Mappa nadchodzi Człowiek z piłą mechaniczną – film: Reze Arc po mistrzowsku łączy sztukę 2D i 3D, powtarzając Ufotable Zabójca Demonów: Zamek Nieskończoności poprzez połączenie środowisk 3D z modelami postaci 2D. Na New York Comic Con Mappa po raz pierwszy pojawiła się z panelem, w którym uczestniczyli asystent reżysera Masato Nakazono, producent nadzorujący Manabu Otsuka i producent CGI Yusuke Tannawa, oferując fanom spojrzenie na film za kulisami.
Podczas panelu zespół odpowiadał na pytania dotyczące technik stosowanych w łączeniu animacji 2D i 3D, pokazując wczesne plany i prototypowe materiały filmowe, a uczestnikom czytano na głos napisy.
„W Reze Arc rolą CGI jest uzupełnianie każdego procesu produkcyjnego w zrównoważony sposób, aby zmaksymalizować wyraz artystyczny ręcznie rysowanej animacji” – powiedział producent CGI Yusuke Tannawa (za pośrednictwem tłumacza). “Tworzymy modele tła 3D dla kluczowych scen, aby zapewnić dokładne rozmieszczenie i skalę zgodną z intencjami reżysera. W scenach rozgrywających się w kawiarni i w godzinach wieczornych w klasie układ CG 3D pomaga zachować precyzyjne położenie pomiędzy postaciami. Podczas gdy [during] w sekwencjach bitew miejskich umożliwia dynamiczne ruchy kamery, które w innym przypadku byłyby trudne do osiągnięcia.”
Zamek Nieskończoności wykorzystuje podobne techniki, łącząc postacie 2D z nieustannie zmieniającymi się korytarzami 3D tytułowej lokacji. Czasami granica pomiędzy 2D i 3D zaciera się — jak podczas pojedynku Shinobu z demonem wyższej rangi Domą. Kinowy CG poprawia przejścia, podkreślając skalę, odbicia i dynamiczną akcję. To samo można powiedzieć o nadchodzącym Człowiek z piłą łańcuchową film.
„W szczególności w przypadku scen bitewnych odtwarzamy teksturę ręcznie malowanego tła w technologii CG, co pozwala na dynamiczną kompozycję wizualną w estetyce tradycyjnej animacji” – powiedział Tannawa
The Człowiek z piłą łańcuchową paneliści wyjaśnili także, w jaki sposób wykorzystanie modeli 3D CG pomaga utrzymać pozycje i nadaje realistyczny wygląd obiektom tła otaczającym postacie. Jednak w przeciwieństwie Zamek Nieskończoności, przypadki modeli 3D na ekranie są nieliczne i bardzo rzadkie Reze Arc.
„Chociaż wszystkie postacie w tym filmie zostały narysowane ręcznie, modele 3D CG były szeroko wykorzystywane na etapie projektowania, aby symulować najlepsze możliwe kompozycje przed przejściem do fazy rysowania” – powiedział Tannawa. “Oprócz modeli Denjiego Chainsaw Mana z serialu telewizyjnego, dla Reze/Bomb i Beam stworzono nowe modele, które udostępniono zespołowi animatorów w celu wsparcia ogólnego przebiegu produkcji. Wiele pojazdów jest również reprezentowanych w technologii CG 3D, co zwiększa poczucie realizmu filmu.”
Materiał filmowy pokazany na panelu ukazał trójwymiarowe układy klas i krajobrazów miast, w tym rozległe ujęcie zniszczonego odcinka ulic. Widzieliśmy także modele Bomb i Denjiego w roli Człowieka Piły w kształcie litery T, wyświetlane obok w pełni renderowanych pojazdów 3D każdego typu.
Powiedzieliśmy to wcześniej, ale czasy, gdy CG miało okropną reputację w anime, znikają w czasie rzeczywistym. CG kształtuje własną przestrzeń artystyczną, odsłaniając unikalny rodzaj piękna, które łączy się z tradycyjnym 2D. Filmy takie jak Zamek Nieskończoności I Reze Arc pokaż, jak pełna animacja 3D może zapewnić zapierające dech w piersiach, pełne akcji bitwy, które mogą konkurować z najlepszymi tradycyjnie produkowanymi anime. W szczytowym momencie technologia nie tylko wspiera sztukę; staje się od niego nie do odróżnienia.