Sztuczna inteligencja i duże zbiory danych: napędzanie inteligentnej rewolucji transportowej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich


Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) szybko wyrastają na światowego lidera w dziedzinie inteligentny transportwykorzystując moc sztucznej inteligencji (AI) i dużych zbiorów danych do tworzenia płynnych, skoncentrowanych na pasażerach systemów mobilności. Podczas tegorocznej konferencji Global Rail w Abu Zabi eksperci zebrali się, aby zbadać, w jaki sposób technologia zmienia operacje, poprawia jakość obsługi klienta i wspiera cele zrównoważonego rozwoju w całym ekosystemie transportowym.

Mobilność jako usługa (MaaS) i integracja danych w czasie rzeczywistym mają kluczowe znaczenie dla tej transformacji. Panel dyskusyjny nt Kształtowanie przyszłości mobilności: rozwiązanie dylematu udostępniania danych, podkreśliło, że MaaS może odnieść sukces tylko wtedy, gdy dane przepływają efektywnie między operatorami i trybami, przy jednoczesnym poszanowaniu prywatności i bezpieczeństwa. Aby zoptymalizować podróż pasażerów, należy bezproblemowo udostępniać informacje w czasie rzeczywistym na temat dostępności, popytu i cen.

„Wyzwanie polega na zapewnieniu rozwiązania mobilnego, które będzie działać dla użytkownika końcowego” – powiedział Abdeljabbar Ben Salem, starszy wiceprezes na Bliski Wschód, Afrykę Północną i Azję Środkową u dostawcy usług transportowych RATPDev.

„Musimy współpracować z władzami i przyjąć szerokie podejście, aby poruszać się po ramach regulacyjnych, zapewniając, że wszystkie zainteresowane strony, w tym operatorzy i organy regulacyjne, uczestniczą w równaniu”.

Operatorzy transportu zdają sobie sprawę, jak ważne są solidne podstawy danych dla uwolnienia potencjału sztucznej inteligencji. Jak wyjaśnił Amer Battikhi, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny ds. rozwiązań cyfrowych i danych w firmie inżynieryjnej Jacobs: „Dane są tak duże, że niezależnie od tego, jak je organizujesz, trudno jest znaleźć wartość. Technologia pozwala nam teraz szybko je analizować, tworzyć przydatne wnioski i skutecznie rozwiązywać problemy związane z prywatnością”.

Inwestując w skalowalne platformy i inteligentne potoki danych, operatorzy mogą przekształcać surowe informacje w decyzje operacyjne podejmowane w czasie rzeczywistym, od optymalizacji ruchu po konserwację predykcyjną.

Reklama

Era po Covid-19 podkreśliła znaczenie elastycznych operacji opartych na sztucznej inteligencji. Alistair Gordon, dyrektor generalny operatora transportowego Keolis z Wielkiej Brytanii, Bliskiego Wschodu i Indii, zauważył: „Przed pandemią Covid rozkłady jazdy były sztywne. Teraz, dzięki sztucznej inteligencji i danym, możemy dostarczać aktualizacje w czasie rzeczywistym i skuteczniej reagować na zapotrzebowanie pasażerów. Chodzi o wykorzystanie danych w celu poprawy jakości podróży klienta i proaktywnego przewidywania potrzeb”.

Najważniejszym priorytetem pozostaje zrównoważenie wykorzystania danych z prywatnością. Abdulla AlGhfeli, pełniący obowiązki dyrektora generalnego Centrum Zintegrowanego Transportu w Abu Zabi, powiedział: „Te dane nie są przekazywane do tłumaczenia przez wiele osób – mamy wyspecjalizowany zespół ds. danych. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie, traktując dane zachowawczo”.

Podobnie Battikhi dodał: „Chroń dane swojej organizacji i zainwestuj w platformę, która pozwoli Ci bezpiecznie na nich zarabiać. Umożliwia realne rozwiązania i tworzy przypadki użycia, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na mobilność”.

Skalowanie sztucznej inteligencji wymaga czegoś więcej niż tylko technologii, wymaga partnerstwa i myślenia o ekosystemie. Panel Liderów AI skupił się na wyjściu poza projekty pilotażowe i skierowaniu ich do praktycznych, zrównoważonych zastosowań.

