65 Adama Drivera ma nadzieję na przełamanie „monopolu Jurassic Park na dinozaury”


Można by pomyśleć, że po ponad 130 latach kręcenia filmów widzowie widzieliby to wszystko, a filmowcom może brakować pomysłów. Ale nie, 10 marca scenarzyści i reżyserzy Scott Beck i Bryan Woods, najbardziej znani z pracy nad Proszę o ciszę, przenieś Adama Drivera w okres kredy, aby walczyć z dinozaurami za pomocą futurystycznej technologii wojskowej i prześcignąć masowe wymieranie na horyzoncie. Kino!

Wyprodukowane przez Sama Raimiego, 65 był dziecięcym marzeniem Becka i Woodsa i to widać. Film zawiera wielką obietnicę — dinozaury, meteory, pistolety laserowe i kilka niespodzianek science fiction — a jak duet mówi Polygon, cały projekt rozpoczął się na placu zabaw. Hollywoodzkie multihyfenaty znają się od 11 roku życia i nie mogą się doczekać, by stworzyć Dinozaury cechę stwora prawie tak samo długo.

„Dinozaury to takie magiczne, dziwaczne stworzenia, a kiedy jesteś małym dzieckiem… jest to niezrozumiałe!” Woods mówi. „W jaki sposób te gigantyczne stworzenia chodziły po Ziemi, tej samej Ziemi, po której chodzimy dzisiaj? I myślę, że od tego wieku zawsze się zastanawialiśmy, jak… Czy Spielberg i Universal [Pictures] mają monopol na dinozaury? A może istnieje sposób, aby zrobić to w sposób, którego wcześniej nie widzieliśmy?

„Uwielbiamy pomysł filmów z tykającym zegarem, w których katastrofalne niebezpieczeństwo czai się za każdym rogiem” — dodaje Beck, cytując film Keanu Reevesa z 1994 roku Prędkość, który eskaluje akcję co pięć minut, jako główny wpływ na 65.

Reklama

Zdjęcie: Patti Perret/Sony Pictures

Z biegiem lat Beck i Woods wylądowali na założeniu, który, jak mieli nadzieję, nadał im ten sam klimat. Zamiast znaleźć powody, by wprowadzić dinozaury do teraźniejszości ludzkości, zespół uknuł spisek, który miał postawić człowieka przeciwko dinozaurom na ich rodzimym terytorium Ziemi, 65 milionów lat temu. (Sposób, w jaki zorganizowali tę konfrontację, jest odległy, ale to pokaże film.) Mimo to Woods mówi, że sprytny zwrot akcji, który umożliwił tę historię, nie sprawił, że zadanie było mniej zniechęcające, ani dla scenarzystów-reżyserów, ani dla studia.

„To niemożliwe ucieczka Park Jurajskicień. To jeden z najlepszych filmów wszechczasów i jedna z najlepszych realizacji efektów wizualnych w historii kina. Myślę, że wszystko, co próbowaliśmy tutaj osiągnąć, to przełamać wyniszczający strach, który najwyraźniej odczuwa całe Hollywood od tamtej pory Park Jurajski wyszło na jaw: że można mieć tylko jedną franczyzę dinozaurów”.

Ale dzięki postępowi technologicznemu w sztuce chompy dino złoczyńców, 65 był bardziej wykonalny dla studia niż kiedykolwiek. I nie zaszkodziło, że Beck i Woods w końcu znaleźli słynny reżyser horrorów Sam Raimi w ich rogu. Według twórców filmu, Raimi zorganizował duże odczyty scenariusza i zachęcał do swobodnego przepływu pomysłów, a w okresie poprzedzającym produkcję zatrudnił artystów koncepcyjnych, którzy pomagali projektować stworzenia i inne akcesoria science-fiction.

„Sam jest wspaniałym mentorem dla wszystkich filmowców, z którymi pracuje” — mówi Beck. „Nakręcił najlepsze niezależne filmy wszechczasów, prawdopodobnie jeśli jesteś fanem Martwego zła, i jedne z najlepszych filmów studyjnych wszechczasów, filmy o Spider-Manie. Zrobił to wszystko, a dla nas był mentorem, który przeprowadził nas z niezależnego świata do świata studia”.

