5 najlepszych horrorów do obejrzenia w serwisie Netflix i nie tylko w maju


Kolejny miesiąc, kolejna runda najlepszych horrorów dostępnych w streamingu. Być może patrzymy w dół na beczkę lata, ale wciąż jest mnóstwo strasznych i odpowiednich sezonowo filmów do obejrzenia, aby zmrozić cię do szpiku kości, gdy pogoda zaczyna się ocieplać. Jeśli nie masz ochoty wychodzić do teatru, aby zobaczyć Boogeyman w tym miesiącu (i kto by cię winił — ten facet jest straszny jak cholera), oto, z czego masz do wyboru horror w transmisji strumieniowej.

W tym miesiącu wybraliśmy grono horrorów, które doskonale uzupełniają sezon. Z polskiego horroru-musicalu o syrenie Przynęta do Zacka Snydera Świt żywych trupów i więcej, mamy wystarczająco dużo lęków, aby utrzymać cię na nogach przez resztę miesiąca.

Zanurzmy się.


Przynęta

Reklama

Obraz: Kolekcja Criterion

Rok: 2015
Czas pracy: 1h 32m
Dyrektor: Agnieszki Smoczyńskiej
Rzucać: Kinga Preis, Michalina Olszańska, Marta Mazurek

Aktorski remake filmu z 1989 roku Mała Syrenka z Halle Bailey w roli głównej premiery w kinach w ten weekend, więc czy jest lepszy moment niż teraz, aby obejrzeć polski muzyczny horror inspirowany oryginalną baśnią Hansa Christiana Andersena? Przynęta gwiazdy Michalina Olszańska (1983) i Marta Mazurek (Niewinni) jako Złota i Srebrna, dwie syreny, które zostają odkryte i adoptowane do kabaretu przez życzliwą piosenkarkę z nocnego klubu (Kinga Preis).

Kiedy Silver zakochuje się w młodej basistce, nie tylko grozi to wbiciem klina między nią a Golden, ale także potencjalnie zagraża jej istnieniu. Film jest ekstrawaganckim i surrealistycznym horrorem z zaraźliwymi numerami muzycznymi, makabryczną krwią i historią równie dziwaczną, co tragiczną i makabryczną. Przynęta to doskonały wybór dla każdego, kto szuka alternatywy dla przesłodzonych stylizacji filmów aktorskich Disneya. — Toussaint Egan

Przynęta jest transmitowany na kanale The Criterion.

Świt żywych trupów

Zakrwawiona obsada Dawn of the Dead Zacka Snydera stoi za płotem z siatki

Zdjęcie: Universal Pictures

Rok: 2004
Czas pracy: 1h 40m
Dyrektor: Zacka Snydera
Rzucać: Sarah Polley, Ty Burrell, Ving Rhames

Zanim kierował pierwszym dużym pchnięciem Warnera w uniwersum filmowe DC lub budowaniem oryginalny epos science-fiction dla NetflixZack Snyder podjął się zaskakująco trudnego zadania remake’u z 2004 roku Świt żywych trupów. Film, oparty na filmie ojca chrzestnego zombie, George’a Romero, o tym samym tytule, przedstawia grupę nieznajomych w centrum nadchodzącej apokalipsy zombie, gdzie jedyną bezpieczną przystanią w ich mieście jest centrum handlowe. Oryginał Romero to ponadczasowy klasyk zombie i prosta metafora niebezpieczeństw kultury opętanej konsumpcyjnym kapitalizmem; ludzie mogą nie żyć, ale to nie powstrzyma ich przed gromadzeniem się w centrum handlowym.

Aktualizacja Snydera jest gorsza niż oryginał Romero, z przerażającymi sprinterami zombie, a nawet echem późniejszego (bardziej cynicznego) filmu Romero Szaleniec. Wersja Snydera jest bardziej przerażająca i wstrząsająca, a także wprowadza ocalałych w pewien rodzaj odrętwienia, co wydaje się naturalnym przedłużeniem tematów Romero przeniesionych do ówczesnego współczesnego świata z 2004 roku. —Austina Goslina

Świt żywych trupów jest transmitowany na Netflix.

Aktywność paranormalna

Para kuli się w łóżku, patrząc na otwarte drzwi

Zdjęcie: Paramount Pictures

Rok: 2007
Czas pracy: 1h 26m
Dyrektor: Oren Peli
Rzucać: Katie Featherston, Micah Sloat, Mark Fredrichs

Podczas gdy memy i kilka słabych kontynuacji nieco zmniejszyły jego reputację, Aktywność paranormalna pozostaje uderzająco oryginalnym i interesującym filmem o małym nawiedzonym domu. Założenie jest genialnie proste, podążając za młodą parą, która niedawno przeprowadziła się do nowego domu. Tak się składa, że ​​mąż ma zabawną obsesję na punkcie kamer wideo i nagrywania części swojego życia, co oznacza, że ​​wszystkie dziwne wydarzenia, które zaczęły mu się przytrafiać, dzieją się również przed kamerą.

