5 najlepszych filmów science fiction do obejrzenia w tym miesiącu


Szczęśliwego września, czytelnicy Polygon!

Lato wreszcie się skończyło i a szereg nowych, ekscytujących filmów jest dopiero na horyzoncie. Denisa Villeneuve’a Wydma: część druga można było przesunąć na przyszły rok, ale przyszłość nadal rysuje się w jasnych barwach Garetha Edwardsa Twórca za jeden z najbardziej oczekiwanych filmów roku. Wciąż mamy około tygodnia do tej (i nie tylko) premiery, więc dlaczego nie przejrzeć najlepszych filmów science-fiction dostępnych w serwisie streamingowym, które mają do zaoferowania Hulu, Max i nie tylko?

Co miesiąc wybieramy pięć filmów science fiction, które możesz obejrzeć w domu. W tym miesiącu mamy klasyk kaiju, doskonały hit George’a Millera, najnowszy hit Jordana Peele’a i wiele więcej.

Wejdźmy w to!


Godzilla, Mothra i Król Ghidorah: Zmasowany atak gigantycznych potworów

Reklama

Zdjęcie: Sony Pictures Domowa rozrywka

Rok: 2001
Czas działania: 1 godz. 45 min
Dyrektor: Shusuke Kaneko
Rzucać: Chiharu Niiyamę, Ryudo Uzaki i Masahiro Kobayashiego
Gdzie obejrzeć: Telewizja Pluton

Jest jeden zapierający dech w piersiach moment Godzilla, Mothra i Król Ghidorah: Zmasowany atak gigantycznych potworów gdzie kamera oddala się od mężczyzny w łazience do Godzilli miażdżącej nogą dom, w którym się znajduje, przechodząc od pełnowymiarowego zestawu do miniatur bez przerywania ujęcia. Film robi to wielokrotnie, przechodząc do miniatur ze sprytnymi technikami maskowania maksymalny wpływ i oszałamiającą skalę, a radość płynąca z formalnego podejścia filmu dodaje mu energii.

GMK to wspaniały powrót do początków filmów o Godzilli, szczególnie pod względem wykorzystania miniatur i odrzucenia CG Godzilla na rzecz klasycznego podejścia „mężczyzny w garniturze”. Podobnie jak wiele najlepszych filmów z tej serii, również i ten bardzo dobrze równoważy tony. To zabawne – przez pierwsze 90 sekund nawiązuje zarówno do oryginalnego filmu, jak i wpisu Rolanda Emmericha z 1998 roku, w humorystyczny sposób odrzucając potencjalny status tego ostatniego jako kanonicznego – ale jednocześnie jest bardzo napięte w sekwencjach zniszczenia.

Niewiele jest gwarantowanych dobrych chwil, takich jak wysokiej jakości film o Godzilli i GMK z pewnością pasuje do tego rachunku. I z nowa pozycja Toho w serii pojawi się jeszcze w tym rokuNie ma lepszego momentu niż teraz, aby nadrobić zaległości w niedocenianym filmie o Godzilli. Uwaga: Hulu udostępnia tylko wersję z dubbingiem, ponieważ Toho zlecił dubbing filmu w celu wydania międzynarodowego. Dubbing jest jednak bardzo solidny, a aktorzy głosowi wpisują się w szczery (a czasem głupi) ton projektu. —Pete’a Volka

Mad Max: Na drodze gniewu

Tom Hardy nosi maskę na przodzie pojazdu w Mad Max: Na drodze gniewu.

Zdjęcie: Warner Bros.

Rok: 2015
Czas działania: 2 godz
Dyrektor: Jerzego Millera
Rzucać: Tom Hardy, Charlize Theron i Nicholas Hoult
Gdzie obejrzeć: Hulu

Są filmy akcji i są Mad Max: Na drodze gniewu.

Powrót George’a Millera do postapokaliptycznego świata z jego debiutu z 1979 roku epicki w każdym tego słowa znaczeniu. Osiem lat od swojej pierwszej kinowej premiery pozostaje jednym z najbardziej imponujących powrotów na koniec kariery, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w dużym hollywoodzkim studiu – wybuchowy spektakl krwi, potu i ryczącego chromu.

