Szef Fujitsu powiedział, że raport z dochodzenia Urzędu Pocztowego nie jest „aż tak zły”, pomimo powiązań z samobójstwami


Starszy lider w Fujitsu powiedział współpracownikom, że pierwszy raport z publicznego dochodzenia w sprawie skandalu związanego z Post Office Horizon nie był taki zły, mimo że powiązał problemy z oprogramowaniem dostawcy IT z 13 samobójstwami.

Podczas spotkania, podczas którego powiedział, że mówi „szczerze”, członek najwyższego zespołu firmy odchodzący z Fujitsu powiedział również pracownikom, że dostawca może obejść narzuconą sobie przerwę w przetargach w sektorze publicznym, pracując jako podwykonawca, z innymi dostawcami składającymi oferty.

Jego nagrane uwagi na temat druzgocących wyników dochodzenia są sprzeczne z przepraszającymi oświadczeniami Fujitsu. The raportktóry został opublikowany w lipcu, został opisany przez „Głęboko niepokojący”. Skandal na poczcie Horizon przewodniczący dochodzenia publicznego, Wyn Williams.

Podczas publikowania tom pierwszy raportu z dochodzeniaWilliams stwierdził, że nie może wykluczyć „realnej możliwości”, że 13 osób odebrało sobie życie w wyniku leczenia przez pocztę w związku z niewyjaśnionymi brakami w oddziałach, które ostatecznie okazały się spowodowane błędami w oprogramowaniu Fujitsu.

W momencie publikacji pierwszego tomu raportu z dochodzenia w lipcu Fujitsu oświadczyło: „Przeprosiliśmy za naszą rolę w cierpieniach kierowników poczty i głęboko żałujemy, i pragniemy dzisiaj jeszcze raz to przeprosić. Mamy nadzieję na szybkie rozwiązanie, które zapewni ofiarom sprawiedliwy wynik”.

Starszy przywódca, którego tożsamość znana jest „Computer Weekly”, poinformował swoich kolegów po opublikowaniu pierwszej części raportu śledczego na temat skandalu. „Computer Weekly” usłyszał nagranie, na którym starszy przywódca mówił pracownikom, że raport z dochodzenia „był zły”, ale „nie aż tak zły” i że nie było w nim nic, co mogłoby sprawić, że on lub inni „źle się poczują w związku z pracą dla Fujitsu”.

Reklama

Z pierwszego raportu ustawowego dochodzenia publicznego wynika, że ​​co najmniej 10 000 osób w różnym stopniu ucierpiało w wyniku wad systemu informatycznego Fujitsu Horizon oraz decyzji Urzędu Pocztowego o obwinieniu kierowników poczty za niewyjaśnione straty.

Głęboko niepokojące

Przewodniczący dochodzenia Williams nazwał obraz, który się wyłonił i opisany w jego raporcie, „głęboko niepokojący”, dodając, że jest „zadowolony, że wielu pracowników Fujitsu i poczty” wiedziało, że błędy, błędy i defekty Horizon mogą powodować „iluzoryczne” zyski i straty w oddziałach.

Choroby psychiczne, bankructwo i niesłuszne ściganie zrujnowały życie tysięcy ludzi. Setki kierowników poczty zostało niesłusznie skazanych za przestępstwa, wielu osadzono w więzieniach, a ze skandalem wiązały się samobójstwa i próby samobójcze.

Fujitsu powinno błagać o przebaczenie, a nie mówić takie rzeczy. Nadszedł czas, aby Fujitsu wzięło odpowiedzialność za swoje działania

Janet Skinner, była zastępczyni naczelnika poczty

Janet Skinner, która została niesłusznie skazana za fałszywe księgowanie, straciła dom i środki do życia i spędziła czas w więzieniu, w separacji z dwójką dzieci. W odpowiedzi na uwagi dyrektora sprzedaży dostawcy IT powiedziała: “Fujitsu powinna błagać o przebaczenie, a nie mówić takie rzeczy. «Nie aż tak źle» – powiedz to osobom, które tak jak ja trafiły do ​​więzienia, lub rodzinom osób, które popełniły samobójstwo”.

