Odcinek w tym miesiącu w naszym regularnym przeglądzie najlepszych thrillerów do obejrzenia w serwisie Netflix przynosi jeszcze więcej niestandardowych rekomendacji pochodzących z głębi obszernej i ciągle zmieniającej się biblioteki serwisu. Pomiń algorytm i pozwól nam powiedzieć, co obejrzeć w tym tygodniu.
Co składa się na świetny marcowy thriller? Zbliżamy się do drugiej połowy zimy, co oznacza, że dni stają się coraz bardziej ponure z rzadkimi opadami deszczu, gradu i sporadycznymi burzami śnieżnymi połączonymi z przenikliwym wiatrem. W tym momencie sezonu jedynym wyjściem jest spakowanie się, uśmiechnięcie i znoszenie mroźnych temperatur, aż wiosna w końcu się pojawi. W związku z tym podsumowanie thrillerów w tym miesiącu skupia się na najlepszych thrillerach komediowych, które Netflix ma do zaoferowania, a także na zestawieniu innych, bardziej prostych opcji, którymi można się cieszyć.
Oto kilka ekscytujących sugestii dotyczących marcowej przyjemności oglądania.
Krupier
Obraz: Filmy Channel Four
Rok: 1998
Czas pracy: 1h 34m
Dyrektor: Mike’a Hodgesa
Rzucać: Clive Owen, Nick Reding, Nicholas Ball
Nikt wcześniej ani później Clive Owen nie mógł rywalizować z charakterystyczną mieszanką fajnej męskości i małostkowego, kociego dowcipu, który wnosi do tak wielu swoich filmów. Jest to szczególnie widoczne w kryminalnym thrillerze o napadzie z 1998 roku Krupier, który opuszcza Netflix 25 marca. W filmie Mike’a Hodgesa Owen gra niedoszłego pisarza, któremu kończą się pomysły i pieniądze, więc podejmuje pracę w małym kasynie. Następnie obserwuje i ocenia wszystkich wokół siebie, wykorzystując ich jako pożywkę do swojej pracy, aż zostaje wciągnięty w plan napadu, który zmusza go do podjęcia decyzji, czy jest graczem na tym świecie, czy tylko podglądaczem. To stylowa, intensywna postać, która nigdy nie skupia się szczególnie na akcji, ale odnajduje cały możliwy smak w Owenie jako wykonawcy i kasynach jako scenerii. —Tasza Robinson
Nie czuję się już jak w domu na tym świecie
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24494010/0715.jpg?w=696&ssl=1)
Obraz: Netflix
Rok: 2017
Czas pracy: 1h 33m
Dyrektor: Macona Blaira
Rzucać: Melanie Lynskey, Elijah Wood, David Yow
W tym brudnym kotle pielęgniarka Ruth (Melanie Lynskey) i jej uzbrojony sąsiad Tony (Elijah Wood) stają się detektywami-amatorami, aby znaleźć włamywacza, który ukradł jej laptopa, antyczne sztućce i być może najcenniejszą rzecz dla osoby, która myśli, że „wszyscy kurewsko do bani”, jej leki przeciwlękowe. Reżyseria: Macon Blair (gwiazda m.in Zielony pokój I Niebieska ruina), Nie czuję się już jak w domu na tym świecie to mrożony, błotnisty koktajl Cormaca McCarthy’ego z brutalnymi zwrotami akcji z puentą w stylu Setha Rogena, w której jest miejsce na przeklinających ośmiolatków, walki gwiazd ninja, górników, przyjazne szopy pracze, eksplodujące części ciała i obsadę postaci reprezentujących pełne spektrum ludzki idiotyzm. Ale mimo wszystkich wybryków, Blair wciąż kręci trzymający w napięciu thriller z punktami do przedstawienia na temat naszego miejsca na świecie i chociaż światełko w tunelu może być słabe, ono tam jest. —Matowe łaty
Zagraj dla mnie w Misty
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24494157/play_misty_for_me_jessica_walter_1108x0_c_default.jpg?w=696&ssl=1)
Obraz: Universal Pictures
Rok: 1971
Czas pracy: 1h 42m
Dyrektor: Clinta Eastwooda
Rzucać: Clinta Eastwooda, Jessicę Walter, Donnę Mills
