powiedział Anderson. „Zaczęliśmy je wdrażać”. GM opracowuje także współpracujące systemy robotyczne, czyli coboty, które mogą współpracować z pracownikami fabryki.

I na koniec, GM ogłasza nowy program umożliwiający właścicielom pojazdów elektrycznych przesyłanie energii rezerwowej z akumulatorów pojazdów z powrotem do sieci. GM wychwala tę możliwość od chwili uruchomienia działu energii do użytku domowego i magazynowania akumulatorów, GM Energy, w 2022 r.

Wiele pojazdów elektrycznych wyposażonych w akumulatory o dużej pojemności może służyć jako źródło zasilania awaryjnego w przypadku przerwy w dostawie prądu. Pojazdy elektryczne mogą również oddawać energię do sieci w okresach szczytowego zapotrzebowania. GM twierdzi, że od przyszłego roku zacznie oferować nowy model leasingu GM Energy Home System, który zapewnia zasilanie awaryjne, integrację z energią słoneczną i ujednoliconą aplikację do kontrolowania wszystkiego.

Śledź tematy i autorów z tej historii, aby zobaczyć więcej takich wydarzeń w swoim spersonalizowanym kanale strony głównej i otrzymywać aktualizacje e-mailem.




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

YUNZII przedstawia klawiaturę do gier RT75 PRO z podwójnym wyzwalaczem 8K

Jeśli chodzi o gry, prędkość jest najważniejsza. Nowy YUNZII RT75 PRO na nowo definiuje ten standard – teraz wyposażony w podwójną częstotliwość odpytywania...

Dwa niedrogie akcesoria do iPhone’a 17 Pro, które warto wypróbować

Chociaż moim ulubionym sposobem korzystania z iPhone'a jest brak etui i osłony ekranu, tak naprawdę podoba mi się jedno i drugie na iPhonie...

W obliczu cięć CISA stan USA wprowadza pierwszy VDP

W amerykańskim stanie Maryland rozpoczęto kampanię obejmującą cały stan Program ujawniania luk w zabezpieczeniach (VDP), aby dać etycznym hakerom szansę na zbadanie systemów...
Advertisment