Taktyka Persony 5 zabiera wspaniały świat Osoba 5 i zamienia ją w grę taktyczną. Wiele terminów gry powinno być Ci znane, jeśli jesteś fanem Persony — Jeszcze jeden, Wszyscy wonitp. — ale są one na tyle pokręcone, że nie będziesz w niekorzystnej sytuacji, jeśli jesteś nowy w franczyzie.
Niezależnie od Twoich doświadczeń z Personą, jest wiele rzeczy do śledzenia Taktyka po przejściu samouczka. Więc w tym Taktyka Persony 5 przewodniku, przekażemy 10 wskazówek dla początkujących, o których chcielibyśmy wiedzieć przed rozpoczęciem gry.
Jeszcze jeden atak to Twoje najpotężniejsze narzędzie
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Łańcuch Jeszcze jeden Jest Twoim głównym sposobem na osiągnięcie sukcesu w Taktyka Persony 5i powinieneś starać się zdobyć jak najwięcej w jednej turze.
Za każdym razem, gdy zaatakujesz wroga, który nie kryje się za osłoną lub nie jest w stanie w ogóle odeprzeć twoich obrażeń, aktywujesz Jeszcze jednego. Dzieje się tak głównie wtedy, gdy złapiesz wroga na otwartej przestrzeni, zanim dotrze do osłony, lub jeśli zaatakujesz go po tym, jak inna postać rzuciła na niego umiejętność w tej turze.
One More powala twoich wrogów i zwraca twoją turę. Teraz możesz zaatakować tego samego wroga dwa razy z rzędu, aby zadać niszczycielskie obrażenia, a może nawet zabić go w jednej turze. Ale prawdziwym biletem jest skorzystanie z One More i wypróbowanie go inny Jeszcze jeden. Jeśli wszystko odpowiednio skonfigurujesz, możesz połączyć One Mores, aż powalisz wszystkich wrogów na ekranie.
Nie daj się złapać z ukrycia
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090122/vlcsnap_2023_11_16_14h24m44s253.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Za każdym razem, gdy jesteś za osłoną, jesteś w stanie odeprzeć pewne obrażenia. Jeśli jest to pełna osłona, zablokujesz wszelkie ataki frontalne. Ale nawet jeśli uda ci się znaleźć tylko połowę osłony, nadal będziesz otrzymywać znacznie zmniejszone obrażenia od wrogów. Z tego powodu chcesz się upewnić zawsze kończ swoją turę w ukryciu.
Jednak osłona jest o wiele bardziej przydatna niż tylko odporności, ponieważ uniemożliwia wrogom wykonanie kolejnego ataku na ciebie. Jeśli zostaniesz złapany i zostaniesz postrzelony, dasz wrogowi drugą turę, co może być druzgocące dla twojej kadry Phantom Thieves.
Nawet jeśli wróg może cię wyraźnie trafić z miejsca, w którym stoisz, lepiej znajdować się w jakiejś osłonie, niż wcale.
Wykorzystaj swoje umiejętności, aby wyrzucić wrogów z ukrycia
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090124/vlcsnap_2023_11_16_14h20m13s910.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Jednym z najlepszych sposobów na wyrzucenie grupy wrogów z osłony i przygotowanie ich do ataku One More jest użycie na nich umiejętności. Za pomocą Magia wiatru Magaru Morganyna przykład może wyrzucić wielu wrogów zza osłony, czyniąc ich łatwymi ofiarami ataków innej postaci.
Zawsze staraj się przygotować totalny atak potrójnego zagrożenia
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090159/vlcsnap_2023_11_16_14h33m29s846.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Jeśli twoim głównym celem jest powalanie wrogów za pomocą One More, użyj ich jak największej liczby Potrójne zagrożenie ataków, jak to możliwe, jest tuż obok.
Gdy powalisz wroga i zdobędziesz jeszcze jednego, będziesz w stanie to zrobić utwórz trójkąt pomiędzy trzema postaciami. Jeśli uda ci się ustawić swoje postacie tak, aby zmieścić powalonego wroga wewnątrz trójkąta, możesz wykonać atak Potrójnego Zagrożenia, który zadaje ogromne obrażenia wszystkim wrogom wewnątrz trójkąta.
Świetnie nadaje się to do wykańczania powalonego wroga, ale może także zadać niesamowite obrażenia wrogom, którzy wciąż znajdują się za osłoną – o ile zmieścisz ich w trójkącie. Jeśli dobrze ustawisz swoje postacie, większość wrogów na arenie możesz pokonać jednym atakiem Potrójnego Zagrożenia.
Użyj One More, aby zwiększyć zakres ruchu
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090160/vlcsnap_2023_11_16_14h41m25s115.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Szybkie poruszanie się po arenie jest bardzo ważne Taktyka Persony 5, ponieważ chcesz mieć możliwość oddzielenia swoich postaci na tyle, aby utworzyć masywne trójkąty dla Twoich ataków All-Out. Jednym ze sposobów zwiększenia obszaru ruchu w turze jest zdobycie jeszcze jednego. Gdziekolwiek się znajdziesz, kiedy powalisz wroga, powalisz go zresetuj swój obszar ruchudzięki czemu możesz dotrzeć do nowych obszarów w tej samej turze.
