#Vanlife otrzymuje luksusowe ulepszenie dzięki nowej gamie pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz w 2026 roku


Mercedes-Benz ogłosił nową modułową platformę o nazwie VAN.EA, która będzie stanowić podstawę nowej gamy samochodów dostawczych zarówno komercyjnych, jak i prywatnych.

VAN.EA został zaprojektowany tak, aby był elastyczny i skalowalny, pozwalając zarówno na pojazdy z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Wprowadzi również rozróżnienie między pojazdami używanymi we flocie komercyjnej a luksusowymi samochodami kempingowymi na własność prywatną. Średniej wielkości luksusowy van oparty na platformie VAN.EA ma trafić na rynek amerykański do 2026 roku.

Ogłoszenie nowej platformy ma zasygnalizować bycze podejście Mercedesa do rozwijającego się rynku elektrycznych samochodów dostawczych. Firma poinformowała, że ​​jej celem jest udział pojazdów elektrycznych do 20 procent do 2026 roku i ponad 50 procent do 2030 roku.

VAN.EA został zaprojektowany tak, aby był elastyczny i skalowalny, pozwalając zarówno na pojazdy z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła

Wcześniej Mercedes produkował swoje samochody dostawcze tylko w dwóch wariantach: średniej wielkości Metris i większego Sprintera. Teraz firma twierdzi, że dzięki modułowej platformie VAN.EA może budować samochody dostawcze o różnych rozmiarach.

Mercedes twierdzi, że nadchodząca seria elektrycznych samochodów dostawczych zapewni „duży zasięg przy optymalnej pojemności akumulatora”, co zostanie osiągnięte dzięki aerodynamicznej konstrukcji i rozkładowi masy. Skalowalna architektura wpłynie również na ekonomię skali firmy, co znajdzie odzwierciedlenie w kosztach.

Reklama

Nowa furgonetka nie ma jeszcze nazwy, ale Mercedes twierdzi, że będzie niepodobna do żadnej innej furgonetki w obecnym składzie. Firma ma nadzieję wykorzystać rosnący udział w rynku sprzedaży samochodów dostawczych w USA, który wzrósł z 8 procent w 2018 roku do 16 procent w 2022 roku.

Mercedes celuje w „klientów zorientowanych na styl życia o najwyższych standardach”, a także właścicieli flot wahadłowców VIP, a nawet cyfrowych nomadów #vanlife, którzy szukają „lokalnie wolnego od emisji CO2 mobilnego biura”.

Firma poinformowała, że ​​jej celem jest udział pojazdów elektrycznych do 20 procent do 2026 roku i ponad 50 procent do 2030 roku.

Mercedes nie ujawnił żadnych szczegółów na temat układu napędowego VAN.EA ani specyfikacji akumulatora, ale powiedział, że celuje w zasięg 310 mil (500 km). Samochody dostawcze będą również wyposażone w funkcje wspomagania kierowcy poziomu 2 SAE, z możliwością modernizacji do systemów warunkowej autonomii poziomu 3 „do końca dekady”.

Nowy luksusowy van będzie poprzedzony m.in w pełni elektryczna wersja popularnego samochodu dostawczego Mercedes-Benz Sprinter, który ma dotrzeć do Stanów Zjednoczonych jeszcze w tym roku. Ta furgonetka, która nie zostanie zbudowana na platformie VAN.EA, będzie miała duży akumulator o pojemności 113 kWh na szacowany zasięg 248,5 mil (400 km) na autostradach i 311 mil (500 km) w mieście.

W przeciwieństwie do Forda czy GM, które wprowadziły elektryczne samochody dostawcze wyłącznie do użytku komercyjnego, Mercedes dąży do stworzenia pełnej gamy dostosowanych do potrzeb samochodów dostawczych do różnych zastosowań, w tym dostaw i kempingów. Jedyną inną firmą, która obecnie celuje w ten segment zarówno do zastosowań komercyjnych, jak i prywatnych, jest Volkswagen ze swoim całkowicie elektryczny ID Buzzktóry ukazał się w Europie w zeszłym roku.

Wcześniej Mercedes planował współpracę z firmą Rivian nad platformą elektrycznych furgonetek ale później porzucił te plany. Rivian, który produkuje EDV (elektryczny samochód dostawczy) dla Amazona i innych klientów, był podobno zaniepokojony wydaniem dużych pieniędzy na kosztowny projekt rozwoju nowego pojazdu w obliczu spowolnienia gospodarczego.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

AMD łata lukę Zenbleed w aktualizacji AGESA 1.2.0.Ca

Firma AMD sklasyfikowała lukę Zenbleed, CVE-2023-20593, jako: zagrożenie średniego poziomu około rok temu. Firma AMD przyznała, że ​​w pewnych okolicznościach mikroarchitektonicznych może...

AMD przeprojektuje sprzęt do śledzenia promieni na RDNA 4

Oczekuje się, że architektura graficzna AMD RDNA 4 nowej generacji będzie wyposażona w zupełnie nowy silnik ray tracingu – twierdzi Kepler L2, wiarygodne...

Kanguru przedstawia wewnętrzne, samoszyfrujące dyski SSD Defender oparte na sprzęcie

Kanguru ogłasza nową, wyjątkową linię sprzętowych, wewnętrznych dysków samoszyfrujących, zaprojektowanych, aby pomóc organizacjom zabezpieczyć i chronić ich dane. Pod marką Kanguru Defender,...
Advertisment