Skinner, której w 2021 r. unieważniono niesłuszny wyrok skazujący za fałszywe księgowanie, dodała: „Nadszedł czas, aby Fujitsu wzięło odpowiedzialność za swoje czyny”.

Jo Hamilton, która w 2003 roku została niesłusznie oskarżona i skazana za fałszywe księgowanie, zapytała: „Jeśli 13 samobójstw to nieźle, to jak wygląda zło?”

Powiedziała: “Kultura korporacyjna jest toksyczna. Nie dbają o nikogo innego poza sobą. ” Hamilton również uchyliła swój niesłuszny wyrok skazujący w 2021 roku.

„Computer Weekly” próbował skontaktować się z dyrektorem wyższego szczebla zarówno bezpośrednio, jak i za pośrednictwem Fujitsu, aby poprosić o komentarz, ale w momencie publikacji nie otrzymał odpowiedzi na pytania.

Fujitsu nie odpowiedziało na prośbę o oświadczenie w sprawie komentarzy dyrektora. Jednak rzecznik Fujitsu UK potwierdził, że odszedł z firmy, ale nie podał żadnego powodu swojego odejścia. „Dziękujemy [him] za jego wysiłki i życzymy mu wszelkich sukcesów w przyszłości” – napisali.

Jeden z pracowników Fujitsu ostro skrytykował kierownictwo firmy: “Ryba psuje się od głowy i wszyscy na dole hierarchii uczą się trzymać nos. Kiedy kierownictwo lekceważy cierpienie i traktuje odpowiedzialność jak ćwiczenie PR, kultura podąża za tym. Ludzie przestają pytać, co jest słuszne, i zaczynają pytać, na co mogą sobie pozwolić.”


• Przeczytaj także: Rola Fujitsu w skandalu pocztowym: wszystko, co musisz wiedzieć


Pusty gest

W styczniu 2024 r., w następstwie dramatyzacji przez ITV skandalu na poczcie, Fujitsu obiecał wstrzymać przetargi na kontrakty rządowe dopóki dochodzenie nie zakończyło swojej pracy.

Jednak według źródeł lider Fujitsu w Wielkiej Brytanii powiedział także pracownikom, że w czasie narzuconego przez siebie zakazu składania ofert w przetargach w sektorze publicznym firma planowała współpracować z innymi dostawcami, aby zdobyć pracę jako podwykonawca.

W lipcu tego roku powiedział współpracownikom, że prawdopodobnie będzie to kolejny rok, w którym Fujitsu nie będzie „agresywnie” angażować się w nowe przedsięwzięcia w sektorze publicznym.

Wyjaśnił im, że ponieważ Fujitsu od dawna zdobywa klientów w brytyjskim sektorze publicznym, zna wielu ludzi i rozumie tę domenę. Powiedział, że inni dostawcy, w tym BT i Vodafone, „bardzo chcieli” współpracować z Fujitsu w roli głównych wykonawców, a japoński dostawca byłby podwykonawcą, co umożliwiłoby mu podjęcie prac rządowych bez faktycznego składania ofert. Obaj dostawcy zaprzeczają temu stwierdzeniu.

Powiedział współpracownikom, że firma musi rozejrzeć się za nowymi możliwościami składania ofert, aby uniknąć „naruszenia” własnej przerwy w licytacji.

W rozmowie z „Computer Weekly” firma BT powiedziała: „Twierdzenie, że firma BT jest „chętna” do współpracy z Fujitsu w roli „głównego oferenta”, co umożliwiłoby firmie Fujitsu zdobycie kontraktu w charakterze podwykonawcy, w efekcie pozwalając na obejście własnej przerwy w składaniu ofert, jest nieprawdziwe.

“Nie świadczymy usług na rzecz rządu Wielkiej Brytanii, w przypadku którego zawarliśmy kontrakt jako „główny oferent” i włączyliśmy Fujitsu w ramach kontraktu. Nie prowadzimy również żadnych rozmów ani nie planujemy zawarcia umowy z Fujitsu w ten sposób.