Akcja filmu Millera rozgrywa się w świecie naznaczonym załamaniem ekologicznym i społecznym. Fabuła filmu Millera opowiada historię Maxa Rockatansky’ego (Tom Hardy), samotnego ocalałego, którego nawiedzają wspomnienia zagubionych bliskich, który zostaje pokonany i porwany przez wędrującą bandę padlinożerców. Kiedy Imperatorka Furiosa (Charlize Theron), zaufana porucznik watażki Immortan Joe (Hugh Keays-Byrne), buntuje się przeciwko swemu panu i kradnie jego harem więźniarek, jej dążenie do wolności nieumyślnie zmusza ją do partnerstwa z Maxem, podczas gdy oni ścigaj się przez pustynię z armią Immortana Joe w pościgu.

Następnie czeka nas ekscytująca przygoda wypełniona oszałamiającą pirotechniką, niebezpiecznymi akrobacjami i poruszającymi występami. Długo oczekiwany prequel Furiosa, z Anyą Taylor-Joy w roli głównej i Chrisa Hemswortha jako młodsze wersje Furiosy i Immortana Joe, którego premiera zaplanowana jest na przyszły rok, więc teraz jest idealny moment, aby przygotować się na ponowne obejrzenie współczesnego arcydzieła, jakim jest Droga wściekłości. — Toussaint Egan

Nie

Dom wiejski ociekający krwią i wnętrznościami w cieniu złowrogiego okrągłego obiektu spływającego wodą w Nope.

Zdjęcie: Universal Pictures Rozrywka domowa

Rok: 2022
Czas działania: 2 godz. 10 min
Dyrektor: Jordana Peele’a
Rzucać: Daniel Kaluuya, Keke Palmer i Steven Yeun
Gdzie obejrzeć: Najlepsze wideo

Nie każdemu jest gorąco Nie.

Co jest całkowicie uczciwe, biorąc pod uwagę, jak całkowicie dziwne jest jego założenie i umiarkowanie odstraszające (gra słów zamierzona) alegoria korozyjnej mocy spektaklu może czasami być. Dla mnie jednak Nie wyróżnia się jako jeden z najbardziej zapadających w pamięć horrorów science-fiction, jaki ostatnio pamiętam, a stworzył go reżyser, który potrafi zbudować karierę w oparciu o śmiałe i oryginalne koncepcje horroru, które cieszą się zarówno uznaniem krytyków, jak i sukcesem komercyjnym.

Daniel Kaluuya i Keke Palmer dają znakomite kreacje jako OJ i Emerald Haywood, dzieci hollywoodzkiego poganiacza koni, które próbują uchwycić materiał filmowy przedstawiający obcą formę życia, która zaczęła prześladować ich dom na pustynnych wzgórzach Kalifornii. Ta forma życia, zwana „Jean Jacket”, ma jedną z… najbardziej spektakularne projekty stworzeń, jakie widziałem w ostatniej dekadzie: pulsująca tęczówka w kolorze kości słoniowej maskująca się pomiędzy masami chmur, po czym rozwinęła się w koszmarny pas unoszących się wici, który wydaje się zarówno anielski, jak i całkowicie przerażający. Już samo zobaczenie tego w akcji sprawia, że ​​film Peele’a jest warty obejrzenia, podobnie jak satysfakcja z oglądania utalentowanego reżysera wykorzystującego swoją komercyjną siłę do stworzenia wysokobudżetowego horroru, który jednocześnie nawiązuje do przeszłości Hollywood, a jednocześnie jest całkowicie odrębny. —TE

Pod skórą

W Under the Skin czarna humanoidalna istota trzyma ludzką twarz w dłoniach.

Obraz: A24

Rok: 2013
Czas działania: 1 godzina 48 minut
Dyrektor: Jonathana Glazera
Rzucać: Scarlett Johansson, Adam Pearson i Dougie McConnell
Gdzie obejrzeć: Maks

Jonathan Glazer jest reżyserem reżyserskim. Przechodząc od swojej znakomitej kariery reżysera reklam i teledysków, Glazer od swojego błyskotliwego debiutu w 2000 roku wyreżyserował tylko trzy filmy Seksowna bestiaze swoim najnowszym dziełem, Strefa Zainteresowańktórego premiera kinowa planowana jest jeszcze w tym roku. Czy jest lepszy czas niż teraz, aby obejrzeć najnowsze arcydzieło Glazera, niesamowity horror science-fiction Pod skórą?