Zanim Dziecko za milion dolarów, tajemnicza rzekaI niewybaczalny, Clint Eastwood zadebiutował jako reżyser w tym niepokojącym thrillerze o fanowskiej obsesji. Eastwood wciela się w Dave’a, disc jockeya, który podrywa kobietę w barze tylko po to, by odkryć, że ich spotkanie to nie przypadek: Evelyn (Zatrzymany rozwójJessica Walter) jest jego fanem numer jeden. Chociaż nie należy do wielkich thrillerów prześladowczych, które opierałyby się na jego dziedzictwie, połączenie Zagraj dla mnie w MistyLśniący blask lat 70. i pożądliwe niebezpieczeństwo sprawiają, że warto to obejrzeć. Walter może być znana ze swoich późnych ról komediowych, ale tutaj jest brutalna i barokowa, nie cofnie się przed niczym, by przebić serce Dave’a i stać się nie tylko jego największym, ale i jedynym fanem. -POSEŁ
Lśniące Jezioro
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24487178/ShimmerLake001.jpg?w=696&ssl=1)
Obraz: Netflix
Rok: 2017
Czas pracy: 1h 26m
Dyrektor: Oren Uziel
Rzucać: Benjamina Walkera, Rainna Wilsona, Stephanie Sigman
Lśniące Jezioro to thriller komedia pomyłek w stylu braci Coen Fargo z nieliniowym stylem edycji Christophera Nolana Memento. W filmie występuje Rainn Wilson (Biuro) jako Andy, nieszczęsny prokurator, który jest zamieszany w napad na bank i późniejsze zabójstwo właściciela banku — znanego miejscowego sędziego — oraz Benjamina Walkera (Abraham Lincoln: łowca wampirów) jako Zeke, brat Andy’ego i szeryf miasta wyznaczony do zbadania i zatrzymania odpowiedzialnych sprawców.
Szaleństwem staje się tylko fakt, że sama sytuacja rozwija się w odwrotnym porządku chronologicznym, zaczynając od dni następujących po napadzie i cofając się, aby odkryć motywy i działania tych, którzy zarówno świadomie, jak i nieświadomie współwinni zbrodni. Prawda została powiedziana, Lśniące Jezioro to dość standardowy thriller neo-noir, który nie musi być tak skomplikowany, jak sugeruje jego styl edycji, ale doświadczenie oglądania – i rewelacje, jakie daje jego montaż – sprawiają, że warto go obejrzeć . — Toussaint Egan
Telefon
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24487266/CE_Call_1.jpg?w=696&ssl=1)
Obraz: Netflix
Rok: 2020
Czas pracy: 1h 52m
Dyrektor: Lee Chung-hyeon
Rzucać: Park Shin-hye, Jeon Jong-seo, Kim Sung-ryung
W swojej sztuce z 1610 r Burza, William Shakespeare napisał: „To, co jest przeszłością, jest prologiem”. Gdyby Shakespeare dożył XXI wieku, z łatwością mógłby opisać nadprzyrodzony horror Lee Chung-hyuna z Park Shin-hye w roli głównej (Cud w celi nr 7) i Jeon Jong-seo (Napad na pieniądze: Korea – Wspólny Obszar Gospodarczy).
Telefon koncentruje się na Kim Seo-yeon (Park), 28-letniej kasjerce w sklepie wielobranżowym, która podróżuje do swojego rodzinnego domu na wiejskich przedmieściach, aby odwiedzić swoją chorowitą matkę. Po tym, jak jej telefon zostaje skradziony podczas podróży, Seo-yeon odbiera telefon bezprzewodowy w domu swojej matki, wierząc, że to złodzieje żądają okupu, tylko po to, by zdać sobie sprawę, że rozmawia z Oh Young-sook (Jeon), niespokojną młodą kobietą przetrzymywaną w niewoli przez jej kontrolującą matkę. Nie zajmuje im dużo czasu, aby zdać sobie sprawę, że telefon nie tylko pochodzi z wnętrza domu, ale (nie nie nie nie nie) w odstępie 20 lat.
Gdy Seo-yeon i Young-sook zgadzają się pomagać sobie nawzajem, przekazując informacje między przeszłością a teraźniejszością, aby poprawić swoją sytuację, ich motywacje i emocje splatają się ze sobą w śmiertelnej grze, która zagraża życiu wszystkich wokół nich. Innymi słowy, Telefon jest jak w 2006 roku Domek nad jeziorem spełnia 2021 r Czarny telefon. To genialny, choć czasami nieporęczny, trzymający w napięciu thriller, który z pewnością gwarantuje status jednego z ukrytych klejnotów Netflix. —TE