Gaurav Biswas, założyciel i dyrektor generalny firmy transportowej TruKKer, powiedział: „Jakość danych jest kluczowa. Konwersja złożonych zbiorów danych na infrastrukturę sztucznej inteligencji pozwala organizacjom zarabiać na inwestycjach. Sztuczna inteligencja nie jest już teoretyczna – jest praktyczna i może uprościć złożone wyzwania operacyjne”.

Jako kluczowe czynniki wskazano także adopcję i szkolenia pracowników. Zapewnienie pracownikom bezpiecznych środowisk do nauki i eksperymentowania ze sztuczną inteligencją zapewnia płynniejszą integrację i innowacje.

Martin Yates, starszy doradca ds. technologii dla rządu w firmie konsultingowej Presight AI, powiedział: „Klienci mają różne cele, ale musimy skupić się na kluczowych wskaźnikach wydajności krajowych KPI). Sztuczna inteligencja pomaga przełamywać bariery między organizacjami, umożliwiając podejmowanie mądrzejszych decyzji biznesowych. Integracja danych z różnych źródeł jest kluczem do uwolnienia ich pełnego potencjału”.

Proaktywne podejście Zjednoczonych Emiratów Arabskich do przyjęcia sztucznej inteligencji jest widoczne w strategicznych inwestycjach i rozwoju infrastruktury. Liderzy podkreślili, że skalowanie sztucznej inteligencji nie dotyczy tylko technologii, ale także zarządzania, bezpieczeństwa i zgodności z przepisami.

Yates dodał: „Technologia rozwija się szybko, a infrastruktura transportowa nieustannie opracowuje się na nowo. Operatorzy stają pod presją ze strony konkurencji i celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Transformacja cyfrowa musi równoważyć innowacje z solidnym bezpieczeństwem i współpracą z zainteresowanymi stronami”.

Zarządzanie danymi pozostaje kluczowym elementem układanki. Jeffery Sim Vee Ming, dyrektor generalny grupy w operatorze autobusowym i kolejowym SBS Transit, podkreślił znaczenie celowego wykorzystania danych: „Musimy wiedzieć, jakiego rodzaju danych używamy, dlaczego i w jakim celu. Celowe wykorzystywanie danych jest kluczem do tworzenia wartości i zapobiegania ryzyku”.

Platformy, które skutecznie zarządzają danymi i monetyzują je, umożliwiają operatorom podejmowanie decyzji w oparciu o dowody i wdrażanie ulepszeń opartych na sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym.

Sektor transportu Zjednoczonych Emiratów Arabskich znajduje się obecnie na czele tej transformacji. Integrując sztuczną inteligencję, zaawansowaną analitykę i ekosystemy współpracy, kraj wyznacza nowe standardy w zakresie mobilności na całym świecie. Od konserwacji predykcyjnej i optymalizacji ruchu po systemy autonomiczne i integrację multimodalną – sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki operatorzy transportowi planują, obsługują i świadczą usługi.

Ostatecznie konferencja jasno pokazała, że ​​inteligentnego transportu nie buduje się w silosach. Jest to produkt strategicznych partnerstw, bezpiecznych i interoperacyjnych ekosystemów danych oraz wizjonerskiego podejścia, które pozycjonuje Zjednoczone Emiraty Arabskie jako globalny model inteligentnej i zrównoważonej mobilności.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dziś nadal możesz zaoszczędzić aż do 70 procent na słuchawkach Bose i Sony

Jeśli kupujesz nową parę słuchawek z redukcją szumów lub tani zestaw wkładek dousznych — albo chcesz dokonać modernizacji — jesteś we właściwym miejscu....

Ghost of Yotei’s Bamboo Strikes przedstawia publiczność małych lisów

Duch YōteiOtwarty świat jest pełen naprawdę porywających opcjonalnych działań. Obozy bandytów dają ci szansę ćwiczenia ukrycia i zwalczania misji opowieści o wyższych stawkach....

The problems with generative AI in the smart home and how Amazon and Google plan to fix them

Last week, Amazon and Google kick-started what could be the next chapter of the smart home. Their new voice assistants, Alexa Plus and...
Advertisment