Microsoft zaprzecza strategicznemu usunięciu gier na Playstation 5 z działu rozwoju



Microsoft szybko zareagował na sprzeciw graczy, którzy byli rozgniewani doniesieniami o zapobieganiu przez firmę Redfall w wersji na Playstation 5, opracowywanej przez wewnętrzne studio – Arkane. Dyrektor kreatywny gry, Harvey Smith, był w tym tygodniu zajęty obowiązkami prasowymi i mógł się pomylić, ujawniając zbyt wiele na temat dyrektyw Xbox Division. w wywiad z IGN FrancjaHarvey stwierdził, że Microsoft prowadził politykę „żadnego PlayStation 5” w czasach po przejęciu ZeniMax (grupy macierzystej Bethesda Softworks) w 2021 roku.

Rzecznik Microsoftu złożył oświadczenie do Eurogamer: „Nie ściągnęliśmy żadnych gier z PlayStation. W rzeczywistości rozszerzyliśmy nasz zasięg gier, które dostarczaliśmy na PlayStation Sony od czasu przejęcia ZeniMax, a pierwsze dwie gry, które dostarczyliśmy po zamknięciu, to PlayStation 5 ekskluzywnych gier. Zrobiliśmy to samo od czasu zamknięcia gry Minecraft, rozszerzając zasięg tej serii. Wszystkie gry, które były dostępne na PlayStation, kiedy przejęliśmy ZeniMax w marcu 2021 r., są nadal dostępne na PlayStation i nadal to robimy aktualizacje treści na PlayStation i PC. Zawsze mówiliśmy, że przyszłe decyzje dotyczące dystrybucji gier ZeniMax na inne konsole będą podejmowane indywidualnie dla każdego przypadku”.

Nie jest jasne, czy Arkane Studios w Teksasie pierwotnie zamierzało Redfall być tytułem wieloplatformowym na początku swojego cyklu rozwojowego. Gra oficjalnie zadebiutowała w czerwcu 2021 roku na konferencji gamingowej E3, która odbyła się trzy miesiące po tym, jak Arkane stało się częścią Microsoftu poprzez wykup Bethesda Softworks. Seria Dishonored i Prey (2017) były wieloplatformowymi wydaniami opracowanymi przez Arkane przed umową z 2021 roku, więc można spekulować, że Redfall zaczęło życie w ten sposób, biorąc pod uwagę osiągnięcia studia.

Arkane Lyon we Francji opracowało konsolę PlayStation 5 na wyłączność czasową Deathloop, a Microsoft nawiązał do tego we wczorajszym oświadczeniu. Gra ukazała się we wrześniu 2021 roku na PS5 i PC, a posiadacze Xboksów Series X i S musieli czekać dodatkowy rok na przekonwertowaną wersję Deathloop. Ghostwire: Tokyo zostało opracowane przez japońskie studio Tango Gameworks, kolejny zespół Bethesda Softworks, a ich gra została wydana na początku 2022 roku jako czasowa wyłączność na PlayStation 5 i PC. Wersja Ghostwire: Tokyo na konsole Xbox Series X i S ma zostać uruchomiona w przyszłym miesiącu.

Microsoft chce w tej chwili przedstawić czysty obraz – kilka międzynarodowych organów regulacyjnych analizuje proponowany przez firmę wykup ogromnej grupy Activision Blizzard. Sony twierdzi, że umowa może spowodować nieuczciwe wypaczenie konkurencji na rynku gier konsolowych. Seria Call of Duty jest franczyzą szeroko dyskutowaną w kontekście wykupu, a jej potencjalna przyszłość w ramach własności Microsoft jest niejasna – pomimo 10-letniej obietnicy kontynuacji wieloplatformowego harmonogramu wydań tytułów CoD obecnej i następnej generacji . Sony jest zaniepokojone perspektywami sprzedaży swojej konsoli PlayStation po tym proponowanym okresie dziesięciu lat, w świecie, w którym Call of Duty staje się ekskluzywnym Xboxem. Jego obawy być może przeniosły się z powrotem do dnia dzisiejszego, zwłaszcza w świetle rzekomego anulowania wersji Redfall na PlayStation 5.

Reklama

Redfall pojawi się wyłącznie na Xbox Series X|S i PC 2 maja 2023 r. Zamów teraz w przedsprzedaży lub zagraj z Game Pass, aby uzyskać ekskluzywną zawartość — odwiedź Redfall.com, aby to sprawdzić.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Usunięcie Nintendo na podstawie ustawy DMCA usuwa ponad 8500 kopii emulatora Yuzu

Kiedy po raz pierwszy rozeszła się wieść o procesie Nintendo przeciwko Yuzu, użytkownicy zaczęli zabezpieczać kod emulatora, wykonując kopie i przesyłając go do...

Wycieki Spotify sugerują, że bezstratny dźwięk jest już prawie gotowy

Po latach oczekiwania, aż Spotify wypuści obiecany poziom bezstratnego dźwięku, niektóre elementy interfejsu użytkownika, które wyciekły, sugerują, że projekt żyje i ma się...

Oto, jak utrata TikToka wpłynie na gry wideo

W nieskończonym źródle filmów TikTok możesz znaleźć wszelkiego rodzaju treści związane z grami wideo. Możesz zobaczyć filmy z analizą historii,...
Advertisment