Aktywność paranormalna nigdy tak naprawdę nie rozgałęzia się w nic naprawdę przerażającego, ale niesamowita cisza i bezruch pochylony do ekranu daje filmowi miejsce na wiele przerażających chwil i małych westchnień, nawet jeśli nigdy nie dochodzi do bezpośredniego przerażenia. Ale nawet bez zbyt wielu wielkich przerażeń, to wciąż fascynujący horror i świetne przypomnienie, skąd wzięły się niektóre z najczęściej używanych sztuczek tego gatunku. —AG

Aktywność paranormalna jest transmitowany na Netflix.

Imperium śródlądowe

Kilka królików wielkości człowieka, ubranych w ludzkie ubrania, stoi w salonie w Inland Empire Davida Lyncha

Zdjęcie: StudioCanal/The Criterion Channel

Rok: 2006
Czas pracy: 3 godz
Dyrektor: Davida Lyncha
Rzucać: Laura Dern, Jeremy Irons, Justin Theroux

Gdzieś pomiędzy horrorem a zupełnie innym światem, często trudny do znalezienia film Davida Lyncha Imperium śródlądowe pojawił się na The Criterion Channel z świeżo przeprowadzona renowacja. Film śledzi losy aktorki granej przez Laurę Dern, która przyjmuje nową rolę w pozornie niefortunnym filmie i powoli zaczyna tracić granice między swoim prawdziwym życiem a swoją rolą. Oczywiście, ponieważ jest to David Lynch, od tego momentu sprawy stają się jeszcze dziwniejsze, ponieważ postać Derna napotyka coraz dziwniejsze postacie poboczne i ostatecznie wydaje się przecinać z zupełnie innym światem.

Fakt, że Imperium śródlądowe jest w ogóle dostępny, jest samo w sobie cudem. Oryginalna wersja filmu została nakręcona we wczesnym cyfrowym formacie wideo, który od lat praktycznie wymarł, co oznaczało, że przeniesienie filmu do nowego formatu i udostępnienie go w wyższej rozdzielczości było bardzo trudne. Jednak w zeszłym roku Lynch osobiście nadzorował renowację filmu, zachowując dziwactwa, które były możliwe tylko w oryginalnym formacie filmu, co oznacza, że ​​dobrą wersję filmu można teraz ponownie oglądać. —AG

Imperium śródlądowe jest transmitowany na kanale The Criterion.

Dziedziczny

dziedziczna - toni colette i obsada

Zdjęcie: A24

Rok: 2018
Czas pracy: 2h 7m
Dyrektor: Ari Aster
Rzucać: Toni Collette, Milly Shapiro, Gabriel Byrne

Już wyłaniający się jako współczesny klasyk, pierwszy duży film reżysera Ariego Astera, Dziedziczny, podąża za matką (Toni Collette), która powoli się rozpada, gdy jej rodzina napotyka jedną tragedię po drugiej. Film opiera się na niesamowitym występie Collette, ale także drugoplanowych występach Alexa Wolffa i Ann Dowd, które pomagają podnieść powolny i starannie przemyślany horror do królestwa prawdziwego terroru.

Chociaż początkowo film może wydawać się powolnym spalaniem, szybko się rozpędza, ostatecznie przekształcając się w pełnowymiarowy horror napędzany okropną wolą demona Paimona – a może wcale nie jest demonem stojącym za tragediami . Bez względu na przyczynę, Dziedziczny spędza czas, wypełniając każdą chwilę pełzającym strachem, zanim uwolni się w znakomitym zakończeniu, które naprawdę pomogło nam ugruntować nasze wyobrażenie o tym, do czego dąży obecna era horrorów. —AG

Dziedziczny transmituje na Max.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

SK hynix rozpoczyna masową produkcję najwyższej w branży 238-warstwowej pamięci 4D NAND

Firma SK hynix Inc. ogłosiła dzisiaj, że rozpoczęła masową produkcję swojej 238-warstwowej pamięci 4D NAND Flash, po opracowaniu w sierpniu 2022 r., oraz...

iOS 17 StandBy przypomina eksperyment dla nowego urządzenia domowego

Zapowiedziany w poniedziałek iOS 17 ma sporo nowych funkcji. Ale jedną z funkcji, która od razu zwróciła moją uwagę, był StandBy, nowy...

Apple ogłasza pierwszy oficjalny zestaw projektowy dla Figma z zasobami iOS 17 i iPadOS 17

Konferencja Apple's Worldwide Developer Conference trwa w tym tygodniu, a dziś firma ma miłą niespodziankę dla projektantów. Apple oficjalnie dołączyło do społeczności...
Advertisment