Zmieniaj członków Phantom Thief pomiędzy misjami
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090158/vlcsnap_2023_11_16_14h39m57s515.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Każdy znak w Osoba 5 ma swój własny efekt bonusowy, który wnoszą do walki, taki jak zwiększone HP lub SP. Ale chcesz mieć pewność, że regularnie wymieniasz Phantom Thieves – nawet jeśli wolisz ich bonusy.
Ilekroć Widmowy Złodziej rozpoczyna walkę siedząc na ławce rezerwowych, zyskuje tzw. wzmocnienie Stan szczytowy w następnej bitwie, która zwiększa ich HP i SP. To niesamowite wzmocnienie, które pozwoli ci na bardziej ryzykowne zagrania i częstsze używanie zaklęć.
Eksperymentuj ze swoimi punktami umiejętności
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090121/vlcsnap_2023_11_16_14h26m58s466.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
W Taktyka Persony 5, wszystkie twoje jednostki mają ten sam poziom, co zapewnia im (przeważnie) równą pozycję przez całą grę. Gdy Twoja drużyna awansuje na kolejny poziom, wykonasz zadanie w kryjówce lub porozmawiasz ze znajomymi, zarobisz GP lub punkty wzrostu. Możesz wykorzystać te punkty wzrostu, aby ulepszyć umiejętności poszczególnych jednostek w ich drzewach umiejętności.
Jednak najfajniejszą rzeczą w GP jest to, że możesz niezwykle łatwo zwrócić pieniądze. Jeśli jedna postać ma do wydania 50 GP, a 20 z nich jest zajęte umiejętnością, na której Ci nie zależy, możesz je zwrócić jednym kliknięciem. Podobnie, jeśli masz trochę punktów do wykorzystania, po prostu zainwestuj je w coś, na czym nie zależy ci zbytnio, zamiast odkładać je na później. Kiedy już będziesz mógł sobie pozwolić na umiejętność, której naprawdę pragniesz, możesz po prostu przenieść tych lekarzy ogólnych.
Skoncentruj się na celu każdej misji
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090162/vlcsnap_2023_11_16_14h36m17s054.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Większość misji w Taktyka Persony 5 chcę, żebyś oczyścił arenę z wrogów. Istnieją jednak pewne walki z minibossami, które wymagają tego zniszczyć flagę których twoi wrogowie używają do gromadzenia się lub dotrzeć do jakiegoś obszaru. Podczas tych spotkań musisz osiągnąć cel, w przeciwnym razie twoi wrogowie będą nadal się odradzać.
Poświęć więcej czasu na skupienie się na zniszczeniu flagi lub dotarciu w dany obszar, niż na pokonaniu wrogów. Jeśli wykonasz cel, od razu zakończysz starcie i będziesz mógł przejść do kolejnej walki.
Pomijanie zakrętu może być korzystne
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090163/vlcsnap_2023_11_16_14h35m22s698.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Jeśli nie będziesz w stanie wykonać ataku w swojej turze określoną postacią, zyska ona tzw. wzmocnienie Opłata w ich następnej turze. Szarża robi coś nieco innego dla każdej postaci — Erina otrzymuje najlepsze wzmocnienie, które pozwala jej zdobyć jeszcze jednego wroga za osłoną za pomocą jej broni.
Najczęściej Szarżę otrzymasz przypadkowo, gdy poruszasz się postaciami z małą prędkością bliżej akcji. Jeśli jednak jedyną opcją, jaką masz do ataku swoją postacią, jest zła – na przykład trafienie wroga znajdującego się w częściowej osłonie – może okazać się konieczne, abyś zapisał ten atak i zamiast tego skorzystał z Szarży.
Pamiętaj, że zawsze możesz naprawić swoje błędy
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25090169/vlcsnap_2023_11_16_14h46m04s802.png?resize=696%2C392&ssl=1)
Zdjęcie: Atlus przez Polygon
Podobnie jak w przypadku wszystkich gier taktycznych, łatwo jest wpaść w kłopoty Taktyka Persony 5. Na szczęście Taktyka ma bardzo hojny przycisk cofania. Możesz otworzyć menu pauzy w dowolnym momencie i kliknąć „Cofnij”, aby zresetować grę do poprzedniej tury. Nie ma ograniczeń co do tego, jak często możesz to robić.
To świetny sposób na zmianę pozycji, jeśli Twoje jednostki odniosą więcej obrażeń, niż się spodziewałeś, lub wpadniesz w zasadzkę wrogów, których się nie spodziewałeś. To świetny sposób, aby zachęcić Cię do bardziej ryzykownego stosowania taktyki.