Vodafone stwierdził, że od stycznia 2024 r. nie nawiązał żadnych nowych relacji z klientami z sektora publicznego, w przypadku których Fujitsu jest wymienione lub zaangażowane jako podwykonawca lub dostawca.

“Nasze zaangażowanie na rzecz Fujitsu w związku z kontraktami w sektorze publicznym pozostaje ściśle ograniczone do niewielkiej liczby istniejących klientów, w przypadku których są oni już wyznaczonymi podwykonawcami. Nie mają oni również żadnych bezpośrednich kontaktów z klientami, w przypadku których działają jako podwykonawca Vodafone.”

Firma telekomunikacyjna odrzuciła twierdzenia dyrektora Fujitsu. “Vodafone spotyka się ze wszystkimi swoimi dostawcami, aby zapewnić zgodność i płynne świadczenie usług dla klientów. Vodafone posiada również rygorystyczny proces zarządzania, mający na celu ocenę wyboru dostawców dla wszelkich ofert sektora publicznego, aby zapewnić zgodność z wytycznymi rządowymi. “

Postawa kadry kierowniczej Fujistu odzwierciedla to, co ujawnił „Computer Weekly” w kwietniu 2024 r., kiedy okazało się, że pracownicy otrzymali schemat blokowy instruujący ich jak ubiegać się o kontrakty rządowe podczas dostawcy IT narzucony przez siebie zakaz licytowania. Ówczesny szef sektora publicznego Fujitsu, Dave Riley, powiedział pracownikom: „[The bidding pause] nie oznacza całkowitego zakazu licytowania, ale dodatkową kontrolę, przez którą musimy przejść”.

Chociaż Fujitsu straciło kontrakty rządowe w ciągu ostatnich kilku lat, zyskało je ogromna baza klientów w rządzie Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku transakcje warte 450 mln funtów.

Prowadził kampanię były zastępca naczelnika poczty Sir Alan Bates stwierdziło, że Fujitsu nie rozumie wpływu, jaki jego działania wywarły na ludzi: „Robią wszystko, co w ich mocy, aby wyprzeć się jakiejkolwiek odpowiedzialności w tym zakresie, choć są oni bardzo odpowiedzialni”.

Fujitsu obiecał pokryć koszty skandalu związanego z pocztą po zakończeniu dochodzenia. Pierwsza część raportu z dochodzenia dotyczyła wpływu człowieka, obejmując pierwszą z siedmiu faz dochodzenia. Drugi, bardziej merytoryczny raport, który ma się ukazać w przyszłym roku, obejmie pozostałe sześć etapów. W zależności od roli Fujitsu pozostałe fazy obejmowały kwestie obejmujące historię systemu informatycznego Horizon, jego działanie i działania prawne przeciwko kierownikom poczty.

Kiedy w przyszłym roku opublikowana zostanie druga część raportu z dochodzenia publicznego, Fujitsu zostanie wystawione na ogromną presję społeczną.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu podoficerów i problemy, jakie napotkali z powodu oprogramowania księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

X uruchamia rynek nieaktywnych uchwytów

Użytkownicy Premium Plus i Premium Business będą wkrótce mogli przeglądać i żądać nieaktywnych nazw użytkowników w serwisie X Obsługuj rynek. Uchwyty zostaną podzielone...

W Resident Evil Survival Unit chodzi przede wszystkim o obsługę fanów

Seria Resident Evil powróciła do świetności, odkąd Ethan Winters zjadł smaczny posiłek z Bakersami w Resident Evil 7 zagrożenie biologiczne. Przed wydaniem RE9...

Faustowski remake Brendana Frasera to godna powtórka na Halloween

Chociaż Halloween często kojarzy się z przerażeniem i makabrą, jest to także czas czarnej komedii i wisielczego humoru. Wchodzi Harold Ramis Oszołomionyz udziałem...
Advertisment