Straszny sezon nadszedł i minął, ale dobre filmy są wieczne. Parafrazując Gorillaz: nadszedł listopad, a wraz z nim cała masa nowych filmów do oglądania w serwisach Netflix, Hulu, Max i nie tylko.
W tym miesiącu mamy thriller grozy Sama Raimiego Przeciągnij mnie do piekła oraz thriller akcji Michaela Baya z Johnem Krasińskim w roli głównej w serwisie Netflix. Średniowieczny dramat akcji Ridleya Scotta Ostatni pojedynek z Mattem Damonem i Adamem Driverem w rolach głównych trafia do Hulu, a Max dodaje klasyczną komedię romantyczną w reżyserii Ernsta Lubitscha z Jamesem Stewartem w roli głównej. Gdyby tego było mało, naszym redaktorem jest wybór w tym miesiącu Brzuchdzielący, ale transcendentny dramat kryminalny Hype Williamsa z Nasem i zmarłym DMX.
Zagłębmy się w szczegóły i zobaczmy, co przyniesie ten miesiąc!
Wybór redaktora
Brzuch
Zdjęcie: Big Dog Films/Artisan Entertainment
Gatunek muzyczny: Dramat kryminalny
Dyrektor: Hype Williamsa
Rzucać: Nas, DMX, Taral Hicks
Hype Williams jest jednym z najbardziej płodni reżyserzy teledysków cały czas. Z karierą sięgającą początków lat 90. artysta graffiti, który stał się filmowcem, współpracował z niektórymi z najbardziej definiujących gatunki zespołów hip-hopowych, od A Tribe Called Quest po Outkast, tworząc dominujący wizualny język rapu filmy wideo dzięki charakterystycznej mieszance ukośnych ujęć szerokokątnych, mocno nasyconego oświetlenia i przejść w zwolnionym tempie. Brzuchjego debiut fabularny (i jedyny film w chwili pisania tego tekstu), jest syntezą wszystkich tych elementów, w wyniku czego powstał film, który bezpośrednio nawiązuje do ducha czasu dominacji głównego nurtu hip-hopu.
Nas i DMX występują wspólnie w rolach Szczerego i Tommy’ego „Bundy” Brownów, dwóch młodych ulicznych przestępców, którzy zarabiają na życie, wstawiając się rywalom i handlując narkotykami w halucynacyjnej wersji Nowego Jorku. Gdy Bundy wspina się po szczeblach kariery w przestępczym półświatku, unikając nalotów policji i zawierania umów na Jamajce, Szczery zaczyna zmieniać zdanie i zamiast tego wybiera inny sposób życia. Łatwiej jednak powiedzieć, niż zrobić ucieczkę z kręgu przemocy i niegodziwości, ponieważ obaj mężczyźni w pogoni za lepszą przyszłością stają przed konsekwencjami swojej przeszłości.
Fabuła, napisana wspólnie przez Williamsa i Nasa, nie jest najmocniejszą stroną filmu. Zamiast, Brzuchmocne strony filmu tkwią w grafice, która przypomina halucynacyjny montaż winiet teledysku bez muzyki, z ciemnymi, cienistymi sylwetkami wyłaniającymi się z przestronnych zewnętrznych i eterycznych wnętrz. Film był krytyczną i komercyjną bombą w momencie premiery w kinach, ale w ciągu następnych dziesięcioleci stał się kultowym ulubieńcem publiczności ze względu na odważną estetykę i gwiazdorski występ DMX, który w tamtym czasie miał zaledwie tygodnie od premiery. drugi z jego dwóch pierwszych albumów, które zajmowały pierwsze miejsca na liście Billboard 200. Brzuch to naprawdę fascynująca kapsuła czasu eksperymentalnego kina końca lat 90., którą warto zobaczyć. — Toussaint Egan
Brzuch można oglądać na kanale Criterion Channel.
