Reżyser Final Fantasy 7 Rebirth o budowaniu przyszłości i przerabianiu przeszłości


Z Final Fantasy 7: Odrodzeniereżyser Naoki Hamaguchi dał jasno do zrozumienia, że ​​jego remake ukochanego klasyka będzie honorem oryginalnej historii, a jednocześnie będzie sprawiał wrażenie odrębnej opowieści. Chociaż wciąż jest wiele do odkrycia na temat ścieżki, którą nas prowadzi – i czy nam się to podoba, czy nie – oczywiste jest, że ambitny, trzyczęściowy projekt remake’u Hamaguchiego tworzy fundament, na którym seria Final Fantasy może rozwijać się w przyszłych pokoleniach.

Dla tych z nas, którzy dorastali grając w gry Final Fantasy, kulturowe znaczenie tej serii jest niekwestionowane. Te gry ukształtowały mój gust i wiedzę na temat gier, gdy byłem dzieckiem. Ostateczna fantazja nauczyło mnie, że zaklęcia stają się silniejsze, gdy dodasz więcej sylab do ich imion. W Ostateczna Fantazja 4przekonałem się, jak emocjonująca może być epicka opowieść przygodowa. Ostateczna fantazja 9 uświadomiło mi, że będę kochać tę serię do końca życia. Niemniej jednak, w miarę jak nowe pokolenia graczy odkrywają swoje własne zainteresowania, cała ta historia może wydawać się zniechęcająca dla nowicjuszy w serii.

Zdjęcie: Square Enix przez Polygon

Podczas Brasil Game Show 2025 miałem okazję porozmawiać z Hamaguchi o tym, jak Ostateczna fantazja 7 remake wnosi wkład w franczyzę oraz w jaki sposób przeniesienie go na platformy takie jak Switch 2 może pomóc serii Final Fantasy dotrzeć do szerszej publiczności.

Według reżysera celem projektu jest „przejęcie oryginalnej fabuły, dodanie nowych rzeczy – ze spin-offów i innych źródeł – które istniały już w świecie Ostateczna fantazja 7dzieląc ją na trzy gry, dzięki czemu fani zastanawiają się, jak zakończy się ta historia. Innymi słowy, planowali stworzyć doświadczenie, które będzie nowe dla wszystkich. Od zagorzałego fana, który przebiera się za Sephirotha na imprezach Halloween, po dzieciaka, który myśli, że Chocobo to gigantyczny kurczak – wszyscy będą mieli szansę dowiedzieć się, co dzieje się z bohaterami.

Reklama

Podczas gdy oryginał Ostateczna fantazja 7 w 1997 roku przesunęło granice oprawy wizualnej gier wideo, grafika low-poly i brak podkładów głosowych sprawiają, że wydaje się ona przestarzała według współczesnych standardów. Hamaguchi uważa, że ​​remake może „poprawić postrzeganie gry przez ludzi i pozwolić im na nowe odkrycia na temat świata, który już istniał”.

Obraz z remake'u Final Fantasy 7 przedstawiający Tifę Obraz: Square Enix

Kiedy widzisz energicznego Hamaguchiego, który przywitał nas przyjaznym uśmiechem i uściskiem, trudno zrozumieć presję, jaką dźwiga ten człowiek. Po wydaniu dwóch gier z trylogii niektórzy fani, którzy grali w oryginał, nie są zadowoleni ze zmian. Hamaguchi powiedział mi, że zespół jest świadomy istnienia naiwnych, ale mimo to „jest podekscytowany możliwością zobaczenia, jak ludzie zareagują na trzecią grę”.

Niezależnie od tego, czy graczom podobają się zmiany, czy nie, Remake Final Fantasy 7 projekt stanie się podstawą franczyzy dla młodszych graczy. To nowa narracja z niesamowitą oprawą wizualną, która czerpie ile się da z potencjału obecnej generacji konsol. Ścieżka dźwiękowa reinterpretuje klasyczne utwory, dodając nowe. Oryginał Ostateczna fantazja 7 sprawiło, że całe pokolenie zastanawiało się, w jaki sposób kolejny tytuł z serii wykorzysta najlepszą dostępną technologię do stworzenia epickiej narracji. Teraz Remake Final Fantasy 7 robi to samo dla młodszych graczy, którzy właśnie wyposażyli swoje pierwsze materiały.

