Jeśli lokalny McDonald’s z pewnością błędnie przyjął Twoje zamówienie za pomocą chatbota AI w drive-thru, mam dla Ciebie dobrą wiadomość: firma na razie kończy program. Firma poinformowała franczyzobiorców, że kończy współpracę z IBM dotyczącą zamówień typu drive-thru w oparciu o sztuczną inteligencję „nie później niż 26 lipca 2024 r.” – wynika z publikacji branżowej Biznes restauracyjny.
Według doniesień firma usunie tę technologię z ponad 100 restauracji, w których testowała system nawiązanie współpracy z IBM w 2021 roku. Nie jest jednak jasne, dlaczego firma kończy umowę z IBM. To powiedziało Biznes restauracyjny sprawdzał, czy chatbot do zamawiania głosowego może przyspieszyć obsługę, i że test dał pewność, „że rozwiązanie do zamawiania głosowego w trybie drive-thru będzie częścią przyszłości naszych restauracji”.
Ogólnie rzecz biorąc, firmy fast food są głodne sztucznej inteligencji. White Castle testuje sztuczną inteligencję dostarczoną przez firmę SoundHound zajmującą się rozpoznawaniem mowy. Carl’s Jr., Hardee’s i inni korzystają z chatbota typu drive-through opartego na sztucznej inteligencji, który według dokumentów SEC został wspierani przez zdalnych pracowników najczęściej na Filipinach.