Delta Air Lines przedstawia plan odejścia od paliw kopalnych


Delta Air Lines przedstawiła nowy plan odstawienia swoich samolotów od paliw kopalnych w celu przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Celem linii lotniczej jest, aby zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) stanowiło co najmniej 95 procent jej zużycia paliwa do 2050 roku.

SAF jest wytwarzany z odpadów lub plonów w procesie, który ma zniwelować większość emisji gazów cieplarnianych wytwarzanych przez samolot. To nie jest doskonały system i może tworzyć nowe problemy środowiskowe. A przy bardzo małej dzisiaj produkcji SAF, Delta będzie musiała się wspinać, by osiągnąć swój cel na 2050 rok. Niemniej jednak SAF jest obecnie w dużej mierze postrzegany przez przemysł jako najbardziej realna alternatywa dla paliw kopalnych.

Przy bardzo małej produkcji SAF dzisiaj Delta będzie musiała się wspinać, aby osiągnąć swój cel na 2050 r.

SAF to biopaliwo wytwarzane z materiału roślinnego lub zwierzęcego. Samolot napędzany SAF nadal będzie wytwarzał emisje dwutlenku węgla ogrzewające planetę, ale celem jest wyeliminowanie wielu zanieczyszczeń w sposobie produkcji paliwa. Jeśli jest wytwarzany z roślin takich jak kukurydza lub soja, korzyści dla klimatu mają pochodzić z fotosyntezy. Rośliny podczas fotosyntezy pochłaniają dwutlenek węgla, który ma usuwać część zanieczyszczeń pochodzących ze spalania paliwa. Kiedy SAF jest wytwarzany z odpadów żywnościowych lub innych substancji organicznych w śmieciach, korzyści dla klimatu mają wynikać z unikania emisji gazów cieplarnianych, które wynikałyby z wylądowania tej żywności lub odpadów na wysypiskach.

Liniom lotniczym podoba się również pomysł, że SAF może być używany jak tradycyjna nafta, bez wielu zmian w samolocie lub infrastrukturze tankowania. Tak nie jest samoloty elektryczne Lub strumienie wodoru. Samoloty napędzane wodorem musiałyby zostać przeprojektowane pomieścić większe zbiorniki paliwa. A akumulatory są dziś zbyt ciężkie, by samoloty elektryczne mogły nimi latać na duże odległości.

Delta również przygląda się tym technologiom. Współpracuje z Airbusem w celu opracowania samolotu napędzanego wodorem Lotnictwo Joby’ego elektrycznych taksówek powietrznych do lotów krótkiego zasięgu. Delta twierdzi, że „rewolucyjne samoloty” powinny stanowić 25 procent jej floty do 2050 r. Mimo to Delta twierdzi w swoim nowym zrównoważonym rozwoju plany ogłosił wczoraj, że SAF „jest na czele” swojej średniookresowej strategii.

Reklama

Do tej pory Delta zobowiązała się do zawarcia umów odbioru SAF o wartości 200 milionów galonów z około 50 klientami korporacyjnymi. To wciąż kropla w morzu potrzeb. Świat nie produkuje obecnie wystarczającej ilości SAF, aby napędzać operacje Delta nawet przez jeden dzień, podała linia lotnicza w swoim oświadczeniu.

Firma wyznaczyła kolejne kamienie milowe na swojej drodze do osiągnięcia celu zerowa emisja gazów cieplarnianych netto do 2050 r. Delta spodziewa się, że do końca dekady SAF będzie stanowić 10 procent zużycia paliwa i twierdzi, że jest już „w połowie” tego celu. Wykorzystanie SAF sięga 35 procent do 2035 roku zgodnie z planem Delta. Następnie musi dokonać dużego skoku do ponad 95 procent SAF do 2050 roku.

Firma zabezpiecza się, mówiąc, że będzie potrzebować pomocy decydentów i reszty branży, aby zrównoważone paliwa lotnicze wystartowały. Budowanie łańcuchów dostaw dla SAF i uczynienie go bardziej przystępnym cenowo niż tradycyjne paliwo do silników odrzutowych będzie wymagało większych inwestycji i popytu.

Wszystkie te wyzwania sprawiają, że lotnictwo jest jednym z najtrudniejszych sektorów do oczyszczenia

Z drugiej strony gwałtownie rosnący popyt na SAF może mieć szkodliwe skutki uboczne dla środowiska. Bez zmniejszenia popytu na podróże lotnicze surowce do produkcji biopaliw mogłyby zająć obszar o wielkości ok 19 proc światowych ziem uprawnych dzisiaj. To sprawia, że ​​niektórzy obrońcy środowiska martwią się, w jaki sposób SAF może przyczynić się do wylesiania w przyszłości.

Wszystkie te wyzwania sprawiają, że lotnictwo jest jednym z najtrudniejszych sektorów do oczyszczenia. Delta wytworzyła około 27 milionów ton metrycznych dwutlenku węgla w 2021 roku, zgodnie z najnowszym ESG raport. Tyle mniej więcej o zanieczyszczeniu klimatu 68 elektrowni gazowych może powstać za rok. Samo paliwo do silników odrzutowych odpowiada za 98 procent emisji Delta, twierdzi firma.

Do niedawna linie lotnicze, w tym Delta, w dużym stopniu polegały na programy kompensacji emisji dwutlenku węgla uporać się z ich zanieczyszczeniem. Dzięki kompensacji emisji dwutlenku węgla firmy zazwyczaj płacą za wspieranie leśnictwa lub innych projektów ochrony przyrody, aby odpokutować za swoje emisje. Pomysł polega na tym, że drzewa i rośliny będą wychwytywać zanieczyszczenia klimatyczne poprzez fotosyntezę.

Zła wiadomość jest taka, że ​​projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla, często z powodu złego planowania i zarządzania, konsekwentnie zawodzić aby faktycznie zmniejszyć ilość CO2 przedostającego się do atmosfery. W świetle tych niepowodzeń inne linie lotnicze, w tym JetBlueAir France i easyJet również zaczęły priorytetowo traktować przejście na SAF.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Pracownicy Google zwolnieni za protest przeciwko izraelskiej umowie złożyli skargę do NLRB

Inżynier oprogramowania, który został zwolniony z Google w związku z wewnętrznymi protestami w biurach firmy, twierdzi, że firma zemściła się na nim za...

NVIDIA DLSS 3 pojawia się w EVERSPACE 2 i Gray Zone Warfare

Ponad 500 gier i aplikacji wykorzystuje technologie RTX, a zaledwie tydzień nie ma nowej, niesamowitej gry integrującej technologię NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex i...

Czy TikTok omija prowizję od zakupów w aplikacji Apple App Store?

9to5Mac jest wspierany przez firmę Incogni: Zatrzymaj automatyczne połączenia, spam, prześladowców, oszustwa i nie tylko Incogni. Ekskluzywna zniżka na 9 do 5Mac...
Advertisment