Zrzut ekranu Final Fantasy 7 Remake przedstawiający Sephiroth i Cloud Zdjęcie: Square Enix przez Polygon

Będąc jednocześnie innowacyjnym i znanym, Przerobić projekt pełni funkcję pomostu dla nowego pokolenia, aby nawiązać kontakt z franczyzą. Most ten musi zostać zbudowany z solidnością, jaką niesie ze sobą tradycja i historia tej serii, a jednocześnie z elastycznością pozwalającą zrozumieć różnice w sposobie, w jaki pokolenia angażują się w gry. Mówiąc prościej, Final Fantasy musi się dostosować.

Przez dziesięciolecia gry Final Fantasy były synonimem najwyższej klasy przerywników filmowych, hipnotyzującej grafiki i postaci o wspaniałych, jedwabistych włosach. (Poświęć pięć minut, aby pamiętać, jak dobrze Ostateczna fantazja 13 wyglądało na PlayStation 3.) Robienie wrażenia wizualnego zawsze było częścią DNA Final Fantasy, które zawsze wymagało dedykowanej konfiguracji konsoli, aby gracze mogli cieszyć się tymi tytułami. Jak powiedział nam Hamaguchi: „przez długi czas skupialiśmy się na tworzeniu gier w wysokiej rozdzielczości z zamiarem grania w nie na konsoli z dużym telewizorem lub komputerze. Nasze projekty rozwijaliśmy z myślą o tych warunkach”.

Chociaż seria nigdy nie przestała dążyć do wybitnego kunsztu wizualnego, Square Enix musi także spotykać się z graczami tam, gdzie się znajdują. Chociaż dodanie elementów akcji w Przerobić projekt jest odzwierciedleniem zmieniających się gustów, twórcy muszą także zrozumieć, że wielu graczy niekoniecznie ma drogie konfiguracje i często rozgrywa krótkie sesje poza domem, nie korzystając z dużego telewizora, ale urządzenia przenośnego lub mobilnego.

Zrzut ekranu z Final Fantasy 7 Rebirth przedstawiający Cloud i Aerith Zdjęcie: Square Enix przez Polygon

Kiedy zapytałem Hamaguchiego o działanie przenośnych portów, takich jak wersje Switch 2 Remake FF7 gry mogą pomóc w przedłużeniu trwałości serii, wyjaśnił, że „obecnie dostępnych jest wiele różnych sposobów grania. Na przykład Steam Deck, z którego korzysta obecnie wielu graczy. Mamy teraz więcej swobody. Obecnie nawet w gry w wysokiej rozdzielczości nie gra się w domu. Biorąc pod uwagę różnorodność sposobów, w jakie można grać w grę, uważamy, że ważne jest, aby o tym pomyśleć i dostosować się do nowych trybów gry”.

Wersja na Switcha 2 Final Fantasy 7 Remake Intergrade nie osiągnie takiej samej wydajności wizualnej, jak inne wersje gry, ale jest to konieczne poświęcenie, aby gra działała płynnie. Dla Hamaguchiego i jego zespołu najważniejszym celem jest udostępnienie zapadających w pamięć, epickich historii z Final Fantasy większej liczbie graczy. Nie rezygnując ze swojego artystycznego kierunku projektu remake’u, tworzy ważne dziedzictwo, które, miejmy nadzieję, pozwoli Final Fantasy utrzymać pozycję jednej z najważniejszych serii RPG – i nadal będzie doceniane przez starych i nowych graczy.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Oto najlepsze oferty nowych MacBooków w tej chwili: opcje zaczynające się od 599 USD

W erze Apple Silicon MacBooki stały się tańsze niż kiedykolwiek wcześniej – a nowe modele zaczynają się od już od 599 dolarów. W...

Nowy chip M5 firmy Apple rywalizuje z M1 Ultra we wczesnych testach porównawczych

Na początku tego tygodnia Apple zaprezentowało trzy nowe produkty z chipem M5, zbudowanym w procesie 3 nm trzeciej generacji. Chociaż obecnie jest to...

Wszystkie lokalizacje Mega Ewolucji i Mega Kamieni w Pokémon Legends: ZA

W Legendy Pokémon: ZA, Mega ewolucje to jedna z głównych cech, ponieważ wiele Pokémonów jest zdolnych do Mega Ewolucji, a jest to mechanika,...
Advertisment