Przełomowe rozwiązania w łańcuchu dostaw i zastosowaniach, które zwiększą penetrację OLEDoS w VR/MR do 58% do 2030 r.


Apple zauważalnie powraca na rynek VR/MR dzięki ulepszonej wersji Vision Pro, która nadal korzysta z paneli wyświetlaczy OLEDoS. Urządzenie ma napędzać następną generację urządzeń montowanych na głowie, zwiększając moc obliczeniową i rozkład masy.

Z najnowszego raportu firmy TrendForce na temat „Trendów rynkowych i analizy technologii wyświetlaczy do bliskiego oka na rok 2025” wynika, że ​​OLEDoS, preferowana technologia wyświetlania w urządzeniach VR/MR ze średniej i wyższej półki, doświadcza znaczących przełomów zarówno w łańcuchu dostaw, jak i obszarach zastosowań. W rezultacie przewiduje się, że zastosowanie OLEDoS w VR/MR wzrośnie do 58% do 2030 r.

Oczekuje się, że słabe wyniki Meta, Apple, Sony i innych głównych marek doprowadzą do spadku globalnych dostaw VR/MR do 5,6 miliona jednostek w 2025 r. Pomimo tych krótkoterminowych wyzwań TrendForce przewiduje ożywienie na rynku, a globalne dostawy wzrosną do 14,4 miliona jednostek do 2030 r., dzięki ciągłym aktualizacjom oprogramowania i sprzętu kluczowych marek.

TrendForce podkreśla, że ​​technologia wyświetlania znacząco wpływa na ceny produktów VR/MR. Ostatnio dominującym wyborem stał się wyświetlacz LCD ze względu na przewagę kosztową. Jednakże w miarę jak chińscy producenci paneli rozszerzają produkcję OLEDoS, a światowe marki coraz częściej korzystają z OLEDoS w celu uzyskania wyższej rozdzielczości i cieńszych projektów, oczekuje się, że w nadchodzących latach zastosowanie tej technologii będzie szybko rosło.

Po stronie podaży, poza Sony, ponad 10 chińskich firm, takich jak Seeya, BOE i Sidtek, aktywnie rozwija 12-calowe fabryki OLEDoS. Oczekuje się, że w miarę poprawy plonów koszty produkcji spadną.

Jeśli chodzi o aplikacje, Apple i Samsung wykorzystują platformy aplikacji i generatywną sztuczną inteligencję, aby ulepszyć swoje doświadczenia związane z oprogramowaniem. Nadchodzący Apple Vision Pro będzie wyposażony w zaawansowany układ M5, który zwiększy możliwości obliczeniowe, wydłuży czas pracy baterii oraz poprawi wydajność sztucznej inteligencji i aplikacji.

Samsung we współpracy z Google i Qualcomm planuje wypuścić Galaxy XR z wyświetlaczem OLEDoS 4K. Wykorzysta platformę Android XR, aby rozszerzyć możliwości aplikacji mobilnych i tabletów oraz poprawić integrację ekosystemu.

Reklama

Tymczasem Meta wzmacnia swój ekosystem i planuje zastosować 0,9-calowy OLEDoS z modułem optycznym Pancake. Ma to na celu przezwyciężenie obecnych ograniczeń dotyczących wielkości produktów i zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na lekkie urządzenia VR/MR. TrendForce przewiduje, że wraz ze spadkiem kosztów i postępem technologii OLEDoS przejdzie z rynku średniej i wyższej półki do zastosowań głównego nurtu. Oczekuje się, że ta zmiana odegra znaczącą rolę w przekształcaniu i unowocześnianiu branży VR/MR.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Firma Microsoft używa zrzutów ekranu graczy do szkolenia drugiego pilota gier, co jest domyślnie włączone

Microsoft eksperymentuje z integracją funkcjonalności Copilot AI na różnych platformach. Jednak tym razem firma robi coś, o czym wielu użytkowników może nie być...

Nastolatki mogą używać jednej z sześciu nowych ikon aplikacji na Instagramie – ale Ty nie

Meta daje niektórym osobom możliwość wyboru jednego z sześciu nowych Instagrama ikony aplikacji, ale większość z nas nie będzie mogła z nich korzystać…...

Czy uda mu się pokonać Demon Slayera?

Wszystkie oczy są skierowane Człowiek z piłą mechaniczną – film: Reze Arc. Schodząc z pięt Zabójca Demonów: Zamek Nieskończoności'S ogromny sukces finansowydyrektorzy branży...
Advertisment