Najważniejszym priorytetem Becka i Woodsa była prawdopodobnie muzyka dla uszu Raimiego: „Chcieli po prostu sprawić, by dinozaury znów były przerażające”.

„Czuliśmy, że to zagrożenie zostało utracone” — mówi Beck. Porównuje sytuację Drivera w filmie do zagubienia się na afrykańskim odludziu. „Chcieliśmy zachować nieodłączne napięcie związane z przemierzaniem krajobrazu, który czasami może wydawać się całkowicie spokojny i odizolowany, a który nagle może się zmienić w mgnieniu oka, jeśli wpadniesz na niewłaściwą grupę dinozaurów”.

Dinozaur podobny do jaszczurki syczy na nastoletnią brunetkę, która cofa się o krok do tyłu na skale w filmie 65

Zdjęcie: Sony Pictures

W filmie Driver gra Millsa, ojca pracującego fizycznie, który w końcu chroni młodą dziewczynę graną przez 15-letnią Arianę Greenblatt (poprzednio postrzeganą jako dziecięca wersja Gamory w Avengers: Wojna bez granic.) Greenblatt mówi, że Beck i Woods podkreślili zagrożenie dla aktorów za pomocą niezwykle intensywnej pracy kaskaderskiej, z których większość kręcono na bagnach Luizjany.

„Akrobacje były ładne spontaniczny– śmieje się Greenblatt. Jej najtrudniejszy moment na planie dotyczył sceny, w której jej postać jest ciągnięta przez piasek przez gada. „To było bardzo w ostatniej chwili. A ja na to: „OK, po prostu to zróbmy”. […] Próbowaliśmy tego kilka razy i wyglądało to po prostu zbyt dobrze. Pomyślałem: „To musi wyglądać o wiele bardziej boleśnie i bardziej szorstko”. Więc zdjęli zestaw zabezpieczający i po prostu zaczęli mnie ciągnąć w pełni!”

Ustalenie, które dinozaury powinny ciągnąć swoje gwiazdy przez błoto, wymagało połączenia zapisów historycznych i dramatycznej licencji. Rezultat: realistycznie wyrenderowane bestie, których struktura kości została sprawdzona przez paleontologów, ale nadal były maksymalizowane do terroru.

„Mieliśmy diagram Venna, w którym jedno koło dotyczyło nauki”, mówi Woods, „A potem w drugim kręgu diagramu Venna mieliśmy diagram Ridleya Scotta Obcy, jeden z najstraszniejszych filmów, jakie kiedykolwiek nakręcono. Chcieliśmy więc po prostu połączyć interesującą naukę z czymś, co jest przerażające”.

Pod każdym względem żadne dinozaury ani ludzie nie ucierpieli podczas tworzenia 65. Ale czy widzowie pójdą na igraszkę z dinozaurami (tupot?), która nie jest ozdobiona logo Parku Jurajskiego? Woods wierzy, że tak.

„Dlaczego co roku nie ma tylu filmów o dinozaurach, co filmów o superbohaterach?” On pyta. “Kto nie kochasz dinozaury?”

65 wchodzi do kin 10 marca.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Wraz z remake’iem Resident Evil 4 survival horror zatoczył koło

W 1996 roku oryginał Resident Evil pojawił się na PlayStation — sterowanie czołgiem, stałe kąty kamery, kampowe jednolinijki i wszystko. ...

HP Leads in Hybrid Work with Future‐Ready Portfolio

Today at the Amplify Partner Conference, HP Inc. announced new products and solutions to usher in the next era of hybrid work for...

Teorie Legend of Zelda’s Zonai powracają po nowym zwiastunie TOTK

Rzeka Floria łagodnie wije się wokół Faron Grasslands, wodnej przepaści, którą trzeba pokonać, zanim dotrze się do Ruin Zonai. Wspomniane...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!