Przeciągnij mnie do piekła
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25051041/6113.jpg?resize=696%2C297&ssl=1)
Zdjęcie: Universal Pictures Rozrywka domowa
Gatunek muzyczny: Nadprzyrodzony horror
Dyrektor: Sama Raimiego
Rzucać: Alison Lohman, Justin Long i Lorna Raver
Sam Raimi, mistrz horroru odpowiedzialny za serię Martwe zło, tak naprawdę nie nakręcił żadnego horroru od czasu tego niedocenianego arcydzieła z 2009 roku, ale na szczęście możesz go odkryć w serwisie Netflix.
Przeciągnij mnie do piekła podąża za Christine (Alison Lohman), kobietą, która próbuje dostać awans na stanowisku w banku, odmawiając jej przedłużenia pożyczki na dom. Jednak zamiast zaimponować swojemu szefowi, Christine zostaje zaatakowana i przeklęta przez kobietę, co powoduje, że zła istota podąża za nią i dręczy ją.
Film Raimiego to cudownie podła przypowieść o tym, dlaczego nigdy nie należy pozwalać, aby własny interes stanął na przeszkodzie pomaganiu ludziom, gdy jest to w twojej mocy. W typowy dla Raimiego sposób jest radośnie okrutny, z figlarnie złowrogim i złowrogim duchem w centrum, co sprawia, że cały film jest mnóstwem przerażającej zabawy. — Austena Goslina
13 godzin: Tajni żołnierze z Bengazi
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25051072/13_hours_film.jpg?resize=696%2C464&ssl=1)
Zdjęcie: Paramount Home Entertainment
Gatunek muzyczny: Thriller wojskowy
Dyrektor: Michaela Baya
Rzucać: John Krasiński, James Badge Dale, Max Martini
Słuchaj, rozumiem. Kiedy ten film pojawił się w 2016 roku, ostatnią rzeczą, jaką chciałem zrobić, było obejrzenie filmu Michaela Baya o Benghazi. Okazało się, że po prostu nie byłem na to gotowy.
13 godzin to trzymający w napięciu taktyczny film wojskowy o żołnierzach broniących amerykańskiego kompleksu dyplomatycznego w Libii. Obsada jest bardzo zabawna – John Krasinski radzi sobie świetnie w roli głównej, ale aktorzy charakterystyczni James Badge Dale, Max Martini i Pablo Schreiber wyróżniają się w rolach drugoplanowych – i jest to jeden z najlepszych przejawów technicznego mistrzostwa Baya w zakresie medium i gatunku .
Film po prostu wygląda Więc Dobry. To najlepsze cyfrowe dzieło Bay, nakręcone przez Dion Beebe (Miami Vice) z krystalicznie czystymi kolorami i ostrym światłem słonecznym pośród chaosu ataku. Dźwięki są również intensywne i wciągające (zasłużenie zdobywając nominację do Oscara za miksowanie dźwięku). To niesamowity pokaz techniczny, który nawiązuje do chaosu filmów Sama Peckinpaha.
Pod koniec dnia, 13 godzin nie jest dla każdego. Materiał źródłowy sprawia, że film czasami jest niewygodny, zwłaszcza jego dystans do Libijczyków, którzy faktycznie mieszkają w Benghazi. Jednak w filmie jest sedno smutku – Bay sympatyzuje z pojedynczymi osobami, a nie z kompleksem wojskowo-przemysłowym czy jego celami – jeśli tylko zechcesz tego szukać. —Pete’a Volka
Ostatni pojedynek
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/22805385/last_duel_trailer.jpg?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Studia XX wieku
Gatunek muzyczny: Dramat historyczny
Dyrektor: Ridleya Scotta
Rzucać: Matta Damona, Adama Drivera i Jodie Comer
Najwyraźniej w tym miesiącu wybieram po prostu niesłusznie oczerniane filmy z ostatniej dekady. Średniowiecze Ridleya Scotta Rashomon był moim ulubionym filmem 2021 roku, a teraz, gdy jest na Hulu, może i ty dasz mu uczciwą szansę.