Scarlett Johansson wciela się w mięsożerną istotę pozaziemską udającą człowieka. Przemierzając ulice i okolice Glasgow, wabi swoją ofiarę z równą przebiegłością, jak i błyskotliwą prowokacją, po czym pozbawia ją życia w liminalnej pustce chorobliwej czarnej posoki. To piękny, powolny film, który jest zarówno sugestywny, jak i niepokojący, pełen obrazów i scen, które są zarówno kłopotliwe, jak i druzgocące, gdy są rozumiane. Halloween jest tuż za rogiem, więc dlaczego nie obejrzeć nastrojowego koszmaru filmowego Glazera na jawie i przekonać się, jakie to uczucie? Daj spokój, nie będzie gryźć. —TE

Po Yangu

Justin H. Min jako „starszy brat” androida Yang opiekuje się Miką (Malea Emma Tjandrawidjaja) w sadzie w After Yang

Obraz: A24

Rok: 2021
Czas działania: 1 godz. 36 min
Dyrektor: Kogonada
Rzucać: Colin Farrell, Jodie Turner-Smith, Justin H. Min
Gdzie obejrzeć: Kanał kryterium

Delikatny dramat science-fiction Kogonady o rodzinnej stracie i żałobie to głęboka historia, której wpływ można zrozumieć dopiero z perspektywy czasu. Akcja rozgrywa się w idealistycznej przyszłości, Po Yangu opowiada historię małej rodziny i ich próby naprawy niereagującego robota-towarzysza, Yanga (Justin H. Min). W miarę jak sytuacja staje się coraz bardziej tragiczna, każdy członek rodziny jest zmuszony zmagać się nie tylko z naturą własnego zrozumienia Yang, ale także z tym, co może oznaczać dalsze życie bez niego.

Zadając podstawowe pytanie science fiction, co to znaczy być człowiekiem, film Kogonady bada głębiej, co się dzieje, gdy sztuczne istoty przestają być zwykłymi towarami i zamiast tego stają się świadomymi jednostkami, zdolnymi do kultywowania własnego wnętrza i perspektywy. Colin Farrell odgrywa jedną ze swoich najbardziej poruszających ról w roli Jake’a, właściciela rzemieślniczej herbaciarni i właściciela Yanga, którego osobista podróż, by zrozumieć Yang, zmusza go do ponownego przeanalizowania swoich relacji z żoną Kyrą (Jodie Turner-Smith) i adoptowanym córka Mika (Malea Emma Tjandrawidjaja). Dzięki starannie dobranym dialogom, pięknym efektom wizualnym i poruszającym występom, które zaprzeczają oceanom humanistycznej głębi i niuansów emocjonalnych, Po Yangu to wyjątkowa przypowieść science-fiction, która oddaje istotę tego, co to znaczy żyć i co znaczy przeżywać żałobę. Jeśli szukasz filmu science-fiction, który nie przypomina żadnego innego filmu z tej listy, reżyserski film Kogonady jest dla Ciebie. —TE



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Tesla wprowadza na rynek chiński zaktualizowany Model Y, zachowując tę ​​samą cenę początkową

Chińskie ramię Tesli zostało ogłoszone w Wpis na WeChacie W niedzielę rano wypuścił nowy Model Y z ulepszeniami konstrukcyjnymi i wydajnościowymi, które utrzymują...

Zagrajmy w Heat: Pedal to the Metal w najnowszym odcinku Overboard

Istnieje wiele gier planszowych ze świetnymi motywami i wiele gier planszowych ze świetną mechaniką, ale rzadko zdarza się, aby gra łączyła...

Every movie and show coming to Netflix in October

Even with Netflix’s recommendation algorithm serving you new movies, new TV shows, and original programming tailored to your viewing habits, the...
Advertisment