Ostatni pojedynek Akcja rozgrywa się z trzech perspektyw: pompatycznego błazna rycerza (Matt Damon), jego mądrzejszej żony (Jodie Comer) i dziedzica oskarżonego o zgwałcenie jej (Adam Driver). Każdy z nich pokazuje wydarzenia, które prowadzą do pojedynku z ich perspektywy, podczas gdy Ridley Scott i scenarzyści Nicole Holofcener, Damon i Ben Affleck zręcznie dopasowują główne i drobne szczegóły, aby pokazać, jak różni ludzie postrzegają różne wydarzenia – nigdy nie wpadając w „on-powiedział-ona” -powiedziała pułapka. To delikatna równowaga, z którą film radzi sobie znakomicie.
Pojedynek jest fantastyczny, podobnie jak wczesna sekwencja bitwy, w której Scott może wydobyć część swoich starych umiejętności Gladiator zestaw narzędzi. Jest też urocza i absurdalnie przesadna kreacja Afflecka w roli hrabiego, któremu bohaterowie Damona i Drivera przysięgają wierność. Zapewnia bardzo potrzebną ulgę komiczną w tym, co może być bardzo mrocznym filmem. Jeśli szukasz przemyślanego, nienagannie wykonanego filmu dla dorosłych, możesz trafić o wiele gorzej niż Ostatni pojedynek. —PV
Sklep za rogiem
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25051056/the_shop_around_the_corner_01.jpg?resize=696%2C453&ssl=1)
Zdjęcie: domowe wideo Warnera
Gatunek muzyczny: Komedia romantyczna
Dyrektor: Ernsta Lubitscha
Rzucać: Margaret Sullavan, Jamesa Stewarta i Franka Morgana
Dla wielu osób listopad oznacza początek okresu świątecznego. Dlaczego nie włączyć tego do jednego z najlepszych filmów bożonarodzeniowych, jakie kiedykolwiek powstały?
Ta komedia romantyczna autorstwa mistrzowskiego Ernsta Lubitscha opowiada historię sprzedawcy (James Stewart) i nowej pracowniczki jego sklepu (Margaret Sullavan), którzy nie mogą się znieść. Często kłócą się w pracy, a jedyną rzeczą, która utrzymuje ich w smutku, jest sekretna miłość, do której anonimowo piszą – do siebie nawzajem.
Później przerobiony na Masz maila (I W starym, dobrym lecie, musical Judy Garland), oryginał jest najlepszą wersją tej historii. Jest ujmująco słodki, szalenie zabawny i nie bez powodu jest świątecznym klasykiem. Jeśli dorastałeś na remake’u Toma Hanksa i Meg Ryan, zrób sobie przysługę w te święta i obejrzyj edycję Jamesa Stewarta i Margaret Sullavan. —PV
Pan i dowódca: Dalsza strona świata
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/22405817/Master_and_Commander_5.jpg?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Studia XX wieku
Gatunek muzyczny: Dramat wojenny z epoki
Dyrektor: Piotra Weira
Rzucać: Russella Crowe’a, Paula Bettany’ego i Jamesa D’Arcy’ego
Czasami po prostu masz ochotę odejść od klawiatury, założyć mundur admirała i wypłynąć na duży drewniany statek, aby strzelać kulami armatnimi do piratów i śpiewać szanty morskie. Kto z nas nie czuł się choć raz oczarowany syrenim zewem oceanu?
Pan i dowódca: Dalsza strona świata opowiada o tej tęsknocie za przygodami na pełnym morzu, przedstawiając hitowy film z epoki marynarki wojennej, którego podstawą są dwie wspaniałe role główne, dzięki uprzejmości Russella Crowe’a i Paula Bettany’ego. Polując na francuski statek korsarski Acheron, kapitan Jack Aubrey (Crowe) i jego załoga muszą stawić czoła niebezpieczeństwom związanym z przedłużającą się podróżą, aby odnieść zwycięstwo w imieniu króla i kraju w szczytowym okresie wojen napoleońskich. Jeśli szukasz filmu dla dorosłych, epicki dramat wojenny Petera Weira jest dla Ciebie. —TE